AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Hei jeg har meldt meg opp til både skriftlig og muntlig eksamen i Kjemi 2 etter ny læreplan til våren og jeg vurderer nå sterkt å bruke Askprivatist til dette (som har nettkurs) siden jeg innser at å angripe dette helt på egen hånd virker litt galskap. Jeg klarte riktignok å bullshitte meg til en 5er på privatisteksamen i kjemi 1 i fjor (starta lesingen sånn ca en uke før), men kjemi 2 er en helt annen sak føler jeg. og det er skriftlig også. Har dere som har tatt faget noen gode tips til hvordan angripe faget på en måte som gjør at man kan få en god karakter i det? Jeg tok kjemi 1 etter gammel læreplan og ser at noen ting er flyttet inn i kjemi 2 i den nye (som kjemisk likevekt). Var faktisk det temaet jeg trakk på eksamen og hadde lest minst på... Jeg var fullstendig sjokkert da sensor sa jeg hadde fått 5 i det for å si det sånn. Da jeg gikk ut på gangen tenkte jeg jo at jeg var heldig om jeg klarte 4 i faget. Som sagt jeg vurderer Askprivatist til det i tillegg til å kjøpe R1 hos dem og (det faget har jeg hatt før, men det er ny læreplan og matematikk er typisk en greie det er greit å ha litt undervisning i). Anonymkode: 0e394...315
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Tror egentlig det er rimelig umulig å bullshitte seg gjennom skriflig eksamen i Kjemi 2, så jeg ville absolutt betalt for tilgang på nettundervisning/nettressurser. Anonymkode: 7536b...506
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Kjemi 1 er ikke så mye pensum, så at du klarte å lese pensum på ei uke overrasker meg ikke. Vi bruker halve året på å lære det helt grunnleggende (mol, bindinger, likevekt, reaksjonsfart), og så har vi et halvt år til å begynne å nærme oss faget. Dette synes jeg er fornuftig, da det er så viktig at det grunnleggende er på plass, og for mange er det en svært stor overgang fra naturfag. Men jeg har selv fått 6 på muntlig kjemi1 basert på få dagers lesing, så selvfølgelig er det uproblematisk å gjøre det på kort tid I kjemi 2 er det vanskeligere å lære seg alt på kort tid. Man har skriftlig eksamen, med en del 1 uten hjelpemidler. Og skriftlig eksamen krever vesentlig mer anvendelse, enn muntlig som ofte bare krever oppgulp og svært enkel anvendelse. Jeg må si jeg har litt delte erfaringer med ask. Vi har mange privatister inne som sier veldig rare ting de hevder å ha lært på ask. Og de har ofte hatt noen tester der, som gjør at kandidatene tror de ligger i en helt annen ende av skalaen enn det de gjør. Men jeg har ikke sett på ask selv, så aner ikke hva det går i. Hilsen kjemilærer og privatistsensor i kjemi Anonymkode: d0d04...221
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har selv fått 6 på muntlig kjemi1 basert på få dagers lesing, så selvfølgelig er det uproblematisk å gjøre det på kort tid Hilsen kjemilærer og privatistsensor i kjemi Anonymkode: d0d04...221 Altså. Jeg tok eksamen i kjemi1 rett etter videregående. Ikke nå, som jeg er lærer med master i faget 😂 Anonymkode: d0d04...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå