AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Burde yngre folk (under 30) få leie leilighet i første etasje i hus eller bygårder uten heis? Burde ikke leilighetene i første etasje være forbeholdt de eldre? Er det ikke egoistisk ovenfor de eldre at ungdommer bor i leiligheter som de som er dårlige til beins kunne fått? Ungdommer må jo klare å komme seg opp trappene. Anonymkode: 073f8...58b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Overskriften ble feil. Jeg mener jo så klart: Burde folk under 30 få leie leilighet i første etasje? Anonymkode: 073f8...58b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Ja selvfølgelig burde de få lov til det. Fornærmet over at du tenker at folk over 30 er gamle og trenger heis. Min bestemor bodde i 2 etasje uten heis helt til slutten, ikke noe problem. Anonymkode: 83e5a...f52 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Mange over 30 foretrekker å bo over 1 etasje pga trygghet. Hvertfall i storbyene. Slipper folk som kan kikke inn. Mindre sannsynlig at noe blir stjelt Anonymkode: 6b060...a7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Ja så klart burde de det. Yngre kan også ha utfordringer som gjør at det er utfordrende med trapper. Selv er jeg noen og 30, men har en sykdom som innimellom gjør det svært utfordrende for meg å bevege meg. Til vanlig kan du ikke se noe som helst på meg, men jeg må jevnlig bruke krykker og noen ganger til og med rullestol for å komme meg rundt. Jeg syntes det hadde vært veldig rart om jeg skulle vært ekskludert fra å få leie i 1. etasje pga alderen min 🙃 Anonymkode: 71f8c...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Man er ikke automatisk dårlig til beins om man er litt eldre. Å gå i trapper kan være bra styrketrening, noe som er viktig for å holde den fysiske kroppen ved like Anonymkode: 90fee...964
Anonymbruker*** Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Haha, hva? Mange av de rimeligste (og kjipeste) leilighetene er jo på bakkeplan, eller i kjeller. Ganske naturlig at unge utleiere bor der da. Jeg kan godt bytte min bopel i første etasje med bopelen til noen over 60. Enroms med hybelkomfyr og ingen oppvaskmaskin. Frister sikkert mang en senior 😂 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Kjenner noen litt eldre som bor i første etasje, og de virkelig hater det å bo under ungdommer eller småbarnsfamilier som tramper og bråker... Jeg elsker bo i første etasje, både fordi jeg kan gå rett ut i hagen, men også fordi jeg kan danse i stua når jeg føler for det, uten å tenke på at naboer under skal bli plaget Jeg er over 30 da, men fortsatt sprek nok til å både gå i trapper, og danse rundt i stua! Tror ett eldre par hadde hatet bo under meg... Anonymkode: c4204...a75
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Hadde enda tittelen vært "over 70". Men over 30? 🤣 Anonymkode: 83e5a...f52 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er førti og leier i andre etasje - med heis!! Bra jeg er gammel nok til å kvalifisere til det 😄 Anonymkode: ad5cb...209
Blått Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Burde yngre folk (under 30) få leie leilighet i første etasje i hus eller bygårder uten heis? Burde ikke leilighetene i første etasje være forbeholdt de eldre? Er det ikke egoistisk ovenfor de eldre at ungdommer bor i leiligheter som de som er dårlige til beins kunne fått? Ungdommer må jo klare å komme seg opp trappene. Anonymkode: 073f8...58b Tror mine venner på 40 + vil krepere om de må gå trappen opp til andre etasje i en blokk. Å løpe maraton klarer de, men den trappen? Nei. Det går ikke 😅 Jeg har fått kommentarer på at jeg kan ikke være over 30 for folk blir feite etter fylte 30, får grått hår og masse rynker. Riktignok i fylla at folk sier sånn, men noen ganger så lurer jeg på hva ungdommen tror skjer med kroppen når du blir 30.🫣
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Jeg har passert 30 og bor i enebolig. Mon tro om jeg må begynne å forberede meg på alderdommen og flytte til noe mindre og mer lettstelt. Trodde jo jeg hadde noen år på meg før dette ble et tema, men 😂 Anonymkode: 49626...9f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 Over 30, og nekter å bo på bakkeplan pga innsyn. Anonymkode: 128fb...311
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 Jeg hadde noen unge naboer i tredje etasje. Dermed ble jeg vitne til hvor strevsomt det er å være høygravid og senere ha baby/småbarn i tredje etasje uten heis. De flyttet til en av leilighetene i første etasje i naboblokka, og var veldig fornøyd med det. Det er altså ikke bare oldinger på over 30 (!) som kan ha nytte av en leilighet på bakkeplan. Anonymkode: bb890...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå