Gå til innhold

Gir man tips til leger i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips skal jo motivere noen til gi det lille ekstra og som takk for at de gjorde jobben ekstra bra. Og er det noen man vil skal gi det lille ekstra er det nettopp leger når du har et medisinsk problem. Så hvor mye bør jeg tipse en lege i USA dersom jeg trenger det der borte?

Anonymkode: 4c704...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 2520a...c6f

• Liker 3
Skrevet

Tips deles inn i to grupper. De du må tipse, og de du kan tipse. Leger er i kan tipse kategorien. Det er nok ikke så vanlig, men blir selvsagt satt pris på. 

Mange nordmenn er flinke til å tipse servitører på restaurant, men glemmer at det er mange andre som også er i må tipse gruppen. Stuepiker skal f.eks ha tips hver dag, det samme med frokostansatte på hotellet. Consierge og bellboys tipser du dersom du spør om noe eller de leverer noe til deg. Generelt skal de fleste som jobber i serviceyrker ha tips. Eneste unntak er folk som jobber bak disk, som f.eks McDonalds og Walmart med mindre de har tipsglass stående fremme. 

Anonymkode: 8e12f...1fe

Skrevet

Helt utrolig hvilke dumme spørsmål som stilles her inne? Er det mulig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tips skal jo motivere noen til gi det lille ekstra og som takk for at de gjorde jobben ekstra bra. Og er det noen man vil skal gi det lille ekstra er det nettopp leger når du har et medisinsk problem. Så hvor mye bør jeg tipse en lege i USA dersom jeg trenger det der borte?

Anonymkode: 4c704...0ad

Jeg synes du skal se an regningen først. Etterpå kan du velge om du synes servicen var bra nok til å betale 10% ekstra.

Anonymkode: f57e1...52b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du skal se an regningen først. Etterpå kan du velge om du synes servicen var bra nok til å betale 10% ekstra.

Anonymkode: f57e1...52b

Man tipser 10% hvis man er misfornøyd. 

20% er standard. Over 20% hvis servicen var god.

Anonymkode: 6bac9...62a

Skrevet

Tipse leger? Grenser ikke det til korrupsjon?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor I usa og har vært en del hos leger her og har aldri sett eller hørt om tips. Som regel betaler man egenandel (for meg $100) før man møter med legen også får man regninger i posten uker eller måneder senere. Man må ofte betale seperat for selve legen/sykehuset og forskjellige labs etc. 

Anonymkode: 2520a...c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...