AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Del Skrevet 14. februar 2023 Vår 10 åring drømmer om hull I ørene. Har lest flere steder på nett at det å ordne hos frisøren er fy,fy-nesten barnemishandling og det utgjør en stor risiko for store infeksjoner som kan føre til sykehusinnleggelse . Jeg kjenner flere som har gjort slikt hos frisøren. De har aldri sagt noe om det, kommet med kun positive opplevelser og ingen problemer. Hvorfor er det så farlig? Anonymkode: 83845...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Del Skrevet 14. februar 2023 Der blir styggere arrvev i øret og mer infeksjoner. Nål hos tatoveringstudio er renere Anonymkode: 6766f...8c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Del Skrevet 14. februar 2023 https://safaribodyart.no/repistol-vs-piercingn-l.html https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2011/01/29/om-forskjellen-på-ørepistol-og-piercing Anonymkode: 44524...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Del Skrevet 15. februar 2023 Både mine og venners barn har tatt hull hos frisør. Ingen har opplevd problemer. Anonymkode: 1d5fe...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #5 Del Skrevet 15. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det så farlig? Ser at det allerede har blitt postet linker fra seriøse aktører som vet hva de snakker om. En piercer som har tatt flere tusen piercinger på folk i løpet av sin karriere er jo det åpenbart sikre valget framfor en frisør med litt kursing. Det er kanskje dyrere, ja - men selv en liten, uskyldig ørepiercing kan det bli infeksjon i. Gjør det så tryggest som mulig for barnet ditt sin skyld, og la en profesjonell gjøre det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Del Skrevet 15. februar 2023 Sist jeg var hos frisøren kom det inn en mor med datter som skulle ta hull i ørene. "Pistolen" de brukte å ta hull med, lå slengt oppi en tralle med hjul på som frisører oppbevarer ting og tang i, og der er det vel ikke akkurat så sterilt. Denne trallen stod ved siden av der jeg satt, derfor så jeg dette. Har selv tatt flere hull hos frisøren da jeg var tenåring, men har også hatt mye infeksjoner og måtte la et hull gro igjen. Har i voksen alder tatt hull hos piercing/tatoverings salong, og de har en annen teknikk som ikke gir arrvev på samme måte som når man skyter inn dobben, og alt er ekstremt godt desinfisert og de bruker hansker. De bruker også kun kirurgisk stål eller titan som ikke gir eksem eller infeksjoner. Hadde vurdert å tatt med barnet til en piercing salong. Anonymkode: f8c54...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Del Skrevet 15. februar 2023 Jeg slet mye med infeksjoner etter å ha hatt hos frisør og har mye arrvev i øreflippene som er litt ubehagelig. Jeg ville ikke tatt hos frisør igjen Anonymkode: 6766f...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Del Skrevet 15. februar 2023 Det anbefales å gjøre hos piercer... Jeg selv tok hos frisør, det samme gjorde mine to døtre. Ingen av oss har hatt noe problemer. Men som sagt, det anbefales å gå til piercingstudio! Anonymkode: ef06b...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Del Skrevet 15. februar 2023 Jeg har skutt 2 hull i ørene hos frisør og piercet andre hull. Hullene som er skutt gror aldri igjen selv om jeg som regel ikke bruker dobber. Hull som er piercet gror halveis igjen etter bare noen dager uten dobb der du enten må stikke dem opp på ny eller presse dobben gjennom grodd vev som er dritvondt. Jeg ville skutt hos frisør, så man på sikt kan velge om man bruker dobber eller ikke. Anonymkode: 8835a...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har skutt 2 hull i ørene hos frisør og piercet andre hull. Hullene som er skutt gror aldri igjen selv om jeg som regel ikke bruker dobber. Hull som er piercet gror halveis igjen etter bare noen dager uten dobb der du enten må stikke dem opp på ny eller presse dobben gjennom grodd vev som er dritvondt. Jeg ville skutt hos frisør, så man på sikt kan velge om man bruker dobber eller ikke. Anonymkode: 8835a...060 Akkurat dette opplever jeg med alle hullene jeg har tatt hos frisør, så det har absolutt ingenting å si på det. Anonymkode: 99b41...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Del Skrevet 15. februar 2023 Er det mere smertefullt i piercing studio? Anonymkode: 83845...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Del Skrevet 15. februar 2023 Frisører klipper/farger/styler hår! En piercing artist setter piercinger! Er ikke veldig vanskelig og skjønne hvor man får best resultat! Anonymkode: 478b3...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 15. februar 2023 #13 Del Skrevet 15. februar 2023 du får ta med deg pyricept da og rense først 🤣 det er jo til og med unger i barnehagen som har hull i ørene dem blir jo bare yngre og yngre er bedre og gå til frisøren en at dem stikker hull på seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har skutt 2 hull i ørene hos frisør og piercet andre hull. Hullene som er skutt gror aldri igjen selv om jeg som regel ikke bruker dobber. Hull som er piercet gror halveis igjen etter bare noen dager uten dobb der du enten må stikke dem opp på ny eller presse dobben gjennom grodd vev som er dritvondt. Jeg ville skutt hos frisør, så man på sikt kan velge om man bruker dobber eller ikke. Anonymkode: 8835a...060 Det har jeg aldri opplevd, ikke med de jeg har hatt i x antall år. Anonymkode: 44524...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Del Skrevet 16. februar 2023 Som regel går det vel bra, og det er mange som gjør dette. Men siden jeg var uheldig selv, har jeg bestemt meg for å vente til jenta mi er gammel nok til å få det gjort hos piercingstudio. Hvis hun da ønsker hull. Jeg tok hull hos frisør da jeg var student fordi det var billig, og de ble aldri bra. Hullene føles for trange. Det er ikke det at de gror helt igjen, tror jeg, for jeg får ørepynten delvis gjennom og så må jeg presse på til jeg blir svimmel for å få de helt gjennom. Vanskelig å finne ut hvor hullet er, så jeg strever en del foran speilet for å få det til. Ørene blir fort røde, varme og hovne og jeg klarer ikke å gå med pynten mer en et par timer før det er så ubehagelig at jeg tar den ut. Blir litt ond sirkel fordi jeg bruker ørepynt så sjelden at det blir litt vanskeligere for hver gang. Får litt ømme klumper på baksiden av øreflippen etter bruk også, og det tar noen dager før disse går bort. Anonymkode: 0ba6b...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Del Skrevet 16. februar 2023 Rosa Sløyfe skrev (10 timer siden): du får ta med deg pyricept da og rense først 🤣 det er jo til og med unger i barnehagen som har hull i ørene dem blir jo bare yngre og yngre er bedre og gå til frisøren en at dem stikker hull på seg selv Man skal ikke bruke Pyricept, men saltvann etter å tatt hull i øret. Om du ønsker et konstant åpent sår, så kan man bruke Pyricept 🤷🏻♀️ Går du til en seriøst piercing artist, kan de fortelle deg at det er saltvann du skal bruke å rense med. Anonymkode: 49b81...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 16. februar 2023 #17 Del Skrevet 16. februar 2023 (endret) var salt vann jeg mente Endret 16. februar 2023 av Rosa Sløyfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Del Skrevet 16. februar 2023 Jeg tok hull i ørene hos frisør da jeg var 10, nå 20 år senere har jeg fortsatt problemer med det ene hullet. Det ble litt skjevt og jeg får værk i det (uansett hva slag øredobber jeg bruker) med jevne mellomrom enda. Da jeg var 16 tok jeg hull ovenfor det gode hullet hos frisør og det har jeg måtte la gro igjen for det var det enda mer problemer med. Anonymkode: d72ec...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #19 Del Skrevet 16. februar 2023 Nå vil du bare få svar av dem som har hatt problemer med frisør-hull. Har selv hull fra frisør, samme med 7-åringen og mange av hennes venner. Tenker at det er mange som tar hull hos frisøren, og dermed blir det en del som hat hatt problem med disse. Færre tar hull hos piercer, derfor færre som har problemer å rapportere. Anonymkode: 4c52e...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #20 Del Skrevet 16. februar 2023 Kan jeg få spørre hva det koster å ta hull i ørene hos piercer, sånn ca? Min datter ønsker seg. Anonymkode: 72e84...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå