AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Nå kommer jeg til å høre skikkelig innbilsk ut, men det bryr jeg meg ikke om. Det jeg derimot bryr meg om, er hva han det gjelder måtte tenke og føle... Jeg har en jeg snakker med av og til, en god venn, som er blitt en slags "betrodd" for meg. Han er interessert i livet mitt og de siste par mnd har jeg åpnet opp om kjærlighetslivet mitt. Jeg forteller han stadig om den ene etter den andre, senest i dag fortalte jeg han om to menn som har bedt meg på date.... Også sitter jeg der og legger merke til at han lager grimaser, antagelig uten at han vet det selv... Men han ser ikke helt fornøyd ut. Han stiller mange spørsmål rundt det og jeg svarer men det virker som han er ukomfortabel. Og når han i dag spurte hva jeg ser etter i en mann, og jeg ramset opp, så skrev han det ned....?! Jeg spurte ikke der og da, men tenkte på det etterpå... Hvorfor tok han notater? Merkelig. Han blander også stadig inn seg selv og sier ting som "hvis du og jeg var på date, hva ville du sagt hvis jeg..." også trekker han ut informasjon av meg ved å på en måte sette seg i datens situasjon... Han har holdt på slik lenge. Men det er først i dag jeg la merke til at han vrir seg i stolen, virker ukomfortabel og selvom han prater om dette, så blir jeg faktisk litt redd for at han kan ha fått følelser for meg. Han spurte bl a "hvordan ville det vært for deg å gå på date med meg da?". Da hadde jeg nettopp snakket om at det er skummelt å date dem jeg ikke kjenner. Men han kjenner jeg jo, så jeg svarte son sant var at det ville vært trygt. Men jeg legger ingenting i det. For meg er det film å snakke med en venninne. Men hva om han legger noe i det, prøver fiske, ikke liker at jeg dater andre? Jeg vet jo ikke... Men HVIS det er sånn, hvordan er det da for ham å sitte og høre på alt dette dating-styret mitt, samtidig som han "må" prøve å oppmuntre meg...? Noen som har vært i den situasjonen? Jeg er altså ikke ute etter at dere skal si at han er interessert el ikke i meg, men hvordan det, generelt sett, er for en person å sitte og høre på at den du liker dater andre...? Anonymkode: f78db...444
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Generelt sett kan jeg si at det høres dritkjedelig ut. Jeg kan ikke tenke meg at menn flest synes det er spesielt spannede å høre opp og ned i mente om kjærlighetslivet til en berte på jobben. Anonymkode: 5e5d7...429 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Generelt sett kan jeg si at det høres dritkjedelig ut. Jeg kan ikke tenke meg at menn flest synes det er spesielt spannede å høre opp og ned i mente om kjærlighetslivet til en berte på jobben. Anonymkode: 5e5d7...429 Kan jo godt tenkes det er dritkjedelig for noen. Han her gir stadig uttrykk for at han ønsker høre om livet mitt på dating-fronten. (hvem snakket om jobben?) Menn er vel forskjellige og mange av oss damer har mannlige venner som engasjerer seg i livene våre. Utfordringen blir jo hvis den som lytter etterhvert utvikler følelser....? Ts Anonymkode: f78db...444 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Naivt å tro han bare vil være venn. Ytterst få streite menn som er fornøyd med å ha kvinner som venner. Særlig så tett som dette. Anonymkode: 67aad...c62 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Skrev det ned notater? Er det psykologen din du lurer på om er interessert i deg? Anonymkode: 3511d...d14 2
svartkatt Skrevet 15. februar 2023 #6 Skrevet 15. februar 2023 Det med notatene får meg til å tenke autismespekteret.. og det kan også være grunn til spørsmålene.. MEN er du sikker på at det var det han noterte? 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 Sannsynligvis var han interessert i utgangspunktet, og så begynte du å åpne deg og ham trodde dere kom nærere hverandre. At det utviklet seg. Fortsetter det sånn at du holder han på avstand kommer han etterhvert til å forsvinne. Men du virker jo interessert i han selv. Hvorfor tenker du at du ikke er det? Anonymkode: dd80c...080
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Du virker interessert i han. Anonymkode: e5c2c...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skrev det ned notater? Er det psykologen din du lurer på om er interessert i deg? Anonymkode: 3511d...d14 Haha! Nei han er ikke psykolog, bare en venn😊 Anonymkode: f78db...444
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 svartkatt skrev (5 timer siden): Det med notatene får meg til å tenke autismespekteret.. og det kan også være grunn til spørsmålene.. MEN er du sikker på at det var det han noterte? Neida han er ikke autistisk men rimelig systematisk og strukturert. Vet jo ikke om det var det han noterte selvsagt, men han satt og skrev ned ting mens jeg pratet. Kun da jeg sa hva jeg så etter hos en mann. Ikke ellers. Veldig rart..... Anonymkode: f78db...444 1
Gjest Bieter Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Høres ut som han mangler litt sosiale antenner, samt at han ikke tørr å be deg ut. Kanskje forsøker han lage det perfekte scenario fordi han tenker det øker sjansene for at du sier ja. Problemet er bare at livet er ikke et spill der du får dama om du gjør alle de riktige valgene. Man kan gjøre alt riktig, og fortsatt "tape". Det er sånn livet fungerer. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Neida han er ikke autistisk men rimelig systematisk og strukturert. Vet jo ikke om det var det han noterte selvsagt, men han satt og skrev ned ting mens jeg pratet. Kun da jeg sa hva jeg så etter hos en mann. Ikke ellers. Veldig rart..... Anonymkode: f78db...444 Jeg ville spurt rett ut hva han skriver på.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sannsynligvis var han interessert i utgangspunktet, og så begynte du å åpne deg og ham trodde dere kom nærere hverandre. At det utviklet seg. Fortsetter det sånn at du holder han på avstand kommer han etterhvert til å forsvinne. Men du virker jo interessert i han selv. Hvorfor tenker du at du ikke er det? Anonymkode: dd80c...080 Jeg vet ikke om jeg er interessert i han. Har alltid bare sett på han som en venn. Men må innrømme at denne merkelige oppførselen hans har fått meg litt mer nysgjerrig på han (og på egne følelser). AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du virker interessert i han. Anonymkode: e5c2c...b8c Jeg vet ikke om jeg er det. Tror ikke det. Er i utgangspunktet opptatt av andre menn og snakker med kompisen min fordi han ønsker høre om det (uansett hvor kjedelig det måtte være for han). Jeg har flere ganger sagt "hvorfor gidder du høre på mine problemer og hjelpe meg til å analysere og finne ut av ting ift menn?" og han svarer han liker å prate med meg og hjelpe meg. Jeg vet ikke ut eller inn. Vet ikke hvordan tolke at han noterer, at han lager grimaser og nærmest rynker på nesen når jeg forteller jeg har blitt bedt på date... Og det at han spør hvordan det ville vært for meg å date han...? Hm.... Jeg visste ikke hva jeg skulle si og det var du jeg svarte "jeg vet ikke", og han sa "nei men kanskje det kunne vært trygt å gå på eh date med meg ?"... Hm.... Anonymkode: f78db...444
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 Bieter skrev (1 minutt siden): Høres ut som han mangler litt sosiale antenner, samt at han ikke tørr å be deg ut. Kanskje forsøker han lage det perfekte scenario fordi han tenker det øker sjansene for at du sier ja. Problemet er bare at livet er ikke et spill der du får dama om du gjør alle de riktige valgene. Man kan gjøre alt riktig, og fortsatt "tape". Det er sånn livet fungerer. Jeg ville spurt rett ut hva han skriver på. Ja jeg har tenkt det samme, at jeg må spørre hva han skriver på..... For det stusser jeg veldig på! Anonymkode: f78db...444
Gjest Bieter Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja jeg har tenkt det samme, at jeg må spørre hva han skriver på..... For det stusser jeg veldig på! Anonymkode: f78db...444 I verste fall sier han at han ikke vil si det. Men når man gjør en handling åpenlyst foran noen, så må man forvente at noen kommer til å spørre. Om du tenker du kanskje kunne vært interessert, så er det bare takke ja til date om han spør. Dere kan jo gå på noen dates og se om det fører til noe mer eller ikke. De fleste forelsker seg nok ikke ved første blikk, man må gjerne bli kjent med personen
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 Det kan jo hende han noterte fordi han er nysgjerrig på hva kvinner generelt er uten etter i menn og du er ett eksempel... Ellers har jeg selv erfart at det, dessverre, oftest er romantisk/seksuell interesse involvert om en mann henger med en dame, og ikke kun ønske om vennskap. Gitt opp å være venner med menn. Anonymkode: 573e6...13d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 Jeg skal være ærlig å si at jeg synes hele samtalen høres kjemperar ut, slik som du forteller det her. Kanskje ikke fyren med de lengste sosiale antennene dette her? Men hvis man skal tolke det, så tolker jeg det som at han er interessert og skjærer grimaser fordi det er ubehagelig å høre om at du skal på date med andre, og prøver å fiske etter hvordan du liker det og så videre. Husk uansett at han må ta ansvar for sine følelser og du dine. Hvis han blir lei seg fordi du snakker (som en venn til en venn) om ditt datingliv, så er det han selv som må bestemme om han vil høre på dette eller ei. Hvis han ikke egentlig vil være en venn, men en kjæreste - så må han ta ansvaret for å formidle det. Så får dere eventuelt finne ut av om det er noe dere vil utforske eller om vennskapet skal ta slutt. Personlig ville jeg helt ærlig blitt litt provosert over å ha mennesker som jeg anser som venner og behandler som venner - også viser det seg at de ikke egentlig er mine venner i det hele tatt, de er ute etter noe helt annet - uten å formidle det. Gjerne de samme som klager over å ha blitt «friendzonet» og synes synd på seg selv fordi de er jo så «snille». Anonymkode: c414d...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Personlig ville jeg helt ærlig blitt litt provosert over å ha mennesker som jeg anser som venner og behandler som venner - også viser det seg at de ikke egentlig er mine venner i det hele tatt, de er ute etter noe helt annet - uten å formidle det. Gjerne de samme som klager over å ha blitt «friendzonet» og synes synd på seg selv fordi de er jo så «snille». Det går nesten an å bli provosert av at det finnes kvinner, som ikke skjønner dynamikken, og at slike "vennskap" ikke er noe mannen oppsøker frivillig. De er ute etter noe helt annet ; ja huff, en kjæreste. De som er ute etter høna di, har som regel såpass kommunikasjonsevner og mot, at de ikke setter seg i fella. Anonymkode: 615c9...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå