Gjest Lilleulv Skrevet 25. desember 2005 #21 Skrevet 25. desember 2005 Jeg er litt usikker på hva jeg ville hatt jeg... Synes begge deler er fint, men at gult gull ser mer eksklusivt ut, og føler at "alle" har hvitt gull nå, så derfor heller jeg litt mer mot gult gull... men måtte nok sett ringene først, kunne jo være at jeg fant en nydelig ring i hvitt gull allikevel
Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2005 #22 Skrevet 25. desember 2005 Det er bare jeg som har forlovelsesring og den er i hvitt gull med diamant på. Gifteringene våre er i både hvitt og gult gull, og ser slik ut
Ephemera Skrevet 25. desember 2005 Forfatter #23 Skrevet 25. desember 2005 Vi var innom gullsmeden og så igår - på selveste julaften Bare en liten tur for å se da - vi skulle uansett ikke kjøpe ringene igår. Men vi ble ikke akkurat mere enige.... huff... Det var jo litt høytidelig og vi satte ned ved et bord sammen med den ene ekspeditrisen, som viste oss maaaaaase forskjellige ringer. Jeg måtte jo forklare "problemet vårt", at jeg har lyst på gult gull og sambo har lyst på hvitt gull. Det var heldigvis ikke første gangen hun opplevde det dilemmaet! Hun foreslo ringer som er tofarget, i gult og hvitt gull, men sambo ville ikke ha det heller... Hun foreslo også at vi kunne ha forskjellige ringer - at jeg hadde en i gult gull og han f.eks. samme ringen i hvitt gull, men det synes jeg blir feil. Hele poenget er liksom at vi skal "høre sammen" med like ringer... Og i vårt tilfelle kommer vi nok til å skulle beholde disse ringene når/om vi gifter oss. Det var èn ring i hvitt gull som jeg syntes var fin, men den var fryktelig dyr... Vi fikk med oss en brosjyre da, med ringer, og jeg skal også se på ringer på nettet, men hvordan skal vi egentlig bli enige?? Jeg måtte til og med prøve mammas giftering i går kveld. Den er i gult gull og jeg føler aboslutt at det er det som er det riktige for meg - selv om jeg ikke er noe glad i gull ellers. Men sambo står fast på hvitt gull...
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #24 Skrevet 25. desember 2005 Her er det nok et kompromiss som må til. hvor viktig er fargen på ringen egentlig?
kitekatt Skrevet 26. desember 2005 #25 Skrevet 26. desember 2005 (endret) Vi har i hvitt gull. Gifteringene skal også være i hvitt gull...spennring med 0,15 ct diamant til meg Jeg har vært forlovet før og hadde gult gull, men jeg synes hvitt er mye penere. Mer stilrent liksom. dessuten bruker jeg aldri smykker i gult gull heller, så da passer det best med hvitt! Det finnes jo ringer med både hvitt og gult gull, da...kan dere ikke titte litt på de? Noen av de er faktisk veldig fine. Endret 26. desember 2005 av kitekatt
Ephemera Skrevet 26. desember 2005 Forfatter #26 Skrevet 26. desember 2005 Vi har i hvitt gull. Gifteringene skal også være i hvitt gull...spennring med 15 ct diamant til meg Jeg har vært forlovet før og hadde gult gull, men jeg synes hvitt er mye penere. Mer stilrent liksom. dessuten bruker jeg aldri smykker i gult gull heller, så da passer det best med hvitt! Det finnes jo ringer med både hvitt og gult gull, da...kan dere ikke titte litt på de? Noen av de er faktisk veldig fine. ← Sambo vil ikke ha tofargede ringer heller... Men nå ser jeg også mest på de i hvitt gull da, for her ser det ut som det er jeg som må gi meg... Må bare få inn i hodet mitt at det ikke ser ut som en sølvring Jeg bruker bare sølv i smykker o.l. fra før og bruker også et armbånd i sølv og hvite perler på høyre hånd, så det matcher jo best med hvitt gull sånn sett, ikke sant?
Mistyen Skrevet 26. desember 2005 #27 Skrevet 26. desember 2005 spennring med 15 ct diamant til meg 15 ct!!! Det var ikke lite, nei Vi har enkle ringer i gult gul. Det er liksom gult som er gifteringfarge for min del. Har hvitt gull med en diamant i som forlovelsesring da.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. desember 2005 #28 Skrevet 26. desember 2005 Jeg liker heller ikke hvitt gull... Hva om dere skaffer dere ringer med både hvitt og gult gull? Det kan være veldig fint, og da får dere begge viljen deres Du kan ha en diamant på din også hvis du vil
Gjest gjest 0 Skrevet 26. desember 2005 #29 Skrevet 26. desember 2005 Sambo vil ikke ha tofargede ringer heller... Men nå ser jeg også mest på de i hvitt gull da, for her ser det ut som det er jeg som må gi meg... Må bare få inn i hodet mitt at det ikke ser ut som en sølvring Jeg bruker bare sølv i smykker o.l. fra før og bruker også et armbånd i sølv og hvite perler på høyre hånd, så det matcher jo best med hvitt gull sånn sett, ikke sant? ← Oi, så denne først etter jeg hadde svart... Men hvis du skal fire på kravene er det vel mest rettferdig at han også gjør det??? Jeg synes det er mer rettferdig om dere møtes på halvveien, og han har helt sikkert ikke sett på tofargede engang... Tenk om han faktisk synes de er fine
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #30 Skrevet 26. desember 2005 Der står det om hvitt og gult gull. I begge typer gull er det også noe annet metall, og det er sammensetningen av legeringen som gir de spesifikke fargene: http://www.gullsmed.net/egen_arbeid.htm Jeg tror jeg ville valgt hvitt gull eller platina - bare fordi jeg aldri kan se for meg at jeg ville klart å gå med en gul gullring til daglig. Men dette har jo bare med min egen personlige smak å gjøre, og jeg tar ikke stilling til hva som ser pent ut på andre. Den tofargede ringen til Evelina var også nydelig, synes jeg, ellers ville jeg kanskje hatt bare en tradisjonell glatt en. Jeg synes heller ikke det hadde vært noe rart å ha to forskjellige ringer, altså en i hvitt og en i gult gull, hvis de hadde likt mønster/preg/gravering/siselering. Kanskje dere kan få en gullsmed til å lage et personlig mønster til dere, slik at det er dette som binder ringene sammen?
kitekatt Skrevet 26. desember 2005 #31 Skrevet 26. desember 2005 15 ct!!! Det var ikke lite, nei Vi har enkle ringer i gult gul. Det er liksom gult som er gifteringfarge for min del. Har hvitt gull med en diamant i som forlovelsesring da. ← *kremt* 0,15 skulle det stå...hehehe...måtte vært litt av en spennring for å få plass til en 15 :D
kitekatt Skrevet 26. desember 2005 #32 Skrevet 26. desember 2005 (endret) ...skrev feil Endret 26. desember 2005 av kitekatt
Mistyen Skrevet 26. desember 2005 #33 Skrevet 26. desember 2005 *kremt* 0,15 skulle det stå...hehehe...måtte vært litt av en spennring for å få plass til en 15 :D ← hehe - jeg så for meg en enorm (!!!) ring, ja
Gjest Hilde Skrevet 26. desember 2005 #34 Skrevet 26. desember 2005 Jeg har hvitt gull av den grunnen at jeg ikke bruker noe i gult gull. Bruker kun smykker, ørepynt, ringer og armbånd i sølv eller hvitt gull.
Ephemera Skrevet 26. desember 2005 Forfatter #35 Skrevet 26. desember 2005 Jeg har hvitt gull av den grunnen at jeg ikke bruker noe i gult gull. Bruker kun smykker, ørepynt, ringer og armbånd i sølv eller hvitt gull. ← Det er det jeg gjør også, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få banket inn i hodet at forlovelsesringer i hvitt gull er flott... Nå har jeg diskutert dette litt med ei venninne også - som ble så overrasket og misunnelig fordi vi skal forlove oss - og også hun likte hvitt gull best. Det er nok fordi jeg alltid har sett for meg at ringen skulle være i gult gull...
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2005 #36 Skrevet 26. desember 2005 Vi var innom gullsmeden og så igår - på selveste julaften Bare en liten tur for å se da - vi skulle uansett ikke kjøpe ringene igår. Men vi ble ikke akkurat mere enige.... huff... Det var jo litt høytidelig og vi satte ned ved et bord sammen med den ene ekspeditrisen, som viste oss maaaaaase forskjellige ringer. Jeg måtte jo forklare "problemet vårt", at jeg har lyst på gult gull og sambo har lyst på hvitt gull. Det var heldigvis ikke første gangen hun opplevde det dilemmaet! Hun foreslo ringer som er tofarget, i gult og hvitt gull, men sambo ville ikke ha det heller... Hun foreslo også at vi kunne ha forskjellige ringer - at jeg hadde en i gult gull og han f.eks. samme ringen i hvitt gull, men det synes jeg blir feil. Hele poenget er liksom at vi skal "høre sammen" med like ringer... Og i vårt tilfelle kommer vi nok til å skulle beholde disse ringene når/om vi gifter oss. Det var èn ring i hvitt gull som jeg syntes var fin, men den var fryktelig dyr... Vi fikk med oss en brosjyre da, med ringer, og jeg skal også se på ringer på nettet, men hvordan skal vi egentlig bli enige?? Jeg måtte til og med prøve mammas giftering i går kveld. Den er i gult gull og jeg føler aboslutt at det er det som er det riktige for meg - selv om jeg ikke er noe glad i gull ellers. Men sambo står fast på hvitt gull... ← Gi deg Gled ham, og du får igjen i rikt monn. Og hvor ofte ser du egentlig på din egen giftering? Jeg ga meg, og har aldri angret..................
Caramba Skrevet 27. desember 2005 #37 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en forlovelsesring i hvitt gull med diamant, men har lyst på gult gull giftering nettop fordi det ser mer ut som en giftering. Har sannelig ikke spurt samboern min om hva han vil ha? Hm.... Må spørre i dag, håper han også vil ha gull... Hvis han insisterer på hvitt gull, som din gjør Ephemra, så kan det være at jeg gir meg. Det er ikke SÅ viktig for meg, kjenner jeg.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #38 Skrevet 29. desember 2005 Hver vår farge og hvert vårt desig her:) Hos oss har han valgt seg hvitt gull og jeg liker best (passer best med) gult gull (eller gullfarget gull som jeg liker å kalle det:)). Jeg kjører kombi med gullfarget forlovelsesring med sten og en enkel gullfarget giftering som jeg slår sammen på bryllupsdagen. Går for øyeblikket kun med forlovelsesringen. Min samboer har hvitt gull med sten, utrolig tøff ring, og han bruker den både som forlovelsesring og giftering. Vi er veldig forskjellige som mennesker og da var det viktig for oss å ha en ring vi følte passa på fingeren:) Det som er felles er at vi begge har hvit safir som sten. Vi er begge veldig fornøyd med løsningen:)
Gjest epica ikke innl. Skrevet 29. desember 2005 #39 Skrevet 29. desember 2005 hvitt gull. syns ikke gull er fint.
IdaC Skrevet 29. desember 2005 #40 Skrevet 29. desember 2005 Forlovelsesringen min er tofarget. Da vi skulle kjøpe gifteringer så hadde vi også samme problemet som dere, jeg ville ha gult og han hvit. Vi ble enige om å ha tofarget. Vi kikket lenge, og fant ikke noe vi likte i tofarget. Da vi var på weekendtur i utlandet, så kikket vi helt tilfeldig i vinduet hos en gullsmed, og der så vi de nydeligste gifteringene i hvitt gull. Jeg som hele tiden har vært imot hvite falt helt or disse, og har ikke angret et sekund. Kanskje du også ombestemmer deg når du finner DE ringene? Lykke til i allefall, kjenner meg igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå