Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Hva spiser dere på nyttårsaften.. skal være hjemme sammen med mann og barn for første gang, uten fest! Og aner ikke hva jeg skal finne på... Forslag?
Gjest LoisLane Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Her er kalkun, waldorfssalat og poteter i en eller annen form standard. Desserten kan variere, har ikke tenkt så langt ennå.
Gjest uri Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Vi skal ha pinnekjøtt i år... Og sjokolademousse til dessert. Veldig enkelt å lage!
Arkana Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Hjemme er jeg vant til ribbe på nyttårsaften, men når vi feirer selv har vi hatt litt forskjellig, f.eks. hjortestek, reinsdyrstek (det skal vi ha i år) e.l.
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Tror det blir julemat-reprise i år, dvs ribbe. Hvis ikke blir det kalkun.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #8 Skrevet 23. desember 2005 Det samme som på julaften: laks, pasta, rucola-salat og vin. Glad jeg har vokst opp i en familie som ikke er voldsomt "julete"...vi tar det helt rolig og heldigvis har jeg sluppet å få servert ribbe og annn tung mat som nordmenn spiser...
Gjest 2324 Skrevet 23. desember 2005 #9 Skrevet 23. desember 2005 Det varierer, men som regel kalkun. I år vet jeg ikke enda, kommer ann på om jeg skal lage maten, eller om vi skal bort. Jeg orker ikke lage kalkun!
Gjest gjesta Skrevet 23. desember 2005 #11 Skrevet 23. desember 2005 Kalkun med waldorfsalat, poteter og fløtesaus
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #12 Skrevet 23. desember 2005 Så kjedelig dette hørte ut da....alle spiser det samme!
SissiB Skrevet 23. desember 2005 #13 Skrevet 23. desember 2005 Kalkun. Jeg vil gjerne ha det enkelt, og den lager jo praktisk talt seg selv.
-Fisken- Skrevet 23. desember 2005 #14 Skrevet 23. desember 2005 Vi har ingen faste tradisjoner på nyttårsmiddagen.
Gjest 1111 Skrevet 23. desember 2005 #15 Skrevet 23. desember 2005 Har ingen faste tradisjoner, da jeg gjerne er på andre arrangementer på nyttårsaften. I fjor ble det blandt annet en ganske så kjedelig buffe på et nyttårsball vi var på
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #16 Skrevet 23. desember 2005 Gryterett tenker jeg. Kalkun har vi på julaften.
Gjest Spacegirl Skrevet 23. desember 2005 #17 Skrevet 23. desember 2005 Blir kalkun i år tror jeg. Og riskrem til dessert.
Gjest piaf Skrevet 23. desember 2005 #18 Skrevet 23. desember 2005 (endret) Vi spiser faktisk ofte lam i en eller annen variant på nyttårsaften - gjerne stek. Kjøper inn en del lammekjøtt og fyller fryseren når det er ferskt om høsten, og da er det greit å bruke av på nyttårsaften, når jeg som regel er lei av å stå i kø i matbutikker. Vi pleier å ha forrett også, og det blir ofte en eller annen form for sjømat (i fjor var det scampi, men mer kortreiste råvarer som ferske blåskjell, reker, krabbe eller særlig hummer er jo også godt på denne tiden av året), eller en hjemmelaget grønnsaksbasert suppe. Så har vi bestandig både ost og dessert (ja, nyttårsaften er et etegilde hos oss... ). Et par gode oster, druer og god vin, og feks sjokolademousse eller karamellpudding til dessert. I fjor laget jeg forresten en vri på tilslørte bondepiker til nyttårsdessert: Puré av pærer kokt med vaniljestang og sitron, pisket krem med vanliljestang og mascarpone i og resten av havremakronene med kanel kjørt til smuler i foodprocessor! Alt lagt lagvis i store cocktailglass. Endret 23. desember 2005 av piaf
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #19 Skrevet 24. desember 2005 Vi skal ha tapas /buffet med bl. a. greske kjøttboller, tzatsiki,gresk salat, gåseleverpure med portvinsgele, kyllingsalat med Cæsar dressing, focaccia, tomat og mozzarellasalat, bruschetta, marinerte scampi, fylt sopp, parmaskinke, parmesanchips, div. oster med fikenpure og valnøtter, og mye mye mer! Deilig mat som kan spises i timevis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå