AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b 2
Svisle Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Mange drar "allergikortet" i hytt og gevær og dessverre er det en del hundeeiere som da tror at det "bare" er noe folk sier. Jeg har hunder selv og jobber som instruktør, men jeg har NULL interesse av å hilse på hundene til gud og hvermannsen. Vær ærlig og si rett ut: "Dra til deg hunden din. Jeg vil IKKE hilse!" 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Svisle skrev (10 minutter siden): Mange drar "allergikortet" i hytt og gevær og dessverre er det en del hundeeiere som da tror at det "bare" er noe folk sier. Jeg har hunder selv og jobber som instruktør, men jeg har NULL interesse av å hilse på hundene til gud og hvermannsen. Vær ærlig og si rett ut: "Dra til deg hunden din. Jeg vil IKKE hilse!" Jeg er allergisk så jeg drar den ut😂 men man burde så klart få si at man ikke vil hilse selv om man ikke er allergisk, uten at hundeeiere blir fornærmet det er bare tragisk. ikke greit av hundeeiere og presse hunden sin på fremmede. Anonymkode: 5e426...58b 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Svisle skrev (1 time siden): Mange drar "allergikortet" i hytt og gevær og dessverre er det en del hundeeiere som da tror at det "bare" er noe folk sier. Jeg har hunder selv og jobber som instruktør, men jeg har NULL interesse av å hilse på hundene til gud og hvermannsen. Vær ærlig og si rett ut: "Dra til deg hunden din. Jeg vil IKKE hilse!" Er det virkelig noen hundeeiere som tror at folk lyver på seg allergi? Er dette noe det snakkes om i ditt hundemiljø? Anonymkode: f2c2c...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b Jeg støtter frustrasjonen din fullt ut! Jeg er også allergisk og ønsker ikke å hilse på hunder. Jeg synes også det er ekkelt å klappe hunder og at de slikker på hendene fordi huden føles fettete og skitten etterpå😂 For ikke snakke om hundehår og skitne poter opp etter mine rene klær…😱 Jeg har ingenting imot kjæledyr og full forståelse for at dyreeiere elsker dyrene sine, men vil bare ikke ha de bort til meg. Anonymkode: f2c2c...3ed
Svisle Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det virkelig noen hundeeiere som tror at folk lyver på seg allergi? Er dette noe det snakkes om i ditt hundemiljø? Anonymkode: f2c2c...3ed Det er ikke noe som snakkes om i "mitt" hundemiljø, men noe som stadig nevnes i div. tråder om temaet hund og andre mennesker i SOME. 2
NettoppJa Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Det finnes mange rare folk, også hundeeiere. Jeg øver på at min hund IKKE skal gå bort til fremmede, og opplever at det er standard for de aller fleste. 4
Gjest takinova Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b Dette har jeg aldri opplevd eller hørt om før. Hundeeiere ønsker vel at folk skal holde seg unna hundene deres.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er hundeeier selv og mine får ikke gå bort til alle og en hver. Og jeg ønsker heller ikke alltid og hilse på alle hunder jeg ser. Men, det er mange rare hundeeiere der ute 😂 Anonymkode: 25cb4...700 1
Loke37 Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Motsatt her, vi har en eldre, liten chihuahuatispe, liker å rusle i fred på snusetur. Hun liker ikke barn og store hunder. Har opplevd å få tilsnakk av foreldre som ikke liker at ungene dems ikke får leke med henne og hundeeiere med typ 40 kilos hunder som ikke får hilse. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Jeg sliter med det motsatte, at folk strekker seg etter hunden min og tar på han uten å spørre først. I værste fall kan de da risikere å bli bitt, forstår ikke at folk tar den sjansen. Anonymkode: 80f2f...963
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 23.59): Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b det er vel en baby for dem. folk pleier å bli helt super-engasjerte av små babyer og barnevogner. kanskje hundeeieren forventer lik behandling. Anonymkode: f8f3f...cdd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 5.59): Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b Helt enig. Tror nok 99,9% av hundeeiere holder styr på hunden sin og tar hensyn til de rundt seg, men er jo de som ikke bryr seg som folk legger merke til dessverre. Har selv 2 hunder og holder avstand til mennesker for å ikke være forstyrrende for mennesker og også fordi hundene mine ikke skal hilse på alt og alle vi møter på. Anonymkode: 92618...0cf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 23.59): Jeg sto og ventet på bussen med mine airpods og var i mitt og plutselig hørte jeg at noen prøvde å snakke til meg, der sto en hundeeier med en valp og som lot valpen komme bort til meg uten og høre om det er greit først.. jeg er allergisk så da hadde jeg en liten valp som prøvde å hoppe på meg fordi den ville hilse.. jeg spurte om han plis kunne ta hunden sin fra meg fordi jeg er allergisk men allergisk eller ikke er det ikke greit og slippe hunden sin bort til fremmede. Han virket fornærmet og begynte med «jaja hun ville ikke hilse på deg». Hva er det med disse hundeeiere som tror at alle vil klappe og hilse på hunden sin? Jeg bryr meg ikke om hunden vil «hilse» jeg vil ikke «hilse» på den, synes også det er ekkelt å klappe på dem da de begynner å slikke på hendene mine og de føles fettete etter å klappet dem😅 kudos til hundeeiere som respekterer fremmedes personal space og ikke lar valp/hund styre det. Og disse hundeeiere som tar hunden til seg når den vil bort til noen Anonymkode: 5e426...58b Ettersom det var en valp tipper jeg det handlet om miljøtrening. Du har kanskje et utseende som skiller seg ut? Viktig for valper å lære at alle mennesker er mennesker, uavhengig av kjønn, alder, hudfarge, hårfarge, accessorier etc. Men man spør så klart først! Anonymkode: 47573...18e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå