Gå til innhold

Er du med på dugnader og generalforsamling i borettslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 51d6f...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det velforening. Men ja, jeg gjør det. En av husets medlemmer bør delta, men vi blir med begge to om vi har mulighet. 

Anonymkode: 0c5ab...42f

Skrevet

Selvsagt. Dugnad fordi boligen er min største investering og jeg vil bidra til å ivareta fellesområdene. Generalforsamling, fordi jeg skal høres når viktige saker som angår meg løftes til generalforsamling. Stiller man ikke opp på generalforsamling har man heller ingen rett til å klage på styrets arbeid.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Jdz skrev (20 minutter siden):

Selvsagt. Dugnad fordi boligen er min største investering og jeg vil bidra til å ivareta fellesområdene. Generalforsamling, fordi jeg skal høres når viktige saker som angår meg løftes til generalforsamling. Stiller man ikke opp på generalforsamling har man heller ingen rett til å klage på styrets arbeid.

Dette! Hilsen styremedlem i borettslag for folk klager over de minste ting, men selv ikke er villige til å løfte en finger.

Anonymkode: 681d1...2dc

• Liker 6
Skrevet

Ja, går alltid på dugnad, vil ha dugnadspengene tilbakebetalt🙊 er delvis lammet i beina, så er ikke så mye jeg klarer å gjøre, men det er bedre å møte opp og gjøre litt enn å droppe det helt! og så vil jeg være med å holde ting ved like sånn at vi kan holde felleskostnadene nede! Har bare vært på en generalforsamling og det var i fjor, året før var det avstemning på nettet, i år har vi ikke hatt ennå.

Anonymkode: 4f611...c42

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde i blokk og skydde det som pesten. Måtte delta et par ganger på vårsjau men det satt langt inne.  Forferdelig.  Glad jeg bor i hus. 

Anonymkode: 61bf5...048

Skrevet

Selvsagt! Jeg bidrar jo til å ta vare på min egen investering ved å gjøre det, samtidig synes jeg det er ålreit å bo i et borettslag som ikke ser "slitent og ustelt" ut.

• Liker 1
Skrevet

Aldri

Anonymkode: c240c...6dd

Skrevet

Selvsagt. 

Anonymkode: 19ae2...1d1

Skrevet

Ja, elsker at det ser fint og ryddig ut i hagen og rundt boligen :rhodiola:
Vi er flere flermannsboliger, og ikke alle husene er like ivrig på dugnad, og jeg blir glad når jeg går i gata og ser at vårt hus har det koselig med pen hekk, blomster og slikt! 
Jeg har flere ganger tatt med meg en ekstra plante når jeg har vært på plantasjen, og satt utenfor oppgangen, og da er alle naboene flinke til å vanne, og plukke døde blader :) 

Anonymkode: b5c03...d98

Skrevet

Nei, det har jeg aldri vært med på.

Anonymkode: 85af6...b28

Skrevet

Hvis man ikke møter på GF mister man iallfall retten til å sutre og klage over hvordan borettslaget blir styrt. Når det er sagt er det jammen mye rart som diskuteres i en GF som føles som bortkastet tid

Anonymkode: 8d203...d84

• Liker 3
Skrevet

Er ikke med på dugnad eller generalforsamling.Håper jeg får flyttet om noen år.Liker ikke å bo i borettslag. 

Anonymkode: 51d6f...3c4

• Liker 1
Skrevet

Ja. Vi har ikke dugnader i borettslaget jeg bor i nå men har deltatt på dugnader der jeg bodde før.

Deltar også på generalforsamlinger selv om jeg må inrømme at det sitter langt inne. Ikke fordi jeg mener det er uviktig, det er bare enormt overveldende med så mye bråk, mange mennesker, blinkende lys, dårlig luft og slikt. 
Jeg var overlykkelig de to åra det var digitale møter med spørsmålskø og volumkontroll😅

Skrevet

Vi har vaktmestertjeneste 😉

Anonymkode: b7ec5...503

• Nyttig 1
Skrevet

Sameie her. En av oss stiller alltid, før vi fikk barn stilte begge, etter det har det alltid vært parallellt med/etter barnas leggetid, så da stiller en opp mens den andre er hjemme med barna. 

Anonymkode: b01ee...010

Skrevet

Folk som ikke stiller på dugnad og årsmøter i sameier og borettslag burde aldri eie leiligheter. Det er et ansvar som følger med eiendommen. En leilighet har ingen verdi om ikke bygget leiligheten er i blir tatt vare på. 

Anonymkode: 1ed7e...7b6

• Liker 1
Skrevet

Der vi bor nå: En av oss er alltid med på generalforsamling, begge er med hvis det passer sånn. Begge er alltid med på ekstraordinær generalforsamling. Borettslaget er ikke så veldig nazi på dette med dugnader utover at man ikke får pølse hvis man ikke har deltatt, så vi er med hvis vi kan. Men vi har ikke dårlig samvittighet om vi ikke kan, og vi rydder ikke plass i kalenderen til dugnad.

Der vi bodde før dette borettslaget: Var sjeldent med på generalforsamling. Var et lite borettslag med tomannsboliger og eneboliger, så lite greier med fellesområder og vedlikehold av fasade o.l. falt på den enkelte eier. Ting som dukket opp ble tatt med én gang og generalforsamlingen inneholdt derfor ikke mer enn valg av styre. Var ikke alltid med på dugnad på den fastsatte dagen, men tok alltid på oss resteoppgaver som kunne gjøres når det passet oss dersom vi ikke var med på dagen. Hendte også at vi tok noen resteoppgaver selv om vi var med på dugnaden og.

Der vi bodde først: Begge var alltid med på generalforsamlingen. Var kun med på én dugnad, og det var så ubehagelig at vi endte med å rømme byen hver dugnad etterpå. Borettslag med sure pensjonister som hadde gått inn i en allianse for å få alle de unge til å selge og flytte (vi var bare fire leiligheter med unge - alle har for øvrig flytta pga. gamlingene), og de var ordentlig mobbete på dugnader fordi de da var samlet alle sammen.

Anonymkode: 4a26a...c7a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vaktmestertjeneste 😉

Anonymkode: b7ec5...503

Det har vel de fleste borettslag av en viss størrelse.

Anonymkode: 681d1...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...