AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Sønnen min ønsker seg rosa kake til bursdagen sin, og mine bakeferdigheter begrenser seg til Toro og enkel bløtkake. Så tenkte å prøve på sistnevnte, med rosa krem. Men er det noe å tenke på når jeg tilsetter konditorfarge til fløte? Det blir jo mer væske, men får det konsekvenser for prosessen med å lage krem? Eller blir det krem som vanlig? Mulig det er tidenes teiteste spørsmål, men jeg vil ikke drite meg ut i helga 😅 Anonymkode: ff849...51b
Fru Uperfekt Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Om du skal lage smørkrem så se om du får tak i rosa melis og for guds skyld bruk saltfri meierismør. Til fløte så er cascas sine best til fløte 1
Arkana Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Ikke bruk vanlig konditorfarge, bruk pastafarge fra Cacas (fås på f.eks. Jernia, Kitchn og Meny). Du trenger bare en bitteliten mengde for å få god farge og den vanner ikke ut kremen eller fløten. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Enig med Arkana. Konditorfarge av type kjøpt på matbutikken trenger du store mengder av for å nok farge. Det påvirker både smaken og konsistensen på kremen. Fargepasta er veien å gå - selv om det er dyrt. Anonymkode: 6a381...e3c 1
Brunhilde Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Kjøp fargepasta. Det er ikke SÅ dyrt, godt under hundrelappen for en boks. 1
Taluno Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Enig i fargepasta! Konditorfarge gir veldig dårlig farge, tilsetter mer fukt, og kan også sette igjen en ekkel smak. Men prøv deg VELDIG forsiktig frem med fargepasta! Det skal veldig lite til for å få farge! Som det står på en beskrivelse av Cacas sin farge, "prøv deg frem med en tannpirker" Jeg laget kake med sukkerfondant, og en knivspiss med rød farge gjorde kaken knallrød (og meg selv, benken og alt annet jeg klarte søle på)! 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Fru Uperfekt skrev (17 timer siden): Om du skal lage smørkrem så se om du får tak i rosa melis og for guds skyld bruk saltfri meierismør. Til fløte så er cascas sine best til fløte Hvorfor må man bruke usaltet smør til smørkrem? Vil ikke litt salt i alt det søte bryte smaken litt? Som salt karamell, f.eks.? Anonymkode: 40a07...691 1
Arkana Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Man må ikke bruke usaltet smør. Vi kjøper bare vanlig saltet smør og bruker det til alt, også smørkrem til kaker, og det er veldig godt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Tusen takk alle sammen! ❤️ Har kjøpt rosa farge fra Cacas nå, fant på Meny 😊 Da blir det rosa bløtkake 😀 Anonymkode: ff849...51b
Ginny Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Vanlig meierismør smaker mye bedre i smørkrem enn usaltet smør spør du meg, men det er vel en smakssak 😊 1
Fru Uperfekt Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må man bruke usaltet smør til smørkrem? Vil ikke litt salt i alt det søte bryte smaken litt? Som salt karamell, f.eks.? Anonymkode: 40a07...691 Det blir fort for salt er bedre å heller tilsette litt flaksalt om en må ha salt i
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 Fru Uperfekt skrev (På 15.2.2023 den 16.47): Det blir fort for salt er bedre å heller tilsette litt flaksalt om en må ha salt i Ok, jeg trodde den kunne bli ødelagt eller noe. Jeg har alltid brukt saltet smør i smørkrem og synes den smaker godt og ikke for salt. Anonymkode: 40a07...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå