Gå til innhold

Gir du blomster på valentines fordi du har lyst, eller fordi du føler at du må? p

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på mester grønn for å kjøpe meg en plante:) ved kassa var det to lange køer av utålmodige menn som sto og skulle kjøpe røde roser til sin kjære. På jobben klagde 3 av kollegene mine (menn) om at de synes det er noe forbaska tull, men at kjæresten ble sur om hun ikke fikk noe i dag :
Personlig synes jeg også markering av valentindagen er noe forbaska tull skapt av handelsstanden, og hadde syntes det var ti ganger mer romantisk med en blomsterbukett på en helt vanlig dag. 

Så - dere som kjøper blomster og tar med kjæresten ut på middag i dag, vil dere markere denne dagen selv, eller er det for å blidgjøre kjæresten/ektefellen? 

-Kvinne 30

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kvinne i forhold og enig med deg, ts. Skjønner ikke at man kan føle seg spesielt utvalgt med standard gaver kjøpt på tvang uansett. Derfor har jeg avtalt med kjæresten at vi ikke gjør noe ut av Valentine's Day. Han kunne godt tatt med en bukett en helt annen dag istedenfor. Det gjør han aldri og det kunne jeg kanskje ønsket meg, men aldri i livet om jeg hadde sagt det høyt. Ikke at jeg pleier å kjøpe blomster til han heller da 😆 Kan kanskje ikke klage når jeg ikke er flink på å gi små oppmerksomheter selv heller. 

Synes det er søtt med ungdom og barn som lager kort til kjæresten eller vennen eller gir bort en liten bamse med hjertet i halsen ❤️ skal da helst være toveis der og kan er jo håpe. 

Gjør folk det fortsatt slik at mannen kjøper noe til damen men ikke får noe igjen? Det har jeg aldri praktisert. 

Anonymkode: 66aef...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er kvinne i forhold og enig med deg, ts. Skjønner ikke at man kan føle seg spesielt utvalgt med standard gaver kjøpt på tvang uansett. Derfor har jeg avtalt med kjæresten at vi ikke gjør noe ut av Valentine's Day. Han kunne godt tatt med en bukett en helt annen dag istedenfor. Det gjør han aldri og det kunne jeg kanskje ønsket meg, men aldri i livet om jeg hadde sagt det høyt. Ikke at jeg pleier å kjøpe blomster til han heller da 😆 Kan kanskje ikke klage når jeg ikke er flink på å gi små oppmerksomheter selv heller. 

Synes det er søtt med ungdom og barn som lager kort til kjæresten eller vennen eller gir bort en liten bamse med hjertet i halsen ❤️ skal da helst være toveis der og kan er jo håpe. 

Gjør folk det fortsatt slik at mannen kjøper noe til damen men ikke får noe igjen? Det har jeg aldri praktisert. 

Etter det jeg har lest (blant annet her på KG) har mange kvinner totalt misforstått hele greia med Valentines. Det er ikke en dag der mennene skal kjøpe blomster til kvinnene, og invitere dem (og betale for) flotte middager. 

Det er en dag der begge(!) parter skal vise at de setter pris på hverandre. 

Anonymkode: 0942a...0b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter det jeg har lest (blant annet her på KG) har mange kvinner totalt misforstått hele greia med Valentines. Det er ikke en dag der mennene skal kjøpe blomster til kvinnene, og invitere dem (og betale for) flotte middager. 

Det er en dag der begge(!) parter skal vise at de setter pris på hverandre. 

Anonymkode: 0942a...0b0

Er enig med deg om at det å gi den oppmerksomheten, i form av gave eller annen positiv gest, bør være toveis. Derfor spør jeg også videre om folk virkelig mener at det er mannens jobb å gi noe men ikke får noe tilbake. Synes det høres enda mer merkelig ut enn at det må skje på Valentine's. 

Men hallo. I tillegg: en barnslig hjertebjørn solgt på supern med sjokolade ved siden av, er ikke det  uansett en fornærmelse mot et voksent menneske uavhengig av kjønn 🤔

Skrevet

Jeg kjøpte blomster til mannen fordi jeg tilfeldigvis var på butikken. Han kom hjem med hjertesjokolade han hadde tatt med seg gratis fra jobb. Vi er mao ikke så opptatt av denne dagen. Jeg synes det var hyggelig å kjøpe blomster fordi det er fint med friske blomster hjemme. 

Anonymkode: f87d9...e60

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper gaver fordi jeg har lyst. Om mannen min syns det var noe forbaska tull å glede meg så hadde jeg dumpa han, heldigvis er ikke mannen min norsk så han er ikke like grinete, usexy og gjerrig som mange norske menn er

Anonymkode: 3e6e2...1df

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi gjør d fordi vi har lyst. 14 februar også. Jeg får blomster hver månte fordi han har lyst til å gi. Jeg har lyst til å få. Gleder meg til noe hele tiden ♥️ Valentindagen i seg selv er ikke så opphøyd.
d var kanskje d du egentlig lurte på

Anonymkode: 177ca...99c

Skrevet

Jeg kjøper blomster fordi jeg har lyst på, og vet at mannen ikke tenker på det.

Kvinne 38.

Anonymkode: 6aacc...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...