Phoenix Heart Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Elisabeth Riise Vorland (27) fekk 7450 kroner i bot for å sjekka mobilen medan ho køyrde. Åleinemora reagerer på at bøtene er like for alle, uansett inntekt. https://www.nrk.no/norge/fekk-ei-bot-pa-halvparten-av-manadsinntekta-for-a-sjekka-mobilen-1.16297629?fbclid=IwAR3Ol0cpoisUhYw9vl0CHvWimMqUnVpb_muCZ1j-5BRo1u-1YgBKoRMHgGA Hva tenker dere? Skal hun slippe billigere unna fordi hun er alenemor? Jeg mener nei, det er bra det er strengt å prate i mobilen når man kjører, man setter både seg selv og andre i fare, fordi man ikke klarer å være oppmerksom nok i trafikken. Bota burde faktisk vært høyere. Hun fikk seg en lærepenge, så får håpe hun har lært. Endret 15. februar 2023 av Athena Freyja 14 2
Wenda Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Jeg syns det er mest rettferdig at bøtene kan bli som f.eks i Finland, at de går etter prosent av inntekt siden det finnes mange rikinger som bryr seg katta om de får et par bøter pr mnd Når det er sagt så er det ikke slike regler i Norge og det vet hun. Da får hun sjekke telefonen etter å ha stoppet bilen. Hun får kun skylde seg selv 23 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Bøter er helt klart usosialt. Hadde regjeringen virkelig vært opptatt av trafikksikkerhet, hadde de heller valgt straff i form av pripper på førerkortet. Tjener du en halv mill i måneden driter du i en bot på 7000. Anonymkode: d5086...644 11 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 De som har millioninntekter gir da faan i 7000,- kroner. Anonymkode: 42bba...1e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Det er fort gjort, men hun kunne ha stoppet bilen og sjekket GPS nøye før hun kjørte videre. Anonymkode: c2f03...84f 3 1
Carrot Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som har millioninntekter gir da faan i 7000,- kroner. Anonymkode: 42bba...1e3 nja, det er fortsatt sure penger selv om årsinntekten min er høyere enn hennes.. derfor lar jeg også tlf ligge når jeg kjører Endret 15. februar 2023 av Carrot 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Nei! Vi alle vet reglene, og det vet hun nok også. Bryter du reglene, så får du faen meg betale for det å Anonymkode: 2a320...3d4 4 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Enda et sted å dra frem «stakkars alenemor»-kortet. Hun får betale satsen som alle andre eller drite i å sjekke mobilen. Anonymkode: 7394c...8bb 7 8
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 1 hour ago, Athena Freyja said: Elisabeth Riise Vorland (27) fekk 7450 kroner i bot for å sjekka mobilen medan ho køyrde. Åleinemora reagerer på at bøtene er like for alle, uansett inntekt. https://www.nrk.no/norge/fekk-ei-bot-pa-halvparten-av-manadsinntekta-for-a-sjekka-mobilen-1.16297629?fbclid=IwAR3Ol0cpoisUhYw9vl0CHvWimMqUnVpb_muCZ1j-5BRo1u-1YgBKoRMHgGA Hva tenker dere? Skal hun slippe billigere unna fordi hun er alenemor? Jeg mener nei, det er bra det er strengt å prate i mobilen når man kjører, man setter både seg selv og andre i fare, fordi man ikke klarer å være oppmerksom nok i trafikken. Bota burde faktisk vært høyere. Hun fikk seg en lærepenge, så får håpe hun har lært. Hun burde vite reglene og får i allefall ikke noe støtte fra meg. Å sjekke mobilen mens du kjører er en uting og kan medføre dødsfall og krise for familer. Og i det hele tatt klage på dette sier litt om hennes holdninger og liten omsorg for barn. Hva hadde hun sakt om noen kjørte ned hennes barn mens de sjekket mobilen! 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Hun fukk det hun fortjente. Skal du sjekke mobilen, stopper du. Enkelt og greit. Anonymkode: d2800...364 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Leste denne før i dag, og stusset litt på hvordan dette gikk seg til. Hun sjekket mobilen som lå i førersetet, og 10 min senere kom det politiutrykning med sirener for å stoppe henne? Hæ? Anonymkode: a4acb...846 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste denne før i dag, og stusset litt på hvordan dette gikk seg til. Hun sjekket mobilen som lå i førersetet, og 10 min senere kom det politiutrykning med sirener for å stoppe henne? Hæ? Anonymkode: a4acb...846 Ja, det stusset jeg også på. Var en merkelig historie det der. Påstår hun sjekket mobilen når hun stod stille i kø, plukket den ikke opp men bare tappet på skjermen, og ti minutter etterpå blir hun stoppet av politi med blålys? Makes no sense... Anonymkode: ff3fa...84d 6
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det stusset jeg også på. Var en merkelig historie det der. Påstår hun sjekket mobilen når hun stod stille i kø, plukket den ikke opp men bare tappet på skjermen, og ti minutter etterpå blir hun stoppet av politi med blålys? Makes no sense... Anonymkode: ff3fa...84d De kan ha hatt kontroll og ikke klart å fange henne opp. Det kan ha vært en politibil som kom imot og filmet motgående trafikk osv.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 Det er et poeng i å sette søkelyset på de høye bøtesatsene. Det er underlig at de nå blir satt mye opp mtp de økonomiske vanskelighetene mange av oss er oppe i nå, Bot for mobilbruk er en bevisst handling og det er kanskje greit å dømme strengt da, men det er svært lett å overskride fartsgrensen ved feks forbikjøring, etc. Det skjer på et blunk og da virker det svært urettferdig. Kjører du forbi en bil i 60-sona og i den forbindelse skvetter opp i 75 km/t så vanker det en bot på 5400,- i tillegg til to prikkers belastning. Det er så fort gjort. Særlig med mange av dagens lynkjappe elbiler. Summen er altfor høy i forhold til lovbruddet. Anonymkode: c21f5...8d8 1 3
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Bøter er helt klart usosialt. Hadde regjeringen virkelig vært opptatt av trafikksikkerhet, hadde de heller valgt straff i form av pripper på førerkortet. Tjener du en halv mill i måneden driter du i en bot på 7000. Anonymkode: d5086...644 Du får bot i tillegg til prikker. Har du sertifikat så vet du dette. Og reglene og bøtene i Norge er det godt informert om. Hvis du ikke vil ha bøter og prikker så følger man reglene! 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 Nei, hun skal ikke slippe unna fordi hun har lav månedsinntekt! Kan man ikke betale alt i en omgang er det jo bare å dele den opp, rentene er helt greie de også når man er en idiot og sjekker mobilen mens man kjører! Anonymkode: c77cf...baa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 Synes heller bøtene skal opp for de som har mye penger. Spesielt parkeingsbøtene burde mangedobles for folk med mye penger, da de driter i bøtene og parkerer der de vil. Anonymkode: 0657a...b95 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #19 Skrevet 15. februar 2023 Tilnærma, nesten stillestående, det er ikke stillestående. Folk har fått bot for bruk av telefon i bil som STÅR helt stille, frikjent i tingrett og dømt i Høyesterett, så lenge bilen hennes beveget seg attpåtil så er det bot verdig. Jeg vet og hva det koster å bli tatt for å bruke telefonen under kjøring, det er en av grunnene til at jeg ikke gjør det. Anonymkode: 2a48e...3d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 Hvordan ser egentlig politiet hvem som ser på telefon? Har de kameraer som tar bilde eller noe ? Anonymkode: 3abfb...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå