Gå til innhold

Er KG ødelagt for godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste månedene har trolling og hetsing tatt helt av på Kvinneguiden. Kan ikke spør et helt enkelt spørsmål og kosthold eller noe, uten at det kommer en drøss med trollesvar og sure oppgult.

Det var ikke slik før. Nå er det 99% troll...synes det er trist at det har blitt slik.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Jeg vil ikke si at KG er ødelagt for godt, men at de burde gjøre tiltak for å minske trollingen litt. Jeg stiller meg spørrende til behovet for at svar fra AnonymBruker skal være nødvendig i enhver tråd. Mitt drømmescenario hadde vært at man som ts selv kunne bestemme om man ønsker svar fra AnonymBruker i tråden eller ei. Selvfølgelig er det også noen som troller med brukernavn, men har inntrykk av at man - dessverre - ofte får hakket mindre seriøse svar når noen har trykka inn anonymknappen.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Vixella skrev (Akkurat nå):

Nja. Jeg vil ikke si at KG er ødelagt for godt, men at de burde gjøre tiltak for å minske trollingen litt. Jeg stiller meg spørrende til behovet for at svar fra AnonymBruker skal være nødvendig i enhver tråd. Mitt drømmescenario hadde vært at man som ts selv kunne bestemme om man ønsker svar fra AnonymBruker i tråden eller ei. Selvfølgelig er det også noen som troller med brukernavn, men har inntrykk av at man - dessverre - ofte får hakket mindre seriøse svar når noen har trykka inn anonymknappen.

Kunne hatt det som på Facebook, der kun trådstarter får være anonym.

• Hjerte 2
Skrevet

Lurer stadig vekk på om det er aldersgrense her inne.. regner med at det ikke er det..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvor dere ser alle trollene? Jeg ser tråder som tydeligvis får fram det verste i folk, men de er da ikke mange? Jeg tror vel også at folk lærer seg å overse og rapporterer hvis det er brukerangrep. Dette er nok et forum med mange ulike mennesker så da blir det jo litt tull og trolling. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke ser det, for dette er den tredje tråden på kort tid slikt blir klaget på. Kanskje det er underforum jeg ikke er på da. Det kan være en forklaring. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 4
Skrevet
Just now, servitrise&suppe said:

Jeg skjønner ikke hvor dere ser alle trollene? Jeg ser tråder som tydeligvis får fram det verste i folk, men de er da ikke mange? Jeg tror vel også at folk lærer seg å overse og rapporterer hvis det er brukerangrep. Dette er nok et forum med mange ulike mennesker så da blir det jo litt tull og trolling. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke ser det, for dette er den tredje tråden på kort tid slikt blir klaget på. Kanskje det er underforum jeg ikke er på da. Det kan være en forklaring. 

Ja, det er nok spesielle forum som tiltrekker seg trolling. Det er noen forum jeg holder meg elegant borte fra fordi jeg vet det er mye trolling der, f.eks. barn og familie og tråder om kosthold. 

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Blizz1 said:

Siste månedene har trolling og hetsing tatt helt av på Kvinneguiden

Var du her helt fra starten av? 20 år + tilbake?
Det var ikke store forskjellene, spør du meg.
Hvorfor ser du armageddon når ikke engang mamma gjorde det liksom.

Anonymkode: e7691...96a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (9 minutter siden):

Lurer stadig vekk på om det er aldersgrense her inne.. regner med at det ikke er det..

Kun på seksualitet,  men den blir ikke overholdt. 

Anonymkode: b2d81...b39

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kun på seksualitet,  men den blir ikke overholdt. 

Anonymkode: b2d81...b39

På seksualtitet er det ikke annet enn trolling, men den kategorien er det ikke så vanskelig å overse.

Verre at de ikke holder seg unna "seriøse" kategorier om f.eks helse, kosthold og økonomi.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var du her helt fra starten av? 20 år + tilbake?
Det var ikke store forskjellene, spør du meg.
Hvorfor ser du armageddon når ikke engang mamma gjorde det liksom.

Anonymkode: e7691...96a

Har vært her i rundt 20 år. Så ja, kanskje fra starten. Har aldri sett så mye hatefulle og trollete svar som det er nå.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

har ikke lagt noe særlig merke til...      

Anonymkode: 732c5...03f

Skrevet
Vixella skrev (9 timer siden):

Det vil du forstå etterhvert. Enten fordi noen får noe i mot deg og du blir forfulgt fra tråd til tråd. Eller fordi du blir gjenkjent av mange bittesmå detaljer. 

De verste trollene de siste årene har skrevet med stadig nye brukere. Er blant annet ei her som er på bruker 30+ nå. 

Anonymkode: d1fe1...07c

• Liker 2
Skrevet
Blizz1 skrev (På 14.2.2023 den 20.45):

Har vært her i rundt 20 år. Så ja, kanskje fra starten. Har aldri sett så mye hatefulle og trollete svar som det er nå.

Rapporterer du?

Får disse folkene tilstrekkelig med advarsler, blir de utestengt fra forumet.

Anonymkode: 9ba33...aca

• Nyttig 2
Skrevet

Har vært her i mange år, med flere ulike brukere. Og jeg er helt enig. Forumet har tapt seg enormt. 

• Liker 4
Skrevet

Er jeg troll hvis jeg ikke er enig med deg, Ts?

Anonymkode: daa53...918

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vixella skrev (På 14.2.2023 den 20.27):

Min drøm er og fjerne AB knappen helt for evig og alltid. Blir omtrentlig grinete av at den eksisterer😂😶

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jeg troll hvis jeg ikke er enig med deg, Ts?

Anonymkode: daa53...918

Du har et poeng.

Noen tåler dårlig å bli motsagt, da er det lett å ty til beskyldninger om trolling. Men av og til er trollingen åpenbar, og man skal heller ikke tåle usakligheter og hetsing, så her må man jo rapportere.

Vi har alle et ansvar for å gjøre forumet ok for oss selv og andre. Alle bør tenke gjennom hva de poster, og at det sitter et menneske i den andre enden. Samtidig må man tåle å få svar på tiltale om man poster kontroversielle ting.

Anonymkode: 9ba33...aca

• Liker 2
Skrevet

Kg har nok mange brukere som ikke har det så godt med seg selv og lar det gå ut over andre

Anonymkode: 79919...812

• Liker 2
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Min drøm er og fjerne AB knappen helt for evig og alltid. Blir omtrentlig grinete av at den eksisterer😂😶

Vi trenger AB-funksjonen på forumet. Selv så bruker jeg den aldri. Men forstår at andre ønsker å bruke den. Og anonyme brukere skriver ofte knallgode innlegg. Innlegg som kanskje ikke hadde blitt publisert hvis man måtte bruke nicket sitt, og bli assosiert med nettopp det aktuelle temaet. 

Selv så legger jeg ikke så godt merke til hvilke innlegg som er anonyme. Jeg plusser gode innlegg, uansett nick eller AB-brukere:) 

Og til slutt.. Det er flere brukere her inne som stort sett skriver fjas. Med nicknavn😁

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du opplever at 99% av de andre brukerne er troll, er du nok i overkant hårsår. 

Anonymkode: 342bc...b84

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...