AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Og har det noe å si hva man jobber med? Anonymkode: b2bd6...185
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og har det noe å si hva man jobber med? Anonymkode: b2bd6...185 Hvis jeg var singel så hadde det ikke hatt noe å si hva han tjente så lenge det er ærlig arbeid og han selv trives med det han gjør. Men jeg ville ikke vært sammen med en som ikke gadd å jobbe som skulle snylte på meg. Jeg forstår ikke hvorfor så mange menn henger seg opp i at kvinner ønsker en mann med god inntekt som kan forsørge dem. Vi (hvertfall jeg) ønsker å forsørge oss selv. Som kvinne står man fort på bar bakke ved et brudd om man har latt seg forsørge av kjæresten. Anonymkode: 937d4...c19 23 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Nei, det er ikke viktig. Da jeg traff min mann så var han arbeidsledig. Nå er han på vei til å bli ufør. Vi har vært gift i 17 år. Anonymkode: 39144...81a 16 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Så lenge jeg slipper forsørge han (har ikke råd til det) så er alt greit for meg. Anonymkode: b6c44...ea2 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Nei så lenge han forsørger seg selv og er flink til å spare og ikke har overforbruk så betyr det ingenting. Så lenge man slipper å forsørge en mann økonomisk + ta det 3. skiftet + huske på alt /planlegge alt for dem, som desverre mange gjør. Anonymkode: aecf6...659 14 4
Gjest Raptuss Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Det er ikke lønna som er viktig, men hvordan han bruker den. Det å være økonomisk forsvarlig betyr mye for meg.
Hensatt Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Lønn betyr null så lenge man har nok til regninger og mat. En million hadde hjulpet om man ikke trives med jobben og livet. Happy life er verdt en dårlig betalt jobb 😊 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 Neida, min tjener kanskje det samme i 200 % stilling. Bonde 👍 Vi har vært sammen i 20 år. Anonymkode: 3c111...daa 6 10 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Ja. Blir for skjevt økonomisk Anonymkode: 8d5f6...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Min kjæreste tjener en del mindre enn meg. Det i seg selv har ingen betydning for meg men det er ikke slik at jeg villig til å stadig betale for alt av den grunn. Siden jeg har ansvar for egen familie og ikke har flust selv heller, så må jeg være opptatt av at vi deler på felles utgifter. Altså, en mann som tjener x sum penger i året er absolutt ikke utelukket pga lav sum men jeg kommer ikke til å forsørge han heller. Anonymkode: 17fca...361 1
c_buk Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 Er mann og ville nølt med å gå inn i et forhold med en kvinne med såpass lav lønn. Med felles økonomi ville det hemmet mine muligheter kraftig, og med delt økonomi hadde det bare føltes rart ut å ha god råd mens min andre part ikke hadde det. Vi måtte begrenset reise, bosted, forbruk generelt, fritidsaktiviteter, kulturopplevelser osv. Men om alt annet klaffet perfekt er det mulig jeg hadde gitt det en sjanse. Bare kjedelig med de store begrensningene det fører med seg. 9
MyCupOfTea Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Det er ikke størrelsen (på lønna) det kommer ann på, men hvordan han bruker dem, vil jeg si. Altså om han er fornuftig med pengebruk og ikke lever over evne. 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min kjæreste tjener en del mindre enn meg. Det i seg selv har ingen betydning for meg men det er ikke slik at jeg villig til å stadig betale for alt av den grunn. Siden jeg har ansvar for egen familie og ikke har flust selv heller, så må jeg være opptatt av at vi deler på felles utgifter. Altså, en mann som tjener x sum penger i året er absolutt ikke utelukket pga lav sum men jeg kommer ikke til å forsørge han heller. Anonymkode: 17fca...361 Men om mannen tjente mer enn deg, hadde du da forventet at han betalte mer? Anonymkode: 1f5f9...f4c 1
Blått Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Og har det noe å si hva man jobber med? Anonymkode: b2bd6...185 Det er ikke viktig men holdningen til økonomi er viktig! Hva er forventningen til partner? (Jeg har datet menn som loddrett ut har sagt at de skal styre pengene for alle damer er dumme). Evner man å spare? Alder spiller også inn her 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men om mannen tjente mer enn deg, hadde du da forventet at han betalte mer? Anonymkode: 1f5f9...f4c Nei. Absolutt ikke. Jeg føler meg uvel når jeg får noe av andre i det hele tatt. I en ideell verden skulle min partner hatt helt lik økonomi som meg slik at det letteste hadde vært å virkelig bare dele alt. Det blir også lettere når det kommer til forventninger rundt aktiviteter og hvordan man håndterer penger generelt. En gang har jeg opplevd å date en mann som hadde mye mer enn meg. Sto da et par ganger i en situasjon hvor jeg endte opp med å kjøpe klær og utstyr jeg ikke hadde råd til fordi jeg var bedt med på noe som gjorde at jeg følte jeg måtte oppgradere meg. Det var ganske ubehagelig. En gang ga han meg en gave som jeg synes var for dyr og selv om det var noe jeg hadde ønsket meg å hatt råd til, så kan jeg si at gaven gjorde meg mer ille til mote enn glad. Prøvde å gi tilbake da vi ikke datet lenger. Han ble sint. Anonymkode: 17fca...361 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 Nei, absolutt ikke. Så lenge han kan forsørge seg selv og har en viss økonomisk sans (ikke bruker mer enn han har, osv.). Jeg tjener en del mer, men det viktigste er at vi klaffer ellers. Anonymkode: e64cf...575 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 Blått skrev (7 minutter siden): Det er ikke viktig men holdningen til økonomi er viktig! Hva er forventningen til partner? (Jeg har datet menn som loddrett ut har sagt at de skal styre pengene for alle damer er dumme). Evner man å spare? Alder spiller også inn her Regner med at du dumpet dem kjapt med sånne holdninger som det der? Anonymkode: 937d4...c19 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 Om han da ikke føler seg truet av at jeg tjener mye mer enn han, så hadde det sikkert gått bra. Anonymkode: 2e304...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 c_buk skrev (14 minutter siden): Er mann og ville nølt med å gå inn i et forhold med en kvinne med såpass lav lønn. Med felles økonomi ville det hemmet mine muligheter kraftig, og med delt økonomi hadde det bare føltes rart ut å ha god råd mens min andre part ikke hadde det. Vi måtte begrenset reise, bosted, forbruk generelt, fritidsaktiviteter, kulturopplevelser osv. Men om alt annet klaffet perfekt er det mulig jeg hadde gitt det en sjanse. Bare kjedelig med de store begrensningene det fører med seg. Det handler jo mest om at du har blitt vant til et høyt forbruk, da. Alle har ikke den muligheten, og mange har ikke behov heller, selv om de har råd. Anonymkode: 86229...dbd 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 Nei, ikke viktig så lenge han var fornøyd og klarte seg selv. Jeg har hatt to partnere som klagde masse over jobben og at de ikke trivdes i den, men de gjorde ingenting for å endre på det. For min del er det samme hva de jobber med, men hvis man ikke er fornøyd så burde man se på løsninger for å bytte jobb eller kanskje prøve å gjøre endringer på nåværende jobb. Jeg orker i hvert fall ikke sånn syting igjen bare fordi man ikke tør å gjøre endringer i livet sitt. Det var i hvert fall slik det fremstod for min del. Selv har jeg gjort flere endringer når det gjelder jobb og karriere. Jeg har også hatt flere jobber jeg ikke har trivdes i, men jeg har da ikke bare blitt i dem for resten av livet. Da har jeg aktivt prøvd å gjøre noe med det. Men det betyr ingenting hva han tjener eller hva han jobber med. Anonymkode: a4e1e...d1f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå