Gå til innhold

Rart hvordan mange menn ikke forstår at damer ikke er interessert i å være kjøttstykke på et marked

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrives side opp og side ned om frustrerte, "ufrivillig" single menn som ingen damer vil "gi en sjanse". Men de samme mennene bruker ord som "kjøttmarked", "skala", "liga", "body count", "markedsverdi" og lignende. Da jeg leita etter en partner, hadde jeg null interesse i å være på noe kjøttmarked eller bli ansett som et kjøttstykke med en eller annen verdi, tilhørende en eller annen liga eller skala. Jeg leita etter noen jeg kunne forelske meg i, som hadde de samme interessene og intellektuelle/moralske verdier, som var omtenksom og ansvarlig. Det samme er tilfellet for mannen min. Derfor har vi sterkt forhold basert på indre verdier og gjensidig kjærlighet, selv om sexlivet også er smoking hot (muligens blant annet på grunn av den dype kjærligheten vi har for hverandre). Ingen av oss "konkurrerte" på et eller annet marked med andre tilhørende noen ligaer eller skalaer, eller beregnet hverandres markedsverdi. 

De fleste av mine venninner har samme erfaring som meg - valg av partner skjedde fordi man ble forelsket, og fordi forelskelsen ble gjengjeldt. Derfor blir jeg oppgitt når jeg hører menn som opererer med alle disse uttrykkene klage på at de ikke "får ligge", "får dame", får sex" og så videre. Forstår de ikke at ved å endre kurset og prioriteringene, vil de få det mye lettere? Hvis de slutter å se på kvinner som varer i en butikk, med forskjellige priser og verdier, og heller kjenner litt inne i seg hva de føler for den og den dama? Følelser som kommer fra andre steder enn pikken og ballene? 

Anonymkode: 03d8a...ddb

• Liker 15
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn vil ha sex, kvinner vil ha forhold. Menn skjønner ikke dette, for hva kan være bedre enn å ha fri tilgang til sex liksom? 🙄

Anonymkode: 169a4...403

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn vil ha sex, kvinner vil ha forhold. Menn skjønner ikke dette, for hva kan være bedre enn å ha fri tilgang til sex liksom? 🙄

Veldig få vil ha et forhold med noen de ikke vil ha sex med. Men mange vil ha sex med noen de ikke vil ha et forhold med.

Vil h*n ikke ha sex med deg, så vil h*n neppe ha et forhold med deg heller. Så ønsket om å ha sex med noen er i vesentlig grad en "forutsetning" for å også ville ha et forhold med dem.

Kvinner har enkel tilgang på seksuell interesse fra menn, og kan derfor ta seg den luksus å fokusere på forhold.

Menn har (stort sett) ikke enkel tilgang på seksuell interesse fra kvinner, og må derfor først fokusere på å i det hele tatt komme dit.

Vi er ikke utelukkende forskjellige når det kommer til stykket. Kvinner har det bare litt enklere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror mange av de mennene blir litt for opptatt av terminologi og mindre opptatt av hva som faktisk skaper en tilknytning til en person. For jeg tror ikke at de blir mindre ufrivillig single ved et slikt fokus. Kanskje heller forblir de single siden de har et "alle kvinner" fokus. Man er gjerne ikke ute etter "alle kvinner" eller "alle menn" når man ser etter en partner. 

Jeg tror også mye av fokuset deres kommer av manglende erfaring med kvinner. Det er nok lettere å forbli i en boble der man kan forklare sin manglende suksess ved hjelp av slike ting enn å innse hvor "problemet" egentlig ligger. 

Jeg er egentlig litt lei av at menn projiserer egne ønsker over på kvinner. De ønsker å ligge med flest mulig kvinner og kvinner har enklere tilgang til sex så derfor har kvinner det så mye bedre enn det de har. Nei, man har jo ikke det om man ikke er interessert i å ligge med mange. 

Anonymkode: cfe4f...922

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
ClausSaus skrev (11 minutter siden):

Veldig få vil ha et forhold med noen de ikke vil ha sex med. Men mange vil ha sex med noen de ikke vil ha et forhold med.

Vil h*n ikke ha sex med deg, så vil h*n neppe ha et forhold med deg heller. Så ønsket om å ha sex med noen er i vesentlig grad en "forutsetning" for å også ville ha et forhold med dem.

Kvinner har enkel tilgang på seksuell interesse fra menn, og kan derfor ta seg den luksus å fokusere på forhold.

Menn har (stort sett) ikke enkel tilgang på seksuell interesse fra kvinner, og må derfor først fokusere på å i det hele tatt komme dit.

Vi er ikke utelukkende forskjellige når det kommer til stykket. Kvinner har det bare litt enklere.

Vi har det litt enklere med noe vi ofte ikke vil ha. Da er man like langt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Med Tinder og lignende nettsider så har jo alle blitt til varer i en butikk, det er et fesjå der man kan vurdere varene og luke ut alle som ikke er perfekte uten å bli kjent med noen på naturlig vis.

Anonymkode: 55928...ca0

• Liker 7
Skrevet
ClausSaus skrev (25 minutter siden):

Du bekrefter bare det jeg sa. Det er ikke enklere når det er noe vi ikke vil ha. Jeg setter ikke pris på pærer når jeg heller vil ha epler. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
7 hours ago, ClausSaus said:

Hvis menn har en overfokusering på sex så frastøtes han også mange kvinner hvilken som resulterer lite og sporadisk sex.

Hvis menn har fokus på forhold og behandler kvinner som et menneske så får han regelmessig sex hvilken et respektfult forhold bringer.

Endret av Btw
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har det litt enklere med noe vi ofte ikke vil ha. Da er man like langt.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du bekrefter bare det jeg sa. Det er ikke enklere når det er noe vi ikke vil ha. Jeg setter ikke pris på pærer når jeg heller vil ha epler. 

Nei… men:

Hva ville skjedd om dere ikke engang hadde tilgang på seksuell interesse fra menn – som altså er en slags forutsetning for forhold?

Ikke helt sikkert at dere hadde snakket om at "det er jo bare sex" på samme måten da.

Sjelden man får høre at «Penger er ikke alt» fra noen som sliter med å betale regningene sine… slikt kommer stort sett fra folk i en litt annen samfunnsklasse.

Endret av ClausSaus
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kvinnekroppen er et gode, nesten som penger eller et rusmiddel. Mannskroppen er ikke et gode, og menn må, med mindre de er Chads, opptre som dørselgere for å lykkes. Et annet alternativ er å oppgi frihet og penger for å sikre seg tilgang i et forhold. Kvinner som begynner å ha sex med kvinner, finner fort ut hvorfor menn er så ville etter dem.

Endret av Kompetent
  • Liker 4
Skrevet
Btw skrev (4 minutter siden):

Hvis menn har en overfokusering på sex så frastøtes han også mange kvinner hvilken som resulterer lite og sporadisk sex.

Hvis menn har fokus på forhold og behandle kvinner som et menneske så får han regelmessig sex hvilken et respektfult forhold bringer.

Nettopp. I gjennomsnitt har menn mer sex i forhold enn som single. Så hvis de vil ha mest mulig sex, er det kanskje lurt å bli sammen med noen?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Nei… men:

Hva ville skjedd om dere ikke engang hadde tilgang på seksuell interesse fra menn – som altså er en slags forutsetning for forhold?

Ikke helt sikkert at dere hadde snakket om at "det er jo bare sex" på samme måten da.

Sjelden man får høre at «Penger er ikke alt» fra noen som sliter med å betale regningene sine… slikt kommer stort sett fra folk i en litt annen samfunnsklasse.

Her må man holde tunga rett i munnen. For meg er ikke seksuell interesse en FORUTSETNING for forhold, det er en BONUS som hører til et forhold. Sex som bare er sex, er totalt uinteressant for mange kvinner. Derfor kommer mange menn til kort ved å signalisere at de bare er interessert i "tøm og røm", da kvinner ikke orker å investere i noe sånt når de heller ønsker forhold. 

Jeg har vært i situasjonen der jeg ikke hadde tilgang på seksuell interesse fra menn over noen år. Likevel ble jeg ikke noe mer interessert i one night stands som følge av det. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at pærer er menn og epler er damer?

Skrevet
Kompetent skrev (3 minutter siden):

Kvinnekroppen er et gode, nesten som penger eller et rusmiddel. Mannskroppen er ikke et gode, og menn må, med mindre de er Chads, opptre som dørselgere for å lykkes. Et annet alternativ er å oppgi frihet og penger for å sikre seg tilgang i et forhold.

Og der bekrefter du det jeg skrev i innlegget ved å bruke begrepet "Chads". I tillegg må jeg opplyse deg om noe du sannsynligvis ikke har fått med deg - i 2023 tjener kvinner egne penger, og frihet har alle krav på. Frihet er altså ikke det samme som å pule rundt mens man er gift. De fleste av oss oppfatter "frihet" som det å kunne ta den utdanningen man vil, jobbe med det man vil, bo med den man vil, drive med hobbyene man vil, ikke bli straffeforfulgt for noe som ikke er uttrykkelig belagt med straff i loven, ikke bli tvunget til å utføre handlinger som krenker oss psykisk eller fysisk osv. 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Med Tinder og lignende nettsider så har jo alle blitt til varer i en butikk, det er et fesjå der man kan vurdere varene og luke ut alle som ikke er perfekte uten å bli kjent med noen på naturlig vis.

Anonymkode: 55928...ca0

Det meste av data viser jo også at det er kvinner som er de mest kravstore på "kjøttmarkedet". Sånn med tanke på utseende og en masse andre ting. Som en konsekvens av det er det jo ikke rart mange menn faller ut, eller bare får en interesse for å forstå dating markedet. Man får jo ord og forklaringer deretter. 

Anonymkode: 0c4a4...dd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, ClausSaus said:

Nei… men:

Ikke helt sikkert at dere hadde snakket om "bare sex" på samme måten da.

Tror vi snakker forbi hverandre her 😅

Vi kvinner forstår at dere menn vil ha sex. Vi kvinner kan gi dere det om dere behandler oss pent, dvs. som et menneske og ikke kjøttstykker. Er ikke det et greit bytte? Dere gir oss det vi vil ha, vi gir det dere vil ha. Ikke komplisert. 

Sagt på en annen måte; kvinner blir kåte av å bli behandlet som et menneske. 

Vi hjelper med regningen hvis dere bytter lyspæren. Folk som ikke har penga bør da ha god arbeidsmoral ;)

Endret av Btw
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp. I gjennomsnitt har menn mer sex i forhold enn som single. Så hvis de vil ha mest mulig sex, er det kanskje lurt å bli sammen med noen?

Problemet er vel at de vil ha mest mulig sex med mange forskjellige kvinner. Og slike menn er det de færreste damer som er interessert i å være i forhold med. Og da blir det også mindre sex totalt på disse mennene 🤣

Anonymkode: 22ee3...e40

• Liker 8
Skrevet
Kompetent skrev (Akkurat nå):

Mener du at pærer er menn og epler er damer?

Du skjønner nok hvis du tar vekk den vrange siden. Hvis du for eksempel vil jobbe som elektriker, hjelper det ingenting at du blir invitert til intervju for stilling som jordmor. Du vil ikke jobbe som jordmor, du vil være elektriker. Hvis du ikke liker fisk, spiller det ingen rolle at de gir bort fisk gratis på en butikk. Du vil ikke ha fisk, du vil ha kjøtt og grønnsaker. På samme måte er det med sex og forhold - hvis jeg ikke vil ha tilfeldig sex, spiller det ingen rolle at det er noen som tilbyr meg det. De tilbyr meg noe jeg ikke vil ha. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her må man holde tunga rett i munnen. For meg er ikke seksuell interesse en FORUTSETNING for forhold, det er en BONUS som hører til et forhold. Sex som bare er sex, er totalt uinteressant for mange kvinner. Derfor kommer mange menn til kort ved å signalisere at de bare er interessert i "tøm og røm", da kvinner ikke orker å investere i noe sånt når de heller ønsker forhold. 

Jeg har vært i situasjonen der jeg ikke hadde tilgang på seksuell interesse fra menn over noen år. Likevel ble jeg ikke noe mer interessert i one night stands som følge av det. 

Du må snu på det:

Er du uinteressert i ham på det seksuelle planet, da er du heller ikke interessert i et forhold med ham.

Følgelig er seksuell interesse er en forutsetning, selv om du ikke nødvendigvis har lyst til å faktisk gjennomføre det å ligge med ham utenfor et forhold.

Interessen må uansett være der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det meste av data viser jo også at det er kvinner som er de mest kravstore på "kjøttmarkedet". Sånn med tanke på utseende og en masse andre ting. Som en konsekvens av det er det jo ikke rart mange menn faller ut, eller bare får en interesse for å forstå dating markedet. Man får jo ord og forklaringer deretter. 

Anonymkode: 0c4a4...dd3

Så merkelig. Overalt jeg går, ser jeg mange forskjellige menn med kjærester, samboere og koner. Lave, høye, tykke, tynne, nerdete, "gubbete", trente og utrente. Jeg vet ikke hvor i landet du befinner deg, men her er det i hvert fall alt mulig rart i forhold.

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...