Gå til innhold

Bedt ut på middag med typen i dag og ble såret.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er en drama queen….

Anonymkode: 21fef...127

Alle damer som blir såret eller føler på ting blir nå til dags stemplet som kontrollerende, dramaqueen osv. For å si det sånn: likestillingen går feil vei. Det å føye mannen og døyve følelser er den nye trenden. 

Når kjæresten hennes ber henne ut på middag så er det en selvfølge at han betaler middagen! 

Anonymkode: 2dcf5...c12

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg forstår deg sååå godt.

Mannen kom hjem med orange bestemorsblomster. Og det etter solid hinting der jeg var klar på at jeg liker hvite roser vest. Ingen gave. Kort hadde han heller ikke fikset. Ikke en romantisk post-it-lapp da jeg stod opp en gang

Så foreslo han rester til middag. Fordi de ellers ville blitt kastet etter helgen.

Har forresten bare tre katter. 

Anonymkode: ab1a0...389

Hva er orange bestemorsblomster?

Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest. Spar meg og ta deg sammen, ts.

Anonymkode: 40bdb...a34

• Liker 1
Skrevet

For en ubrukelig fyr.

Anonymkode: 51b52...45d

Ubrukelig fyr? Fy fader for et kvinnfolk. Er som å spille minesveiper. Et ord eller handling som er feil, BOOM.

Jeg syns du er altfor følsom TS. Hvis det blir dere i fremtiden må du justere forventninger og til tidet må svelge kameler hvis typen oppfører seg litt smådumt. Man oppfører seg i hvert fall ikke sånn på en restaurant. Noe så pinlig, og det var din feil.

Anonymkode: 8b08f...f4b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

åh, jeg hadde blitt takknemlig, dersom typen hadde vært såpass omtenksom at han ville jeg skulle slippe drasse med meg en rosebukett på restaurant. 
Det er jo ikke noe som er så forbanna irriterende som å måtte ha med seg en blomsterbukett å legge i garderoben eller på gulvet mens man spiser... 

Angående betaling av maten ville jeg muligens rynket litt på nesen over kommentaren, men jeg hadde ikke begynt gråte av den grunnen, og jeg hadde i alle fall ikke forlatt restauranten. Men jeg hadde heller ikke slengt ut en dustete kommentar om forventninger om at han skulle betale... Helt greit om man forventer det altså, men det er bare ufint å si det slik... 

Anonymkode: 28655...ef0

• Liker 3
Skrevet

Ser det er flere som opplever å være skuffet etter valentines. Prater dere ikke sammen med kjærester og avklarer hva dere skal finne på, om noe i det hele tatt? Da får en balansert Forventninger og ønsker uten å bli såret. 

• Liker 1
Skrevet

Ingenting er som en importert tradisjon som går på tvers av verdier og samfunnet! Alt for å selge sjokolade og blomster.

Er jo greit med en dag i året hvor feminismen tar førersete og bytte av mat mot sex er ikke bare akseptert men forventet.

Gleder meg allerede til neste år!

Skrevet

Helt generelt tror jeg man har det bedre som par hvis man bruker valentinsdagen som en god unnskyldning til å gjøre noe fint sammen - og at det ikke handler så mye om hvem som gir hva eller spanderer hva. Jeg er i alle fall helt imot at det skal være mannen som skjemmer bort kvinnen med blomster, middag og gave - og kvinnen forventer dette - mens hun selv ikke gjør noe tilbake. Tid sammen er det viktigste, og begge har like mye ansvar for å vise at man setter pris på den andre! 

Mannen spanderte middag i går, jeg ga ham en gave. Vi tilbrakte tid og hadde en fin kveld. 

Anonymkode: 61f34...e82

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner alltid med å betale egen mat selv om jeg blir invitert med ut. Så får det heller bli en positiv overraskelse når han sier "jeg betaler". 

Synes kanskje reaksjonen din, ts, er litt barnslig. Jada, lett å si når man ikke står oppi noe sånt selv. Prøv heller å bit skuffelsen i deg neste gang, så slipper du å både drite deg ut i offentligheten og du redder kanskje kvelden.

Anonymkode: a24f1...b14

• Liker 1
Skrevet

Veldig dramaqueen. Vi er i 2023, ikke noe unormalt å splitte regningen.

Og jeg mener at det ikke bare er mannens ansvar at Valentines feires og blir hyggelig. (for de som gjør det)

Tror neppe noe mannfolk ville begynt å grine over forslag om splittet reging.

Eller blitt sur for ikke å få blomster.

Hva gjorde du for ham?

Spørs om det blir flere dater, hadde ikke orket sånn drama og bare skygget banen..

Anonymkode: adbc3...92a

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som jeg er den eneste her, men... jeg synes det var dårlig gjort av ham, ja, å be deg ut på middag på Valentines Day, og så ikke tilby seg å spandere. Er det ikke det man pleier å gjøre når man inviterer noen ut på middag? Spanderer måltidet?

Jeg forstår at du ble skuffet, fordi dette var litt merkelig gjort av han. At han påstår en time etterpå at han bare tullet, tror jeg ikke noe på. Han ville nok at denne Valentines Day ikke skulle koste ham noe som helst til kjæresten.

Ja, så jeg skjønner du er skuffet. En invitasjon er en invitasjon. Med mindre man sier klart i fra når man inviterer at "vi betaler hver for oss", vil jeg si at jeg er av den oppfatning at den som inviterer, betaler.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (10 minutter siden):

Ser ut som jeg er den eneste her, men... jeg synes det var dårlig gjort av ham, ja, å be deg ut på middag på Valentines Day, og så ikke tilby seg å spandere. Er det ikke det man pleier å gjøre når man inviterer noen ut på middag? Spanderer måltidet?

Jeg forstår at du ble skuffet, fordi dette var litt merkelig gjort av han. At han påstår en time etterpå at han bare tullet, tror jeg ikke noe på. Han ville nok at denne Valentines Day ikke skulle koste ham noe som helst til kjæresten.

Ja, så jeg skjønner du er skuffet. En invitasjon er en invitasjon. Med mindre man sier klart i fra når man inviterer at "vi betaler hver for oss", vil jeg si at jeg er av den oppfatning at den som inviterer, betaler.

Jeg tror det kommer veldig an på. Noen mener jo at «den som inviterer skal spandere», men i mitt forhold har vi aldri praktisert det slik. Vi går ut for å spise fordi det er fint å gjøre noe sammen - og hvem som betaler er litt annenhver gang - ikke noe rigid eller noe vi skriver ned, men mer etter en følelse av hvem sin «tur» det er. Vi tjener ca det samme, så jeg skjønner ikke at det skal være mer den enes ansvar å betale enn den andre. 

Med andre enn kjæresten går jeg alltid ut fra at jeg skal betale for meg selv, så får det heller være en hyggelig overraskelse om den andre ønsker å spandere. Selv synes jeg det er bare kjekt å spandere på venner en gang i blant, men hvis det var forventningen bare fordi det var jeg som foreslo at vi skulle gå ut å spise - så hadde jeg nok ikke foreslått det flere ganger. 

Anonymkode: 61f34...e82

Skrevet
Helene1982 skrev (6 timer siden):

Nå kommer jeg til å høres krass ut, men om menn skal arrangere alt og betale for alt, basert på gamle tradisjoner, er det heller ikke greit å sutre på restaurant etter at du har «spøkt» om å dele regningen og mannen svarer at han ikke har økonomi til å betale for dere begge, men håper dere kan dele regningen. Det er nok masse mellom linjene her, men om man bor i Norge, kan man ikke forvente å bli påspandert et helt måltid ute, selv om en venn/kjæreste inviterer. 

Det jeg synes ts skal tenke litt på er kjærlighetsspråk. Hva trenger du og hva trenger han? Hva handler dette egentlig om? 

Vel dette har skjedd flere ganger. Riktignok har forholdet vårt vært oppnog ned også. Til jul fikk jeg heller ingen gave ettersom vi kranglet. Han bønnfalte om han kunne gi meg gaven min i det minste når vi skulle møtes. Vi møttes og jeg sier "hvor er gaven du så gjerne ville gi meg?" nei.. Den hadde han levert til butikken igjen sa han.... Så uttrykte jeg at jeg var skuffet og han blir ekstremt sint på meg og sier hvor mye skal jeg ha så han kan vippse...... For så si at jeg bare bryr meg om penger..... 

Aldri fått blomster av han før en gang... Eller jeg fikk noen oopgravde blomster fra et offentlig blomsterbedd nede i byen en gang da.... 

Ts. 

Anonymkode: b5fd9...ccb

Skrevet
Friluftsmann70 skrev (15 timer siden):

Forstår deg veldig godt. 

En av de dagene vi følger det tradisjonelle mønster, hvor gutten selvfølgelig betaler middag. Roser kjøper man eller holder kj... 

Tenker typen din ikke er den du trenger. 

Nå er vel ikke Valentines tradisjon i Norge, så da slipper vi vel?

Skrevet
AuroraB skrev (15 timer siden):

Du begynte å grine på restauranten fordi han foreslo å spleise på maten? Sånn i etterkant...du synes ikke det var en voldsom overreaksjon?

Vel, han inviterte henne og kom med en dustekommentar om roser, så forlangte han at hun skulle betale sin del av maten uten å avtale dette på forhånd.

Han er en dust! 

Anonymkode: 115b1...01d

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel dette har skjedd flere ganger. Riktignok har forholdet vårt vært oppnog ned også. Til jul fikk jeg heller ingen gave ettersom vi kranglet. Han bønnfalte om han kunne gi meg gaven min i det minste når vi skulle møtes. Vi møttes og jeg sier "hvor er gaven du så gjerne ville gi meg?" nei.. Den hadde han levert til butikken igjen sa han.... Så uttrykte jeg at jeg var skuffet og han blir ekstremt sint på meg og sier hvor mye skal jeg ha så han kan vippse...... For så si at jeg bare bryr meg om penger..... 

Aldri fått blomster av han før en gang... Eller jeg fikk noen oopgravde blomster fra et offentlig blomsterbedd nede i byen en gang da.... 

Ts. 

Finn deg en finere fyr, det lover jeg finnes ❤️ 

Anonymkode: 115b1...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts. 

Dere høres dramatiske ut begge to. 

Anonymkode: 06197...e96

Skrevet

Du er sammen med en "Jeg har tenkt å gjøre noe superfantastisk for deg, men pga at du gjorde sånn og sånn, så kan det bare være"

Dere er sammen, men det er egentlig slutt. Det kan ikke reddes med dates. Siste valentinsdagen med eksen min var et helvete. Jeg kom hjem fra jobb og skulle til å hoppe i dusjen. Fikk beskjed om at vi måtte gå nå hvis vi skulle rekke det. Sa jeg måtte ihvertfall få skifte klær. Prøvde så godt jeg kunne å skjule skuffelsen for at jeg ikke fikk pyntet meg. Fikk uansett høre hvor utakknemlig og sur jeg var. Jeg spurte hvor han hadde bestilt. Det hadde han ikke fått tid til. Han hadde stått opp og dusjet rett før jeg kom litt etter kl 17 (jeg jobber lørdag). Han gikk rett i forsvar og surmulte om alle de dumme tingene JEG hadde gjort i det siste og hvor sur jeg var og at nå håpet han at vi for EN gangs skyld kunne kose oss. Jeg måtte ringe rundt på vei til sentrum for å bestille bord. Vi spiste i stillhet mens han skrollet på mobilen. Etter at vi kom hjem dro han på fest. Neste dag var visst alt ok. Viste seg at den sure stemningen var pga at han var utro og ville ut av forholdet. Etter bruddet var han kjempeblid mot meg. Han var så lettet etter å få det ut. Flott. Men jeg måtte igjennom flere måneder med ut-ising fra hans side... Kunne ha ikke bare gjort det slutt?

Jeg tror dere også bør innse at det er slutt. Ikke pin dere igjennom dater. De fungerer kun for folk som faktisk liker hverandre

Anonymkode: 54cdf...741

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i to år. Ingen Valentinesgave i år. Ikke i fjor heller. Ikke en gang året vi datet. Men vi har det ekstremt bra sammen ❤️ Elsker hverandre dypt og inderlig. De andre 364 dagene i året betyr vel mer enn roser og middag den ene dagen? Vi er veldig flinke på hverdagsromantikk og har ikke behov for noen spesiell markering 14.februar. 

Anonymkode: 43617...342

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Valentines day... Aldri feiret dette. Fikk en tlf i dag fra typen som bad meg med ut i kveld. Lite visste jeg at denne koselige dagen endte opp med at jeg satt og gråt på restauranten. Når jeg møter han sier han at han hadde tenkt å gi meg roser, men at han ikke ønsket jeg skulle gå med de rundt omkring mens vi skulle finne et sted å spise. 

Vi kom inn på restauranten og jeg sier spøkefullt når vi ser på menyen "du betaler da nå som det er valentines day? ".. Han ser på meg og sier "nei vi kan betale for hver vår rett". Dette ender opp med å såre meg så jeg begynner å felle tårer ved bordet! Deretter går jeg inn på do for å tørke meg. Han hadde da alt bestilt rettene vi planla og bestille når jeg kommer ut. Jeg sier til kelnere på at jeg vil kansellere maten på trass da jeg var så såret. Endte opp med at vi drakk hver vår cola. Deretter får jeg skylden for å lage et stort ståhei og gråte for han tullet jo egentlig bare og hadde tenkt å betale likevel? Dette sier han 1 time etter at jeg har blitt såret og har gjort narr av meg selv i restauranten? 

Jeg er nok litt hårsår her nå, men jeg er et veldig følsomt menneske. Så her ble det verken mat eller roser. Aldri feiret valentines day før, men jeg er bare såret over denne dagen her. 

Jeg forstår godt at du ble såret. Hvis typen min hadde bedt meg ut på middag siden det er valentinesday, så hadde jeg tenkt at han betalte forutsatt at jeg visste at han hadde økonomi til det. Hvis vi hadde hatt like dårlig råd begge to, så hadde jeg forventet å dele regningen..

Anonymkode: 3ff12...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...