AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Jeg har moderate symptomer vil jeg si, så ønsker forsøke medisiner. Har påvist pollenallergi. Men hvilke medisiner foretrekker dere? Anonymkode: 17f5e...9cb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Den du reagerer best på. Har du ikke prøvd tidligere er cetirizin/ zyrtec førstevalget tenker jeg. Anonymkode: dbac3...e43 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Den du reagerer best på. Har du ikke prøvd tidligere er cetirizin/ zyrtec førstevalget tenker jeg. Anonymkode: dbac3...e43 Har prøvd zyrtec for annet, men ble helt hinsides borte av dem. Ekstremt trøtt og helt snøvlete. Sønnen min tar cetrizin og klager over tretthet på dem og. Men såvidt jeg skjønner finnes endel andre alternativer? Telfast for eksempel? Anonymkode: 17f5e...9cb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Zyrtec og Cetirizin er det samme, samme virkestoff. Man må bare prøve seg frem. Jeg har prøvd mange opp i gjennom årene. Hadde god effekt av Telfast i mange år. Nå bruker jeg Aerius på dagen og gode gamle Atarax på kvelden. Anonymkode: 71249...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har prøvd zyrtec for annet, men ble helt hinsides borte av dem. Ekstremt trøtt og helt snøvlete. Sønnen min tar cetrizin og klager over tretthet på dem og. Men såvidt jeg skjønner finnes endel andre alternativer? Telfast for eksempel? Anonymkode: 17f5e...9cb Tretthet er en bivirkning på de fleste. Telfast som nevnes over er enda verre på det området i min erfaring. Anonymkode: dbac3...e43
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Du må prøve deg frem. Folk får ulike bivirkninger. Det som gir minst bivirkninger, er nesespray og øyedråper. Om du klarer deg kun med disse, er det å anbefale fremfor tabletter. Jeg klarer meg helt fint med nesespray og øyedråper i byen jeg bor. Men når jeg skal på hytten, omgitt av skog og gress og natur, holder jeg på å dø, så da tar jeg tabletter (som jeg da må begynne å ta minst en uke i forveien for optimal effekt). Jeg blir trøtt av zyrtech, men har bedre erfaring med Kestine og Telfast. Anonymkode: fc766...e2d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Jeg var sterkt plaget med pollenallergi, særlig bjørk og gress. Måtte sykemeldes. Helt fri for allergien med kostholdsendringer, ingen tilbakefall, og ikke lenger sløvhet fra medisinene jeg den gang tok. Anonymkode: c2096...a12 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Kjøpte et par på apoteket nå, pg den ansatte tipset om en nyere type på resept som hadde mindre bivirkninger. Hun og fikk hangover av de vanlige. Om jeg blir ekstra trøtt på natten er det bare bonus, men jeg er allerede såpass klein i formen og utmattet at mer søvndyssing og sløvhet ikke er velkomment 😅 Anonymkode: 17f5e...9cb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 Brukte Zyrtec i mange år, supertrøtt hele våren og sommeren men trodde primært det kom av allergien i seg selv…helt til jeg gikk over til Aerius. Den blir jeg ikke trøtt av og den har også bedre effekt på min allergi. Anonymkode: b6a8b...841
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var sterkt plaget med pollenallergi, særlig bjørk og gress. Måtte sykemeldes. Helt fri for allergien med kostholdsendringer, ingen tilbakefall, og ikke lenger sløvhet fra medisinene jeg den gang tok. Anonymkode: c2096...a12 Hva endret du? Anonymkode: f054e...4d0
Rosa Sløyfe Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 det må du snakke med legen om altså 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva endret du? Anonymkode: f054e...4d0 Jeg endret flere ting som egentlig var relatert til andre ting, men som da fikk positiv effekt også på allergier (f.eks pelsdyr). Så det er ikke sikkert alt jeg kuttet ut er nødvendig for alle, men jeg vet det er flere matvarer som særlig kan være triggere: Sukker Hvetemel/"hvit" mat Gjær Alkohol Sitronsyre (finnes i mye halvfabrikat). Melkeprodukter Har hørt om folk som ble kvitt det kun ved å kutte ut sitronsyre, så det er nok veldig individuelt hva som fungerer. Det er også noen som mener at visse frukter, grønt, og nøtter også skal unngås, og jeg kan skrive under på at særlig peanøtter er greit å unngå. Husker jeg fikk ekstreme reaksjoner hvis jeg drakk alkohol under pollensesongen. Tålte ingenting. Anonymkode: c2096...a12
Daisy-love Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Vi responderer jo ulikt. Jeg personlig har brukt Loratadin i 20 år, og aldri slitt med trøtthet på de. Det var de første jeg ble satt på av en øre, nese, halsspesialist. Jeg bruker i tillegg Dymista nesespray, og den er kjempegod. Har også noen øyedråper jeg ikke husker navnet på i farten til de verste dagene.
Peanut Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 Bruker Telfast 180. Fungerer fint for meg.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 Hva med vaksine? Har et barn med kraftig pollenallergi, har i år fått innvilget vaksine, no er han på uke 5 i vaksinasjonen. Har forstått at det skal være god effekt. Anonymkode: e94fb...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 På meg så funket faktisk hypnose. Reagerte veldig på katter i mange mange år . Etter to behandlinger så ble det borte. Ei venninne bodde hos oss i et par mnd med katt etterpå også. Hadde vært helt umulig før. Behandleren kalte det for en slags forbi i immunforsvaret. Anonymkode: f34c5...e49
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På meg så funket faktisk hypnose. Reagerte veldig på katter i mange mange år . Etter to behandlinger så ble det borte. Ei venninne bodde hos oss i et par mnd med katt etterpå også. Hadde vært helt umulig før. Behandleren kalte det for en slags forbi i immunforsvaret. Anonymkode: f34c5...e49 Spennende! Refleksolog/soneterapi/lymfebehandlinger har også vært bra for meg, i kombinasjon med kosthold. Hadde ekstrem kjemisk overfølsomhet (da i tillegg til pollen), reagerte på eksos, parfyme, såper osv Anonymkode: c2096...a12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 Går på en reseptbelagt som heter Aerius, blitt veldig trøtt av alle andre jeg har prøvd. Anonymkode: 60df8...238
Macro Skrevet 15. februar 2023 #19 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Kunsten med pollenmedisin er å ta det om kvelden. Da spiller ikke tretthet noen rolle og effekten er god når du skal ut om morgenen. Jeg bruker også nesehorn for å få nesen fri for pollen. Barn kan ha rett på immunterapi. Jeg fikk den og gikk fra bødende øyne til å knapt reagere etter et års behandling. Endret 15. februar 2023 av Macro
Daisy-love Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med vaksine? Har et barn med kraftig pollenallergi, har i år fått innvilget vaksine, no er han på uke 5 i vaksinasjonen. Har forstått at det skal være god effekt. Anonymkode: e94fb...8f8 Kjempefornøyd med det selv her. Holdt på 2 år nå, og merket bedring alt første våren. Tror den er mest for de som er veldig plaget da. Har fremdeles noen kortisonkurer i året, men helt klart den hjelper. Holder på med løvtrær nå, og skal ha for gress etterpå. Måtte velge hvilken jeg ville ha først i 21 når jeg begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå