Gå til innhold

SOS hårkrise - nå gir jeg snart opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håret mitt lever sitt helt eget liv, og det varierer fra dag til dag. Kommer an på dagsform og vindretning typ. Har normalt nordisk hår, mor har store fine krøller og far har rett hår om det betyr noe. 

Prøver iherdig å spare til langt, gjort i flere år men det stopper til bh stroppen og spiser seg opp på kun den ene siden (siden jeg sover på) Andre siden er fin. 

Håret er verken rett eller krøllete, floker seg fort og er frizzy og vanskelig. Har prøvd:

- shampoo og balsam fra frisør med proteiner, ingen forskjell 

-klippe det jevnlig, ikke klippe i det hele tatt

- shampoo og balsam med fuktighet, ingen forskjell 

-leave in kurer, krøllekremer

-lufttørking

-børste flere ganger om dagen, ikke børste det i det hele tatt

-sover alltid med flette 

-hårkosttilskudd

-sånn hår diffuser

Mistenker at det egentlig kan være litt krøller i det, men ingenting av styling eller bølger etter dusj holder mer enn en times tid. Det virker bare tørt og matt og livløst og flokete. Hele tiden. 

Striper det hos frisør, men veldig lite. 

Hjelp? 

Anonymkode: 574c5...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd overnight hair curling, tenkte det ble en høydare - frizzy flokete resultat. 

Oljer det hver morgen. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Curled hair rutine på YouTube? 

Anonymkode: 0459a...d15

Curly girl metoden tenker du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet Kerastase Discipline serien? Så lett og fin for håret, spesielt og shampoen og balsamen er så bra for håret mitt og får frem krøllene bedre enn noe annet merke. 

Anonymkode: 74bd3...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du testet Kerastase Discipline serien? Så lett og fin for håret, spesielt og shampoen og balsamen er så bra for håret mitt og får frem krøllene bedre enn noe annet merke. 

Kun prøvd Kerastase Resistance serien, hårmasken og shampoo en 🤔 syns det var okei men ikke stor forskjell der heller.. Tester Redken All soft nå etter en frisør insisterte på at den ville fungere, men merker ingen forskjell ennå ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kun prøvd Kerastase Resistance serien, hårmasken og shampoo en 🤔 syns det var okei men ikke stor forskjell der heller.. Tester Redken All soft nå etter en frisør insisterte på at den ville fungere, men merker ingen forskjell ennå ☹️

Jeg har brukt Redken i mange år før, men det er ikke i nærheten av så bra som discipline, så anbefaler deg å teste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har brukt Redken i mange år før, men det er ikke i nærheten av så bra som discipline, så anbefaler deg å teste 😊

Men dicipline- er ser bare kurer etc? Ikke Shampo?

Anonymkode: c566c...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dicipline- er ser bare kurer etc? Ikke Shampo?

Nei det er en hele serie 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det slites av ved søvn, bruk et silkesjal som "skaut" for å minimere slitasje ved soving ? https://no.lookfantastic.com/grow-gorgeous-satin-bonnet/12651076.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&affil=thgppc&kwds=&thg_ppc_campaign=71700000096677581&adtype=pla&product_id=12651076&gclid=Cj0KCQiAorKfBhC0ARIsAHDzsluWdOZsL2WjEsktNXJE4cjNMVcYfMyb79936gTuehgkE3jwTkhNWV0aAqNyEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg har brukt denne hårkuren i vinter da jeg fikk så sykt elektrisk hår: https://www.perfecthair.no/products/noir-stockholm-epic-treat-deep-treatment-mask. litt dyr, men drøy i bruk og jeg merket fort forskjell. Jeg hånkletørker (klemmer ut vann med hånduken) før jeg bruker kuren, tar den i håret i seksjoner, (jeg har ekstremt tykt hår da) og lar virke i 5-10 min. Ingen mer elekstrisk og tørt hår. 

Ellers så ville jeg sett på om du bruker varmeprodukter som sliter på håret, og om kostholdet ditt gir nok næring og vitaminer til å bidra til god grobunn for hår. 

Så må du bare finne ut om du har fint hår, nordisk hår, krøller eller hva det er. Er masse informasjon ute til alle hårtyper, man må bare finne riktig nisje :)

Anonymkode: f0767...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For soving: sov med håret i pineapple, "dott" oppå hodet, silkesjal, e.l. 

Om det ikke er rett og ikke krøllete, så er det vel gjerne bølgete. 

Anbefaler å lese på wavy girl-rutine. 

Jeg fikk plutselig bølgete hår etter svangerskap. Da var det stort og frizzy og tørt og rart før jeg skjønte at det var bølgete. 

For meg hjalp det veldig å slutte å børste det, bare gre med fingrene. 

Anonymkode: 0da22...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt begynte ikke bli langt før jeg begynte med b-vitaminer med øl-gjær, samtidig som jeg begynte vaske og gre det sjeldnere. 
Det rakk aldri ned til bh-stroppen engang, nå er det bare noen cm fra bukselinningen. 
Fletter det hver natt, siden jeg ellers klare lugge meg selv fordi det er blitt såpass langt :o 

Bruker aldri varmebehandling, og farger ikke. Bruker curly company sin sjampo/balsam, og olje. 

Har også hår med egen vilje, som varierer mellom ganske rett, litt bølger, og skikkelig korketrekkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar hårkuler sitte i lenge.

Vasker kun en gang i uka.

Er raus med hårolje i nederste halvdel jevnlig. 

Bruker Dyson hårføner som er veldig skånsom for håret, med myk børste. Det er bedre enn at håret er vått over tid, og det retter det ut på en fin måte slik at jeg slipper frizz.

Bruker alltid en klype og surrer det sammen i nakken om jeg beveger meg utendørs, slik at kulde/sol/vind ikke sliter på lengdene. (er heldig slik at jeg bare kan fjerne klypen når jeg kommer frem, så er det like fint)

Har det alltid i knute hjemme, med fløyels-skrunchy. 

Grer det kun når jeg skal ut av huset. 

Anonymkode: b30c4...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem (ikke alltid like ille), så jeg føler egentlig det har noe med indre prosesser å gjøre. Hva enn- syklus, hormoner, et eller annet som mangler i kroppen etc. at det er der problemet må fikses., 

bruket forøvrig ogx coconut Shampo og den er det som har funka best.  Blir bare verre av sånne protein og keratin greier og ting m bare fukt gjør håret løst og fluffy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke direkte krøller, men har masse fall i håret. Min erfaring er at de såkalte frisørshampoene/balsam er dårlige. Har prøvd Joico, Redken, Moroccanoil med flere. Håret blir tørt og vanskelig å håndtere. Jeg bruker nå Jan Thomas sine soft&shine produkter og er kjempefornøyd. Håret og bølgene i håret er finere. Jeg bruker også hårkuren til JT, men ikke så ofte som jeg burde. 

Jeg sliter også med at håret på høyre siden er slitt ved hodebunnen for jeg ligger kun på den siden om natten. Har tenkt å kjøpe et hodeputetrekk i silke, det skal visst være bra for hud og hår. 

Anonymkode: 439b7...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser kostholdet ditt ut TS?

Jeg hadde veldig lignende problemer inntil jeg begynte å endre til et bedre kosthold med masse variert frukt og grønt jevnt hver uke. Sukker og raske karbohydrater gjør stor forskjell på hud og hår og negler hos meg, men alkohol mest av alt. 

Har du sjekket vitamin- og mineralnivåer i det siste? 

Anonymkode: 985d3...fb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke direkte krøller, men har masse fall i håret. Min erfaring er at de såkalte frisørshampoene/balsam er dårlige. Har prøvd Joico, Redken, Moroccanoil med flere. Håret blir tørt og vanskelig å håndtere. Jeg bruker nå Jan Thomas sine soft&shine produkter og er kjempefornøyd. Håret og bølgene i håret er finere. Jeg bruker også hårkuren til JT, men ikke så ofte som jeg burde. 

Jeg sliter også med at håret på høyre siden er slitt ved hodebunnen for jeg ligger kun på den siden om natten. Har tenkt å kjøpe et hodeputetrekk i silke, det skal visst være bra for hud og hår. 

Anonymkode: 439b7...34a

Har også dårlig erfaring med redken joico og morrocanoil som liksom skal være så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover at du egentlig har krøllet hår.

Kjøp en god co-wash og en god leave-in balsam. Ha i en god gele, og mye vann. Gre håret. Legg litt trykk på som om du lager krøller på et gavebånd. Rist hver krøll og klem dem sammen med hånden. La det tørke helt og klem krøllene forsiktig igjen.

Se noen videoer om curly-girl. 

Anonymkode: 58e1b...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...