Gå til innhold

Hjelp med uføretrygd utregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde uføretrygden ble beregnet som 66% av gjennomsnittet av de 3 beste av de 5 siste inntektsårene, men trygdetiden spiller visst stor rolle her og jeg forstår ikke den helt. 

Gjennomsnittinntekten min er 570.000, men jeg er 32 år og har hatt pensjonspoeng ( arbeid, overgangsstønad, hjemme med barn, sykepenger, permisjon) i 13 år. Jeg er norsk og født i Norge og bodd her hele livet. Hva blir da min uføretrygd på? 

Anonymkode: f6721...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstesats for enslige uføre er 324.398 står det. Da gjelder det vel alle eller har trygdetiden noe a si igjen? Med opplysningene i innlegget over og i tillegg til at jeg har 2 barn, hvor mye kan jeg få i barnetillegg? 

Anonymkode: f6721...f98

Skrevet

Så lenge du er født og oppvokst i norge har du full trygdetid. Det er utenlandske trygdetiden går ut over.

Med snittet du oppgir så vil du ende på 376200.- 

Dersom du er alene med 2 barn så får du barnetillegg hvis du tjener under 434760.- 

Dersom du er gift eller er samboer med forelderen så er grensen for å få barnetillegg ca 601000 i samlet inntekt.

Skrevet

Du kan ringe nav og be de gjøre en beregning for deg. Da henter de tall direkte fra skatteetaten. 

Når du regner gjennomsnitt skal du kun ta med inntekt opp til 6g. Så må du i tillegg oppjustere beløpene til dagens nivå. Det gjør det ved å dele det årets g og gange med nåværende. 

Anonymkode: 015bd...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...