Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At det ikke funka for deg betyr ikke at det ikke har en hensikt. Det er problematisk å påstå at det er feil at baby kan bruke mye tid ved brystet i perioder for det kan ødelegge for de som ønsker og amme og ikke syns tid ved brystet er problematisk. 

Dersom mor syns det er problematisk, så bør hun selvfølgelig stå fritt til å velge anderledes og få hjelp og støtte i valget sitt

Anonymkode: fce5b...94a

Nei det er ikke problematisk å påstå at det  ikke er hensiktsmessig at en baby ligger med puppen 12 timer i døgnet. 

Jeg har da ikke nevnt at dette er snakk om i perioder, det er din påstand. 

Anonymkode: 2061b...3ed

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep, hetsende og krenkende innhold, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod.  

Skrevet
On 2/18/2023 at 6:13 PM, AnonymBruker said:

Nei det er ikke problematisk å påstå at det  ikke er hensiktsmessig at en baby ligger med puppen 12 timer i døgnet. 

Jeg har da ikke nevnt at dette er snakk om i perioder, det er din påstand. 

Akkurat hva du sa eller ikke sa, har ikke så mye å si hvis mottakeren oppfatter det anderledes. 

Poenget mitt er at det faktisk er greit at nyfødte babyer ligger lenge på puppen, om mor er komfortabel med det. Om det faktisk er snakk om 12 timer i døgnet over tid, så er jeg enig med deg i at amming kanskje ikke er løsningen, men jeg tror nok de fleste som føler at de ammer annenhver time "hele døgnet" ikke faktisk gjør dette. Jeg har vært der selv, men faktisk ammetid lå rundt 8-9t/døgn på det meste, men over tid, så snakker vi kanskje 5-6t per døgn, og fakta var at jeg syns dette var helt greit. Det hadde vært mye mer problematisk for meg om folk fortalte meg at dette var feil, enn å gi meg støtte i det jeg gjorde.  

Jeg syns det er viktig at mor får støtte uansett om hun velger det ene eller det andre. Men det inkluderer også at hun må å kunnskap om hva som er normalt, så hun ikke tror det er feil de dagene baby vil ligge ved brystet hele tida. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat hva du sa eller ikke sa, har ikke så mye å si hvis mottakeren oppfatter det anderledes. 

Poenget mitt er at det faktisk er greit at nyfødte babyer ligger lenge på puppen, om mor er komfortabel med det. Om det faktisk er snakk om 12 timer i døgnet over tid, så er jeg enig med deg i at amming kanskje ikke er løsningen, men jeg tror nok de fleste som føler at de ammer annenhver time "hele døgnet" ikke faktisk gjør dette. Jeg har vært der selv, men faktisk ammetid lå rundt 8-9t/døgn på det meste, men over tid, så snakker vi kanskje 5-6t per døgn, og fakta var at jeg syns dette var helt greit. Det hadde vært mye mer problematisk for meg om folk fortalte meg at dette var feil, enn å gi meg støtte i det jeg gjorde.  

Jeg syns det er viktig at mor får støtte uansett om hun velger det ene eller det andre. Men det inkluderer også at hun må å kunnskap om hva som er normalt, så hun ikke tror det er feil de dagene baby vil ligge ved brystet hele tida. 

Jeg er enig med deg hvis man snakker om korte perioder. Men som du sier selv, at amming kanskje ikke er tingen hvis dette skjer over tid. Som nevnt,  den ene min lå 1 time av og 1 time på døgnet rundt. Han var så sulten at han aldri ble fornøyd.

Vi gikk over til pumping og flaske og etterhvert til morsmelkerstatning på flaske, og han måtte også begynne med fast føde allerede ved 3,5 måneders alder pga han var så sulten.

Jeg er ikke noen fan av amming. Eller rettere sagt, ammepress, at kvinner piner seg gjennom smerter og såre blodige pupper fordi helsepersonell har sagt at amming er det beste for barnet og "man ikke vil være en dårlig mor".

Da jeg fikk mitt 2 barn så var holdningen så ille på barsel at de nektet å gi mitt barn sukkervann som kunne hindre henne at hun måtte få behandling for gulsott. Da jeg kom ned på nyfødt intensiv med henne pga dette så var noe av det første de spurte om " men hvorfor pumper du ikke og gir flaske?". Svaret mitt til dem dem var "er det lov"? Bare tenk litt på de ordene, er det lov? Det sier ganske mye om de holdningene og det ammepresset man utsetter kvinner for. (Kanskje det har blitt noe bedring på dette, dette var for 23 år siden).

Med resten av barna så har jeg gått over til pumping og flaske etter hvert. Med de 2 minste allerede da vi kom hjem fra sykehuset. Da ser jeg hvor mye melk barna faktisk får i seg, mye mer komfortabelt og trygt.

Jeg mener framdeles at å amme noen i 45 minutter ikke er normalt når de er 1 år gamle.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...