Gå til innhold

Magesmerter 6 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 6 år som sa i går når jeg hentet han i barnehagen at han følte han måtte spy. Gikk en liten stund men han spydde ingenting. Når vi kom hjem begynte han å klage på magesmerter. Var vel en liten periode fra middag og frem til han skulle legge seg at det ikke var noe smerter. Men det begynte igjen ved leggetid og har vart hele natten. Han har sovnet forså å våkne igjen, og sånn har han holdt på hele natten. Han våkner rett og slett flere ganger i timen av at han har smerter i magen. Sier han har vondt rundt navle området. Prøvd med Paracet, ikke blitt bedre. Fått han til å gå på do og gjort både nummer 1 og nummer 2, alt normalt. Fortsatt ikke spydd og ingen feber. Prøvd trykktesten mtp blindtarmbetennelse og prøvd å få han til å hoppe og det gjorde ikke noe verre. Snakket med sønnen min sin far, og han sier at han klagde på vondt i magen når han ble hentet i barnehagen på mandagen og, men hørte ikke noe av det når han da kom hjem mandagen. 
Før noen kommer med slike unødvendige kommenterer om å ringe lege, så skal jeg selvfølgelig gjøre det om det ikke blir bedre. Men vil ikke ringe unødig til lege da jeg vet at magesmerter hos barn er helt vanlige. 

Takker på forhånd for seriøse svar ☺️

Anonymkode: a47fb...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik du beskriver det så virker det som han faktisk har vondt. Men jeg kaster ut spørsmålet allikevel: Kan det være noe som plager han?

Jeg har fått høre at når barn peker på navlen for magevondt, så er det ofte noe psykisk.

Som sagt, så tror jeg på at han faktisk har vondt. Har han hatt vondt i magen mens han har vært i barnehagen, eller oppstår det når han blir hentet? Hvordan var han i helgen?

Har han spist noe spesielt, som han reagerer på? Kanskje i barnehagen?

Håper det går bra med han! ❤️

Anonymkode: 213e1...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...