AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #21 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Du er jo ikke venninne med henne, hadde du vært det så hadde du spurt henne dette, framfor å "baksnakker" henne på nett. Anonymkode: 32d46...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #22 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beinstrekker etter 30 mil er jo altfor tidlig. Når jeg er ute på roadtrip. Bilferie. Kjører jeg minst 5-600 før jeg stopper. Den hurtigladningen er jo ikke bra for batteriet? Anonymkode: 9aa1b...4be Du bør kanskje vurdere konseptet ferie, men inntil da så er din idealbil i denne testen: https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/test-rekkevidde-sommer-2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. februar 2023 #23 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (26 minutter siden): To feil: 1: Hybrid, og 2: Mitsubishi. Høyt forbruk, dårlig byggkvalitet, dårlige seter, kjøreegenskaper som en svamp og masse elektronikkfeil samtidig som den tunge lørja spiser bremser til frokost, lunch og middag. I tillegg har den dårlig innvendog plass for sin størrelse og dårlige praktiske løsninger. Ligg langt unna er mitt råd. Hva er galt med Mitsubishi som merke? 😳 Jeg har kjørt 2 forskjellige Mitsubishi (riktignok eldre modeller, men uansett Mitsubishi) og begge var gode biler, som ikke var/er noe tull med. Kun slitedeler som byttes, som man uansett må på alle biler. Enten den heter Tesla, Lamborghini eller Lada.... 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. februar 2023 #24 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke spesifikk kjennskap til modellsegmentet, men mitt generelle råd vil være å se på europeisk premium. Audi, BMW eller Volvo. Merc eller LR hvis du vil bruke litt penger. Blir det vesentlig dyrere enn du har tenkt så kjøp heller en bil som er et par år eldre. Jeg har null peiling på batteriblier men synes Volvo XC40 recharge ser fin ut. Er det en kurant bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #25 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (8 minutter siden): Du bør kanskje vurdere konseptet ferie, men inntil da så er din idealbil i denne testen: https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/test-rekkevidde-sommer-2022 Alle disse er jo dyre biler. Ferie? Skal du langt må du ta noen langstrekninger for å komme deg fra a til b. Jeg slapper fint etter 30 mil i bilen. Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #26 Del Skrevet 15. februar 2023 Mardina skrev (3 minutter siden): Hva er galt med Mitsubishi som merke? 😳 Jeg har kjørt 2 forskjellige Mitsubishi (riktignok eldre modeller, men uansett Mitsubishi) og begge var gode biler, som ikke var/er noe tull med. Kun slitedeler som byttes, som man uansett må på alle biler. Enten den heter Tesla, Lamborghini eller Lada.... 😂 Jeg synes han virker forutinntatt. Da blir det vanskelig å ta imot gode råd en kan stole på. Når man legger seg til hat mot et bilmerke. Anonymkode: 9aa1b...4be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #27 Del Skrevet 15. februar 2023 Mardina skrev (33 minutter siden): Hva er galt med Mitsubishi som merke? Det forklarer jeg i detalj i kommentaren du siterer. Du bør kanskje lese det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #28 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Alle disse er jo dyre biler. Ferie? Skal du langt må du ta noen langstrekninger for å komme deg fra a til b. Jeg slapper fint etter 30 mil i bilen. Anonymkode: 9aa1b...4be Du slapper enda bedre av i en ny premium-bil. Kanskje for bra. Det er da du SKAL ta en pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #29 Del Skrevet 15. februar 2023 I Grosny skrev (34 minutter siden): Jeg har null peiling på batteriblier men synes Volvo XC40 recharge ser fin ut. Er det en kurant bil? Jeg kjenner ikke den spesifikt, men jeg er generelt sett glad i Volvo. Høy byggekvalitet, eksepsjonell sikkerhet og masse praktiske løsninger som andre ikke har. Ikke alle liker designet, men jeg gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #30 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Hybridbiler er idioti nå som rekkevidden på elbiler nærmer seg 500km og ladernettverket blir mer og mer effektivt og bedre og bedre utbygd. Kommer helt an på bor man bor. Er langt fra alle landsdeler det er godt utbygd ladestasjoner og i minus 25-30 grader må man også lade oftere. Da funker el-bil dårlig på tur i vintervær med snøkov og kolonne Anonymkode: 65404...23d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. februar 2023 #31 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (9 minutter siden): Det forklarer jeg i detalj i kommentaren du siterer. Du bør kanskje lese det? Det er ikke nødvendig å være frekk.... 🙄 Ingen av de tingene du nevnte der, er noe jeg "sliter" med på de Mitsubishi'ene jeg har kjørt. Men du har vel sikkert ikke kjørt merket heller, siden du (som en annen nevnte) virker forutintatt.... 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #32 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer helt an på bor man bor. Er langt fra alle landsdeler det er godt utbygd ladestasjoner og i minus 25-30 grader må man også lade oftere. Da funker el-bil dårlig på tur i vintervær med snøkov og kolonne Anonymkode: 65404...23d Jeg aksepterer dette argumentet, men det gjelder kanskje 5% av bileierne i dag, og andelen minker raskt. Ser du en klynge på tre hus i dag, ser du også en elbillader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #33 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (5 minutter siden): Du slapper enda bedre av i en ny premium-bil. Kanskje for bra. Det er da du SKAL ta en pause. Økonomi betyr endel for mange bileiere. Blir for dyrt. Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #34 Del Skrevet 15. februar 2023 Mardina skrev (Akkurat nå): Det er ikke nødvendig å være frekk.... 🙄 Ingen av de tingene du nevnte der, er noe jeg "sliter" med på de Mitsubishi'ene jeg har kjørt. Men du har vel sikkert ikke kjørt merket heller, siden du (som en annen nevnte) virker forutintatt.... 🤔 Jeg kjører en Outlander hybrid ganske ofte, og synes alltid det er deilig å veksle tilbake til min europeiske premium som er ti år eldre, men som har bedre design, høyere sikkerhet, bedre seter, bedre kjøreegenskaper, bedre praktiske løsninger og lavere forbruk. I tillegg koster den mindre og har lavere verditap og står aldri på verksted. Man trenger bare sette seg inn i førersetet i en bil og smekke døren etter seg, så har bilen fortalt deg sin historie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #35 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Økonomi betyr endel for mange bileiere. Blir for dyrt. Anonymkode: 9aa1b...4be Kjører du langt er el billigere. Kjører du kort kan fossil forsvares. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #36 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Anonymkode: e410a...b9f Har også såkalte eksperter i min vennekrets. Det er fint nok det, men når det gjelder større og dyrere innkjøp spør jeg stort sett pappa eller en av onklene mine (veksler litt alt ettersom hva jeg skal investere i). Ingen grunn til å bli fornærma Anonymkode: 65404...23d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. februar 2023 #37 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (14 minutter siden): Jeg kjører en Outlander hybrid ganske ofte, og synes alltid det er deilig å veksle tilbake til min europeiske premium som er ti år eldre, men som har bedre design, høyere sikkerhet, bedre seter, bedre kjøreegenskaper, bedre praktiske løsninger og lavere forbruk. I tillegg koster den mindre og har lavere verditap og står aldri på verksted. Man trenger bare sette seg inn i førersetet i en bil og smekke døren etter seg, så har bilen fortalt deg sin historie. 😂 Aldri på verksted? Det er aldri noe galt med den? Bremser er evigvarende osv? 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #38 Del Skrevet 15. februar 2023 Mardina skrev (3 minutter siden): 😂 Aldri på verksted? Det er aldri noe galt med den? Bremser er evigvarende osv? 😂 Å bytte slitedeler gjør man selv når man legger om dekk. Det tar en halv til hel time ekstra om en samtidig bytter olje. Reparasjoner forekommer ikke, men så har den fremdeles ikke kjørt 300kkm. Da bør jeg nok bytte drivstoffpumpe, AC-kompressor, vannpumpe og regreim og generator. Eller er det bare å vaske ofte og kjøre som folk. Tut-tut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. februar 2023 #39 Del Skrevet 15. februar 2023 (endret) Snok1 skrev (8 minutter siden): Å bytte slitedeler gjør man selv når man legger om dekk. Det tar en halv til hel time ekstra om en samtidig bytter olje. Reparasjoner forekommer ikke, men så har den fremdeles ikke kjørt 300kkm. Da bør jeg nok bytte drivstoffpumpe, AC-kompressor, vannpumpe og regreim og generator. Eller er det bare å vaske ofte og kjøre som folk. Tut-tut! Og du tror alle har kunnskap til å bytte deler på sin egen bil? 😂 Det er i så fall risky og man kan risikere å gjøre vondt verre. Ikke alle har sin egen mekaniker i nær omgangskrets. Eller kjører flett ny bil.... 🙄 Endret 15. februar 2023 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #40 Del Skrevet 15. februar 2023 Synes det er viktig man linker opp med reell statistikk om man påstår det er mye feil på en modell. Ikke etter egne personlige erfaringer. Er jo de som kommer inn til verkstedene som utgjør troverdig statistikk. Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå