Gå til innhold

Hvorfor kjøpe en bil som taper alle tester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mardina skrev (53 minutter siden):

Og du tror alle har kunnskap til å bytte deler på sin egen bil? 😂 Det er i så fall risky og man kan risikere å gjøre vondt verre. 

Ikke alle har sin egen mekaniker i nær omgangskrets. Eller kjører flett ny bil.... 🙄

Poenget mitt er at noen biler går i stykker, mens andre bytter slitedeler. Alle sliter ut bremseklosser, men heldigvis må ikke alle bytte gearkasse eller de store elektronikkmodulene. Man slipper vinduer som kiler seg, sentrallåser som slutter å virke, varmeapperater som lekker inn i kupéen og alt annet deit som man får når man velger de billigste underleveramdørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke slik at disse biltestene sier så mye om hvordan total kostnadene med service etc bli så jeg tar en del av de testene med en klype salt. Jeg ville heller snakket med mekanikere om hvilke biler som var greiest med service og lite feil enn å høre på en bil journalist som egentlig ikke har bakgrunn i noe bilfag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 20.16):

Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!!

Anonymkode: e410a...b9f

Er det ikke hennes valg uansett om det er du som er "bildama"? 

Kanskje hun ikke ville ha din innblanding i hvilken bil henne skulle kjøpe? 

Hvilken bil mener du at hun skal kjøpe seg da?

Tenker du burde drite i hva slags bil henne har kjøpt seg å heller fokusere mer på deg selv. Du kan ikke styre livet hennes. La henne bruke penger på en bil som gir henne trøbbel, kanskje henne spør deg om råd neste gang hvis dette viser seg å være totalt skivebom.

Anonymkode: 9e972...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en form for omsorg. Jeg vil at hun vil ha det godt, ikke at hun taper 100000 kr ekstra, kjører i en humpete bil som er mye utriveligere innvendig enn den burde ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2023 den 15.22):

Beinstrekker etter 30 mil er jo altfor tidlig. Når jeg er ute på roadtrip. Bilferie. Kjører jeg minst 5-600 før jeg stopper. Den hurtigladningen er jo ikke bra for batteriet?

Anonymkode: 9aa1b...4be

Jeg også. Pleier å tisse på flaske underveis.

Anonymkode: b6651...1f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2023 at 5:16 PM, Snok1 said:

Jeg aksepterer dette argumentet, men det gjelder kanskje 5% av bileierne i dag, og andelen minker raskt.

Ser du en klynge på tre hus i dag, ser du også en elbillader.

Der tar du feil. Her er vi en klynge på 16 hus, og det finnes ikke en elbillader.

Anonymkode: e9f83...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Der tar du feil. Her er vi en klynge på 16 hus, og det finnes ikke en elbillader.

Anonymkode: e9f83...02b

Klag til Samferdselsdepartementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 20.16):

Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!!

Kan ikke gjøre anna en å le av deg, og holdningen din til andre sitt valg av bil. Selv har jeg kun gjort egne valg av bil, aldri spurt etter andre sine råd, og de bilene jeg har hatt har fungert gull! Det jeg har sett etter, er driftsikkerheten på de siste bilene jeg har eid, og eier pr.i dag. Din vennines valg tipper jeg kan være et veldig godt valg, ut i fra at Mitsubishi har hatt sin Outlander i mange år på veien, og feilene fra den er luket bort. Det eneste minuset med slik løsning og 4-hjulstrekk, er at bakhjulene har den elektriske driften. Tviler på at det er gjort noe anderledes mot Outlander sitt opplegg, og da har en ikke drift på alle fire om batteriet er tomt. Heier på venninna di om sitt valg av bil! 

Anonymkode: 0fa8f...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som plutselig finner ut at de skal kjøpe bil og handler samme uka. Du har de som bare stikker innom en bilforhandler eller 2 og ser noe man liker for så å signere kontrakt og en dårlig finansieringsløsning umiddelbart. Deretter skal de bare trykke på startknappen og kjøre. Få år senere skal de bytte ut en bil med småskader som de aldri har stelt og vasket selv. Dersom dette i tillegg er en modell som ikke er blant de hotteste i øyeblikket så får de ikke mye for den når de bytter inn og igjen "må" ha en ny bil nærmest på dagen. Jeg tenker litt annerledes og mener at jeg får vesentlig mer for pengene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...