Anonym-bruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Skal ut å reise i helgen. Hadde egentlig valgt sete på rad 4, men flyselskapet har endret det til rad 1. Jeg har aldri sittet på rad 1 før. Er ikke så glad i å fly. Noen som har erfaring med å sitte der? Er det slik at jeg må sette håndbagasjen i baggasje hyllen?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Det er behagelig med tanke på beinplass, og lett å komme seg på toalettet selv om man sitter innerst. Men alt av løse gjenstander som er større enn en telefon må opp i hattehyllen. All handbagasje, og også jakke. Så putt det du trenger gjennom flyturen i lommer. Kan lønne seg å komme tidlig på flyet. Enkelte liker å slenge kofferten sin helt foran i stedet for å ta den med bakover i flyet, så blir raskt fullt. Da må du få hjelp av flyvertinnene til å finne en plass til tingene dine. Anonymkode: 2925c...8f3 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Jeg liker ikke første rad, siden man må legge bagasjen opp og det ofte ikke er plass til den der. Så blir man gående mot strømmen for å få tak i den igjen, og mister fordelen ved å sitte foran. Ofte er ikke beinplassen all verden på første rad heller. Anonymkode: b7679...dce
Taluno Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Om du ikke har lyst å sitte der, men heller en rad bak, så er det nesten helt garantert noen som sier ja til å bytte Mitt inntrykk er at første rad er en av de mest ettertraktede, sammen med nødutganger.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er behagelig med tanke på beinplass, og lett å komme seg på toalettet selv om man sitter innerst. Men alt av løse gjenstander som er større enn en telefon må opp i hattehyllen. All handbagasje, og også jakke. Så putt det du trenger gjennom flyturen i lommer. Kan lønne seg å komme tidlig på flyet. Enkelte liker å slenge kofferten sin helt foran i stedet for å ta den med bakover i flyet, så blir raskt fullt. Da må du få hjelp av flyvertinnene til å finne en plass til tingene dine. Anonymkode: 2925c...8f3 Slike folk er drittsekker.. Bagasjen skal legges der du hører til i flyet - ferdig snakka, alt annet er utspekulert manipulering av andre rundt seg.. Anonymkode: fb13d...591 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Slike folk er drittsekker.. Bagasjen skal legges der du hører til i flyet - ferdig snakka, alt annet er utspekulert manipulering av andre rundt seg.. Anonymkode: fb13d...591 Hyllene på første rad er ofte fylt opp av diverse utstyr/flyvertinnenes saker også. Så man bør ta minst mulig med hvis man må sitte på første. Anonymkode: b7679...dce 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Jeg synes det er ubehagelig å sitte på første rad, på grunn av at de er så strenge med å få ha gjenstander med seg. For eksempel en bok som jeg tenkte å lese i under take-off og landing var det helt uaktuelt å få ha i fanget, så jeg måtte reise meg og gå forbi de som satt ved siden av og finne plass til den i hattehylla, for så å hente den igjen når det var lov å reise seg etter vi hadde kommet opp i lufta. Liker å ha tingene mine tilgjengelig, tyggegummi, headset, bok, vannflaske osv, blir så mye stress å reise seg flere ganger i løpet av en relativt kort flytur. Anonymkode: 155c2...020 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er ubehagelig å sitte på første rad, på grunn av at de er så strenge med å få ha gjenstander med seg. For eksempel en bok som jeg tenkte å lese i under take-off og landing var det helt uaktuelt å få ha i fanget, så jeg måtte reise meg og gå forbi de som satt ved siden av og finne plass til den i hattehylla, for så å hente den igjen når det var lov å reise seg etter vi hadde kommet opp i lufta. Liker å ha tingene mine tilgjengelig, tyggegummi, headset, bok, vannflaske osv, blir så mye stress å reise seg flere ganger i løpet av en relativt kort flytur. Anonymkode: 155c2...020 En bok kan du legge i lomma foran. Det samme med vannflaska. Men en PC blir for stor. Anonymkode: 2925c...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: En bok kan du legge i lomma foran. Det samme med vannflaska. Men en PC blir for stor. Anonymkode: 2925c...8f3 Ofte er det bare en tynn lomme i hardplast, og ikke plass til flaske. Kanskje til nød en tynn bok eller et blad. Men i det siste har jeg opplevd dette på andre rader også, kan nesten virke som de faser ut setelommen. Da må i hvert fall jeg skaffe meg en frakk med mange lommer i Anonymkode: b7679...dce
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Anonym-bruker skrev (13 timer siden): Skal ut å reise i helgen. Hadde egentlig valgt sete på rad 4, men flyselskapet har endret det til rad 1. Jeg har aldri sittet på rad 1 før. Er ikke så glad i å fly. Noen som har erfaring med å sitte der? Er det slik at jeg må sette håndbagasjen i baggasje hyllen? Ja under take off og landing så må du det Anonymkode: f0ea1...813
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg liker ikke første rad, siden man må legge bagasjen opp og det ofte ikke er plass til den der. Så blir man gående mot strømmen for å få tak i den igjen, og mister fordelen ved å sitte foran. Ofte er ikke beinplassen all verden på første rad heller. Anonymkode: b7679...dce Sitter man på første rad så fikser jo flypersonalet plass til håndbagasjen? Anonymkode: f0ea1...813
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sitter man på første rad så fikser jo flypersonalet plass til håndbagasjen? Anonymkode: f0ea1...813 Ja, de løper da ofte bak i flyet for å finne en plass. Eller setter den i skapene foran. Begge deler er noe herk når man skal av flyet igjen. Anonymkode: 2925c...8f3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): En bok kan du legge i lomma foran. Det samme med vannflaska. Men en PC blir for stor. Anonymkode: 2925c...8f3 Det var ikke noe lomme foran. Det er gjerne bare en vegg foran første rad. Mulig dette er litt ulikt i de ulike flytypene, da. Anonymkode: 155c2...020
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, de løper da ofte bak i flyet for å finne en plass. Eller setter den i skapene foran. Begge deler er noe herk når man skal av flyet igjen. Anonymkode: 2925c...8f3 Hvorfor det? De setter det nesten uten unntak foran og da tar de det frem til meg når flyet har landet Anonymkode: f0ea1...813
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke noe lomme foran. Det er gjerne bare en vegg foran første rad. Mulig dette er litt ulikt i de ulike flytypene, da. Anonymkode: 155c2...020 Aldri opplevd at det ikke er komme på veggen på første rad på Europeiske fly? Anonymkode: f0ea1...813
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? De setter det nesten uten unntak foran og da tar de det frem til meg når flyet har landet Anonymkode: f0ea1...813 På morgenflyet jeg pleier å ta er det i alle fall flere som reiser seg og beveger seg fremover. Jeg har også opplevd at skapene foran allerede er fulle. Men nå er det noen år siden jeg begynte å ha 2A som preferert sete hos bookingselskapet. Anonymkode: 2925c...8f3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var ikke noe lomme foran. Det er gjerne bare en vegg foran første rad. Mulig dette er litt ulikt i de ulike flytypene, da. Anonymkode: 155c2...020 Det har jeg aldri opplevd. De er pålagt å ha sikkerhetsrutiner ved hvert sete. Og ønsker selvfølgelig også at alle har en meny, og ikke minst spy-pose, tilgjengelig. Anonymkode: 2925c...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg aldri opplevd. De er pålagt å ha sikkerhetsrutiner ved hvert sete. Og ønsker selvfølgelig også at alle har en meny, og ikke minst spy-pose, tilgjengelig. Anonymkode: 2925c...8f3 Og lomma er selvfølgelig festet til veggen, i og med at det ikke er sete foran. Anonymkode: 2925c...8f3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På morgenflyet jeg pleier å ta er det i alle fall flere som reiser seg og beveger seg fremover. Jeg har også opplevd at skapene foran allerede er fulle. Men nå er det noen år siden jeg begynte å ha 2A som preferert sete hos bookingselskapet. Anonymkode: 2925c...8f3 Reiser aldri med morgenfly😊 Men har hatt 1 rad som fast i årevis, liker å ikke ha folk foran meg Anonymkode: f0ea1...813
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Skrevet 16. februar 2023 1. rad er ikke bra. Den minst trygge plassen i flyet. Er de som blir knust først under en flystyrt. Anonymkode: 7764f...cb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå