AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Var på en fest og alle hadde med egen drikke som er normalen her. Jeg hadde satt en pose på kjøkkenet og man kunne se toppen av den ene flasken og vertinnen får øye på den og tar flaska opp av posen og løper rundt å spør alle hvem sin det er fordi hun vil ha. Jeg sa jeg ikke visste hvems det var fordi det var min kjæreste sin og han har ikke råd til å dele fortida da økonomien er trang. Hun får til slutt se at det er hans når han senere sjenker fra flaska, hun spør da om hun kan få og han tør jo ikke virke kjip så han sier jo ja og da strømmer flere til og tar. Altså, det er ikke slik at det holder meg våken om nettene, men er ikke dette nokså frekt av henne? Var ikke slik at vi fikk noe av henne, da hadde det kanskje vært litt annerledes. Anonymkode: be4fa...fba
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Dere må lære dere å si nei. Det vil alltid finnes småfrekke folk, men det er deres ansvar å si nei. Anonymkode: c0858...109 18 2
Mezzosoprena Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 "Sorry, jeg har bare med meg den flaska der jeg" - sier man da, og beholder den selv. 16 1
Friluftsmann70 Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Server gjerne et glass til vertinnen, men sier etter det at det er eneste flasken, og må ha resten selv. 1
Portia Catonis Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Kan ikke kjæresten din snakke for seg selv? 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Er det ikke vanlig å dele, du får et glass av meg, jeg får ett av deg? Anonymkode: 90a72...da5 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Nå blir jeg nysgjerrig på hva han hadde med som gjorde at alle mistet alle manerer.... Anonymkode: 72e51...bdc 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 I de selskapene jeg frekventerer så er folk redde for å gå tom og har som regel mer med seg enn hva de trenger. De som ikke hadde tenkt å gå all-in ender gjerne med å gjøre dette fordi det er mer enn nok til alle. Samt at vertskap (meg selv inkludert) stort sett har et velfylt barskap som det etterhvert serveres raust av. Med andre ord, ukjent problemstilling. Anonymkode: f9e81...7d9 2
Laraa Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Jo jeg er enig i at det var frekt, samtidig som det er veldig typisk norsk da. Her verner vi om alkoholvarene våre som om det var et arvestykke. Flaska står på bordet tett inntil eieren og så spør man, unnskyld, men var det min eller din? Får jeg smake på din, så får du smake på min? I Tyskland, hvor jeg har bodd er det mye vanligere å kjøpe inn en six pack og sette midt på bordet og så setter noen andre en flaske vin, så tar man det man har lyst på etterhvert. Litt som et spleiselag. Men jeg tipper norske alkoholpriser gjør det mindre aktuelt å gjøre det slik 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Laraa skrev (6 minutter siden): Jo jeg er enig i at det var frekt, samtidig som det er veldig typisk norsk da. Her verner vi om alkoholvarene våre som om det var et arvestykke. Flaska står på bordet tett inntil eieren og så spør man, unnskyld, men var det min eller din? Får jeg smake på din, så får du smake på min? I Tyskland, hvor jeg har bodd er det mye vanligere å kjøpe inn en six pack og sette midt på bordet og så setter noen andre en flaske vin, så tar man det man har lyst på etterhvert. Litt som et spleiselag. Men jeg tipper norske alkoholpriser gjør det mindre aktuelt å gjøre det slik I min vennegjeng har vi det sånn. Alle har med seg omtrent lik mengde og drikker omtrent det samme. Vertskapet har også alltid noe ekstra på tur, hvis det skulle bli behov. Anonymkode: 90a72...da5
PM75 Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 Jeg synes det er litt sært å ikke kunne gi et glass til vertinnen eller dele med seg. Jeg deler med meg uansett om jeg har med meg mye eller lite. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #12 Skrevet 17. februar 2023 Er det frekt å spør om å få smake noe fra vennene sine? Hun vet jo tydeligvis ikke at han har dårlig råd, og hun gikk rundt for å finne eieren. Det frekke hadde vært å ta. Det er ikke frekt å spør, og det er heller ikke frekt å si "beklager, jeg har bare denne med". Av nysgjerrighet: mener du det er frekt uavhengig av situasjon? Eller kun når man har begrenset? Er det frekt å spør om å få kjeks av en venn når man er på tur? Er det alkoholprisen som gjør det frekt? Mange er jo der at det ikke byr på økonomiske problemer om man spanderer en flaske vin på vennene sine en sjelden gang. Er de frekt om man spør de som har god råd og tok med mer enn de drikker? Skal man selv være ansvarlig for å fortelle alle at man har dårlig råd og lite drikke med på festen, eller har alle ansvar for å finne ut hvordan finansene er hos alle vennene så de kan vurdere hvem det er lov å spør? Anonymkode: 32bf5...ae2 1
sommerkroppen Skrevet 17. februar 2023 #13 Skrevet 17. februar 2023 Akkurat et glass til vertinnen er vanskelig å komme unna. Men at mange andre kommer og skal forsyne seg av flaska er jo ikke ok. Dersom dere har med alkohol selv, og vertskapet ikke har noe stående til fellesskapet, så kan man holde seg for god for å snylte på andre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #14 Skrevet 17. februar 2023 Hvorfor kunne han ikke dele ett glass? Var han redd for å ikke bli full nok? 😂 Anonymkode: d70f8...001 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #15 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor kunne han ikke dele ett glass? Var han redd for å ikke bli full nok? 😂 Anonymkode: d70f8...001 Fordi han hadde ikke med noe mer, hva skulle han gjøre resten av kvelden, drikke vann mens de andre hadde mer alkohol igjen? Anonymkode: be4fa...fba 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #16 Skrevet 17. februar 2023 Det går an å la vertinnen smake, uten å måtte gi henne ett helt glass. Anonymkode: 20c53...88c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #17 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi han hadde ikke med noe mer, hva skulle han gjøre resten av kvelden, drikke vann mens de andre hadde mer alkohol igjen? Anonymkode: be4fa...fba Herregud, ja. Eller drikke saktere. Altså, ærlig talt. Dere må være ekstremt umodne. Anonymkode: d70f8...001 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #18 Skrevet 17. februar 2023 Alle har med egen drikke?? Er dere tenåringer? Anonymkode: 75f42...df7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 Her må dere lære et triks. ha alltid med 1 dyr flaske til dere selv, 1 billig flaske tilfelle folk spør om å få alkohol. den dyre flasker gjemmer du, og skjenker til deg selv i smug. Den billige flasken har du forran den på bordet og kan deles😂 Anonymkode: cd44e...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 Hun regnet vel med at det var vertsgave og drikke til fellesskapet siden hun stilte med middag eller festen. Hadde dere med noe annet til fellesskapet eller verten? Anonymkode: 95a68...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå