Gjest Lilleulv Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Jeg mista mobilen min i dag, på bakken uten for leiligheten min... Begynte å lete etter den med en gang jeg kom inn døra, og ringte til den. Ikke en lyd... Jeg hadde den i bilen, så forsto at jeg måtte ha mista den på vei inn, så jeg løp ned trappene mens jeg ringte til telefonen igjen. Da var den plutselig skrudd av... og stjålet. Jeg hadde akkurat hatt den på service og fiksa den så den var god som ny Dette er den andre telefonen jeg mister som blir stjålet innen 2 min seinere. Hva er det med folk?? er det en selvfølge å ta telefoner som ligger uten eier? Jeg fant en telefon en gang, jeg tok den med meg jeg og tok telefonen da den ringte. Så fikk jeg levert den tilbake til eieren. Folk har faen ikke samvittighet!! :uten telefon i jula:
Gjest Bellatrix Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Desverre er det enkelte som ikke eier samvittighet og repekt for andre.
Laina Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Jeg har mistet flere telefoner, og lommebøker... Men en gang jeg mistet telefonen min, var det en snill dame som hadde tatt vare på den. Jeg ble så lykkelig!!! Hadde for lengst mistet troen på ærlige mennekser, og det var så godt å se at noen har moral! Det aller verste med å miste telefonen er å miste alle nr som er lagret... *sukk*
Gjest Lilleulv Skrevet 23. desember 2005 #4 Skrevet 23. desember 2005 Det aller verste med å miste telefonen er å miste alle nr som er lagret... *sukk* ← og bilder og koselige meldinger...
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 Huff, det var trist. Folk er så fæle.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 Uff,skikkelig irriterende da. Men folk er bare så frekke. Søsteren min ble frastjået mobilen sin og de som tok den klarte å få ringt til flere land for tusen kroner. Godt at det bare var litt batteri igjen,så den slo seg av. Fikk jo sperret den etterhvert da,men det tok jo litt tid.
Gjest christineemily Skrevet 25. desember 2005 #7 Skrevet 25. desember 2005 Mannen min ble frastjålet mobilen på by'n engang, og fant det ikke ut før dagen etterpå. Så først da fikk han sperret SIM-kortet. Noen uker etterpå fikk vi en regning fra Netcom i posten med en mange timer lang telefonsamtale til Pakistan foretatt midt på natta !!! Ja, - noen mennesker er skikkelig frekke! Kan nesten miste troen på folk til slutt. Har heldigvis opplevd det motsatte også da, det er bare sååå irriterende når det skjer!!!
Majka Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 (endret) Jeg skjønner trådstarter god, da jeg selv mistet mobilen i høst. En blir så håpløst hjelpesløs om en bor uten fasttelefon og lignende. Min forsvant i et uoppmerksomt øyeblikk. Jeg håpet i det lengste at en ærlig sjel ville levere den tilbake...men gav opp etter noen uker. Klart dette er et lite problem i forhold til verdenskatastrofer som flom, krig og hungersnød. Men for et menneske kan en telefon være viktig for å f.eks. holde kontakt med omverdenen. Jeg følte meg iallfall rimelig isolert en stund. Måtte ta bussen til byn for å ringe hjem til mamma fra en telefonautomat for å fortelle henne at telefonen var borte, i tilfelle hun hadde prøvd å få tak i meg og var bekymret. Alt blir litt tungvint. Håper du har fått sperret telefonen og bestilt nytt simkort. Kanskje du har en gammel telefon du kan bruke i reserve, eller en du kjenner kan låne bort en for en stund. Jula er jo en tid da en ofte avtaler møter med venner som er hjemme på ferie ol. Da er jo mobiltelefonen et godt hjelpemiddel. Til VillVakkerUng&Yndig: Kanskje du heller kunne starte en egen tråd om det er noe som opptar deg! Egoisme i samfunnet er jo helt klart en aktuell problemstilling, og det er flott at mennesker engasjerer seg. Personlig syns jeg det blir litt rart å sammeligne og stille dette konkrete etiske spørsmålet med utgagspunkt i tema for tråden. De samme problemstillingene kunne jo vært luftet i mange av trådene her på kvinneguiden. Hvordan skulle vi leve livene våre om vi hele tiden skulle ta inn over oss alle sorger og katastrofer som skjer i verden? PS. En mobiltelefon kan faktisk være et viktig hjelpemiddel om en eller ulykke eller katastrofe plutselig skulle intreffe i hverdagen. Endret 27. desember 2005 av Majka
Gjest Hege Skrevet 26. desember 2005 #9 Skrevet 26. desember 2005 Tråden er "beskåret" er del, slik at den får en mulighet til å debattere temaet: en stjålet mobiltelefon..
Gjest Aloha Skrevet 26. desember 2005 #10 Skrevet 26. desember 2005 Tråden er "beskåret" er del, slik at den får en mulighet til å debattere temaet: en stjålet mobiltelefon.. ← Så bra, denne tråden var tydeligvis ute på ville veier! Ble selv frastjålet telefonen en gang idet jeg skulle gå på toget, ringte til den mange ganger senere men den ble jo selvfølgelig avslått med en gang. Forbanna irriterende, særlig hvis man kun har mobiltelefon og er avhengig av denne. Skjønner godt dine frustrasjoner, Lilleulv, dessverre er det altfor mange som ikke eier samvittighet eller respekt for andres eiendeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå