Gå til innhold

Hva skal til for at dere blir med på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriv gjerne alder og kjønn.

For min del (K35) har jeg valgt de som jeg skriver godt med i forkant. Trenger ikke skrive veldig lenge, men jeg har unngått de som virker utålmodige eller ikke interessert i å slå av en liten prat først. Vet man først ser kjemien når man møtes, men opplever at mange kan siles ut i løpet av de første setningene også. 

Aldri møtt noen kun på utseendet, det må være noe mer der for min del 

Anonymkode: 4ba03...7ab

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyt i samtalen ja og nogenlunde lik livsstil og interesser. Utseendet er viktig men aldri kun utseendet

Anonymkode: c7b42...e2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke så kravstor så lenge hun er pen nok og virker relativt normal/oppegående, men blir ikke så mange dater, mest fordi jeg sjeldent tar kontakt med Tinder-matcher og er lite "på" i singelsammenhenger (singelgrupper, singeltreff). Bare én date ifjor, men traff andre damer i andre sammenhenger, så det var ikke så sørgelig som det kan virke som. Jeg er 38.

Angående tålmodighet var det en dame som var veldig ivrig i 2021. Hun foreslo videosamtale veldig tidlig etter at vi begynte å skrive, som jeg var lite keen på siden det var søndag og slaskedag for meg, men ga etter og det gikk bra nok til at hun ville treffes samme dag. Aldri opplevd en så ivrig dame, og hun ble too much. Mente at vi skulle snakke i timesvis neste dag. Måtte avbryte hele greia.

Endret av norw
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har møtt dem som jeg flirer mens vi skriver. (det rimte🤭), altså at det er en mann med humor. Får jeg klask i pannen i tillegg, eller har lyst og gjemme meg, så har de kommet langt allerede da. Ca samme livsstil, som kan bli litt vanskelig, da jeg er hjemmeværende. Og kronisk nattugle✌🏻🏺 Ikke at jeg forventer noen sitte oppe sent med jobb som venter tidlig dagen etter, men setter pris på at man ikke legger seg 23.00 på en lørdag. Sene kvelder, gode samtaler, film og ev øl/vin, har jeg satt pris på siden da jeg begynte og ha kjæreste. Er noe med slike kvelder ❤️ Eller skravle, kose, sex etter man har lagt seg. Han jeg var sammen med sist, er morgenfugl 7 dager i uken, samma hva. Sånn kos og prat i seng skjedde ca aldri. Han la seg omtrent konsekvent tidlig, selvom han ikke var trøtt. Nevnte jeg at han er krise vane og rutine menneske? Jeg snakker om krise liksom. 

Helst være alteter, normalt forhold til alkohol, ikke behov for fest og bar hver helg, men blir med og kan kose seg uten og bli sørpefull. Og tid og sted, ei øl på restaurant eller til grillmaten, fot all del. Jeg gjør det samme. Men alkohol til HVER anledning, og MÅ ha fredagspilsen, stryk det. 

Og hvordan de da fremstår på profilen sin. Med bildene og bio. Mye. Kjepphøye menn der ute😒🙄 Og type jobb de har, eller ikke har. Arbeidsledig orker jeg ikke. Ufør som kun sitter med PC, TV-spill og sånn, orker jeg heller ikke. Er ufør selv, ser sjelden TV før på kvelden. Hender innimellom det skjer mens jeg spiser eller drikker kaffe og faktisk ikke har noe på tapeten for dagen. Eller må ha en dag der og der for og slappe av. Ellers sitter jeg og hører musikk på popanlegget😎

Svært religiøs, fungerer ikke. En som bor i telt på fjellet hver helg året rundt, selv er jeg ikke DER, fordi jeg er veldig glad i og være utendørs, tur, bål og stormkjøkken. Liker meg på enkle men koselige hytter som man går til, men igjen, ikke hver helg 😬 

Liker snille menn med teit, halvsort humor som kommer ut på hysterisk morsom måte og tidspunkt 🤭 

Og en som omtrent kjenner etter noe AU, å holder seg hjemme om det er en antydning til en AU et sted, mest sannsynlig AU i vilja. Stå opp og pell deg avgårde på jobb🤬 (ja nei sorry, bodd med en slik. Var både flaut og irriterende at han holdt seg så mye hjemme. Men holde på i snekkerbua kunne han🙄

Treffer en nå, som er ganske lik meg på mye, men samtidig er det mye vi kan lære av hverandre 🥰 Han møtte jeg ikke på tinder, men der han jobber faktisk. Hadde jeg snoffla over han på tinder, hadde han nok ikke fått match med meg 🤭 Litt morsomt og tenke på egentlig 😂For mye jeg nevner som er bra, er og har han. Men som ikke kommer helt frem via teksting 🙄Eller de selfiene, er ikke heeelt megainnsats på akkurat det området 😂 

• Liker 1
Skrevet

Mann 23 (fyller 24 snart), skal være ærlig å si at min generasjon er dårlig med ''dating'', kjenner svært få som har bedt med damer på date, damer som har blitt bedt med på date eller omvendt. Som regel ''treffer'' de hverandre igjennom fellesledd som verv, venner, studier, byen eller apper. Og deretter bestemmer seg for en uforpliktende kveld og om det går bra, blir det som regel dating. Veldig få er ikke villig til å investere om de vet at sannsynligheten for dårlig avkastning er høy. Litt omvendt av hva man ofte hører. 
- Skal nevnes at jeg merker at kvinne-vennene mine og andre kvinner jeg kjenner har startet til å bli hakket mer kresen enn d var når de var 18-19 og krever som regel litt mer for at de skal være med på noe. - Ja, jeg vet, baren er såpas lav.  

Personlig har jeg vært veldig lite på dating-fronten, ofte så merker man før man tar det videre om det er en person du kommer til å trives med i lengden eller ei, er ikke vits å presse et løp som allerede ser dårlig ut. Er ikke så utseendefiksert, så for meg går det veldig mye på personlighet og generell kjemi. Enten så viber vi eller så viber vi ikke (på et romantisk grunnlag, investere jo selvfølgelig i vennskapeligheter), er ikke vibbene der, blir det som regel ikke noen vibber i etterkant heller. - Samt skal det nevnes at ''død'' sex, fyllesex og one night stands ofte er en skuffelse, så ser heller ikke helt poenget å ha uforpliktende sex med noen jeg ikke har interesse i, greit, selve sex-handling er nok bra i seg selv, men uten å bli stimulert så får jeg personlig ikke så mye igjen. - Har i voksen alder startet å lure på om jeg muligens er demiseksuell eller om dette er normal adferd, i følge vennegjengen er det ikke det, iallfall ikke når damer byr med meg hjem og jeg takker nei (på en høflig spøkefull måte).
- Hadde vibe-faktorene vært der, skulle det nok ikke mye til før jeg hadde investert for å bli bedre kjent med hun =).

• Liker 1
Skrevet
Nordic99 skrev (16 minutter siden):

Mann 23 (fyller 24 snart), skal være ærlig å si at min generasjon er dårlig med ''dating'', kjenner svært få som har bedt med damer på date, damer som har blitt bedt med på date eller omvendt. Som regel ''treffer'' de hverandre igjennom fellesledd som verv, venner, studier, byen eller apper. Og deretter bestemmer seg for en uforpliktende kveld og om det går bra, blir det som regel dating. Veldig få er ikke villig til å investere om de vet at sannsynligheten for dårlig avkastning er høy. Litt omvendt av hva man ofte hører. 
- Skal nevnes at jeg merker at kvinne-vennene mine og andre kvinner jeg kjenner har startet til å bli hakket mer kresen enn d var når de var 18-19 og krever som regel litt mer for at de skal være med på noe. - Ja, jeg vet, baren er såpas lav.  

Personlig har jeg vært veldig lite på dating-fronten, ofte så merker man før man tar det videre om det er en person du kommer til å trives med i lengden eller ei, er ikke vits å presse et løp som allerede ser dårlig ut. Er ikke så utseendefiksert, så for meg går det veldig mye på personlighet og generell kjemi. Enten så viber vi eller så viber vi ikke (på et romantisk grunnlag, investere jo selvfølgelig i vennskapeligheter), er ikke vibbene der, blir det som regel ikke noen vibber i etterkant heller. - Samt skal det nevnes at ''død'' sex, fyllesex og one night stands ofte er en skuffelse, så ser heller ikke helt poenget å ha uforpliktende sex med noen jeg ikke har interesse i, greit, selve sex-handling er nok bra i seg selv, men uten å bli stimulert så får jeg personlig ikke så mye igjen. - Har i voksen alder startet å lure på om jeg muligens er demiseksuell eller om dette er normal adferd, i følge vennegjengen er det ikke det, iallfall ikke når damer byr med meg hjem og jeg takker nei (på en høflig spøkefull måte).
- Hadde vibe-faktorene vært der, skulle det nok ikke mye til før jeg hadde investert for å bli bedre kjent med hun =).

Godt mulig du er demiseksuell, men noen av oss krever faktisk litt mer, før vi hopper til køys. Og det er faktisk ikke et dårlig trekk å ha heller. 😉

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil vite hva hensikten til møtet er først. 

Er det kun sex "I'm out"

Er det fordi det er håp om stor potensiale for at vi skal bli noe "I'm out". 

For å bli bedre kjent svært forsiktig. Ok "I'm in", men kun med personer jeg har potensielt interesse av å ha i mitt liv. Utseende har litt å si, men betyr ikke at man må være super pen, bare "riktig utseende".

Anonymkode: 10886...e69

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi chatter hyggelig, og han er verken for intens eller for mye av. Snakker alltid på tlf noen ganger først. Kan gjerne gå en tur som første date. Hyggelig med en tur uansett, så liker godt det.

Skrevet

Jeg treffer de som fremstår oppriktig interessert i å bli kjent med meg som person. Skyr unna alle som kommenterer på utseendet mitt eller hvis jeg oppfatter at de bare vil ha dame, ikke meg spesifikt. (Har selvsagt en filtrering i forkant for å luke ut de jeg ikke er interessert i, tolket spørsmålet i HI til å gjelde hva som skal til fra motpartens side). :) 

Anonymkode: 6e31f...fcf

Skrevet

Flyt i samtalen, litt humor, felles verdier og interesser. Og at de viser oppriktig interesse for å bli kjent med meg som person. Uten at det trenger å bety mange meldinger i forkant. En god profil og et par gode meldinger sier mye.

Kvinne 46

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg som en fisk på land på dette datingmarkedet. Kanskje er jeg av den gammeldagse, litt konservative typen som foretrekker å treffe ekte mennesker på en naturlig/tilfeldig måte. Jeg vet ikke. Har nettopp passert 50. Sikkert en aldersgreie.

Jeg burde jo fikse dette. Har skikkelig jobb og er trygg og selvsikker på alle andre måter. Ordnet økonomi, bra lønn, hus og ingen løse tråder fra tidligere forhold. Men denne datingen er liksom ikke meg, og uten å være på nett og apper er jeg plassert på sidelinjen, og bare dét får meg til å høre incelsk ut. Grøss!

Jeg forsøkte meg på et datingnettsted en gang. Beskrev en bok- og avislesende halvmaratonløper som lager mat, bader naken, har færre centimeter rundt magen enn rundt brystet og som mistet det meste av håret som 30-åring.  Jeg slettet meg når én hadde spurt om bilde uten klær og en annen hadde vært opptatt av hva jeg mente om vaksiner. Og de to jeg selv sendte melding til svarte aldri. Fungerer det virkelig slik? Men jeg hadde til slutt et par møter, begge ble med det ene, der den ene ville til sengs og den andre stakk etter å ha spist opp middagen på et sted som plutselig føltes dyrere og flottere enn det jeg hadde trengt.

Men fint å oppdage dette nettstedet. Da kan jeg lære, kanskje. Men det virker jo som om mange, enten de er menn eller kvinner, bakser med de samme greiene. 

Anonymkode: 9809c...cbf

Skrevet

Merker ofte folk vill ha kontakt og spør ofte hva jeg gjør og sånn. Jeg legger opp til at det kan være en lett samtale men enda korte svar med heller fler spørsmål om det samme ettpar minutter etterpå. Så ja at de klarer og holde flytende er lette og prate med på melding. Er de ikke det så gidder jeg ikke 😊 er ikke den som gidder så ofte heller , må være noen jeg føler meg trygg på og føler det kan passe med. 

Anonymkode: 2107e...829

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skriv gjerne alder og kjønn.

For min del (K35) har jeg valgt de som jeg skriver godt med i forkant. Trenger ikke skrive veldig lenge, men jeg har unngått de som virker utålmodige eller ikke interessert i å slå av en liten prat først. Vet man først ser kjemien når man møtes, men opplever at mange kan siles ut i løpet av de første setningene også. 

Aldri møtt noen kun på utseendet, det må være noe mer der for min del 

Anonymkode: 4ba03...7ab

K54. Jeg ønsker at mannen skal vise interesse for meg som person og ha litt samme interesse som meg i ting man engasjerer seg i og finner interessant og snakke om. Må ha samme humor. Humor er viktig for min del. Ikke fokuserer på sex er ett pluss. At han driver samtalen litt fremover, spør om cam, tlf osv og så spørre om vi skal møtes og avtale ett sted og ikke legge press på at det skal være noe høye forventninger.  Ja jeg kunne gjort det samme ovenfor en mann men jeg har blitt avvist så mange ganger når jeg har tatt spaden i egne hender at jeg syns at en mann skal styre showet.  Han må bare sjarmere meg og jeg må finne han interessant og like utseendet så klart og han må like meg. Jeg må føle at han er ærlig når han sier han liker meg og syns jeg er pen eller noe i den duren. Ikke bare slenge det ut for å få dyppa pikken.. da mister det glansen fort komplimentene. Men så langt har de jeg har prata med vært noen jeg har følt den kjemien med men pga avstand så har jeg ikke foreslått noe møte osv osv..og de har virka hyggelig, for så plutselig bli stille og da blir jeg usikker og trekker meg unna... prøver å sende en mld  for å sjekke responsen hvis den forsatt er dårlig så tar jeg ikke mer kontakt da får det være opp til dem. Slitsomt hele opplegget spør du meg da men.. ha ha ha.

Anonymkode: 7067c...343

Skrevet

Det skal ekstremt mye til….jeg slettet Tinder men hadde 7000 likes der. Ingen av de som fristet meg. Jeg vil nok ikke på date kanskje😅

Anonymkode: f5031...d1f

Skrevet

Da må det være ei jeg liker og som spør meg på date. 

Bruker ikke Tinder/apper

Anonymkode: 2dea4...87c

Skrevet

Trenger en samtale som flyter fint, og liker helst at han ikke spør om å ta en kaffe allerede etter to korte meldinger. Luker ut mange ved å kjenne at skrivekjemien er helt feil eller at vi lever vidt forskjellige liv. Ikke ute etter en som jobber på båt 6 mnd i året. Ikke ute etter en som knapt klarer å stille et spørsmål tilbake, må vise litt interesse. 

Hadde aldri ønsket å snakke på telefon eller ha en videosamtale før vi møtes. Blir som regel en kaffe - lett å sjekke stemningen for begge to, og trenger ikke vare lenge om det ikke er noe for noen av oss. 

Skrevet

At han virker grei, pålitelig og ikke skremmer speil. Jeg ser ikke på en date som noe forpliktende, så ingen behov for å være veldig gniten på en date. 

Anonymkode: e02dd...be1

Skrevet

Dersom vi har en god samtale på chat, så kan jeg gjerne møte for å sjekke an kjemien. Men kun for å sjekke kjemien. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...