AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Jeg blir 40 om noen måneder. Ikke barn og har aldri prøvd heller. Nå har jeg fått en arvelig hjertesykdom . Må på utredning og sikkert få medisiner. Hvordan vil det være for meg å få barn nå ? det er vel litt risiko etter 40 år og 50 % sjanse for at evt barn arver. Anonymkode: a9b28...5aa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Hvorfor vil du prøve nå, når du aldri har prøvd tidligere? Anonymkode: 3b175...3e2 3
Eva-Lena Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Jeg hadde aldri satt ett uskyldig barn til en verden som kan medføre å arve din hjertesykdom som er arvelig. Det var ting i min eksmanns slekt som vi undersøkte om kunne være arvelig. Det var heldigvis ikke arvelig, så vi kunne helt trygt få de barna vi ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor vil du prøve nå, når du aldri har prøvd tidligere? Anonymkode: 3b175...3e2 Hvorfor spiller det noen rolle? Anonymkode: 069de...6bd
pia mater Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Kommer helt an på hjertefeilen sin alvorlighetsgrad. Har selv en genetisk hjertefeil som medfører svært lite plager, og jeg ser ikke bort ifra at jeg vil ha biologiske barn.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Eva-Lena skrev (5 minutter siden): Jeg hadde aldri satt ett uskyldig barn til en verden som kan medføre å arve din hjertesykdom som er arvelig. Det var ting i min eksmanns slekt som vi undersøkte om kunne være arvelig. Det var heldigvis ikke arvelig, så vi kunne helt trygt få de barna vi ønsket. begge søsknene mine har 3 og 4 barn hver. De vet ikke enda om de har arvet sykdommen. Anonymkode: a9b28...5aa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Tør du å gå førstegangs gravid i din alder, med en kjent hjertefeil? Er dette noe du evnt ønsker å overføre til noen andre? Anonymkode: 0f2a8...211
ostekaker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 Så uansvarlig. Tenk på barna hvordan livet er etter de har født. Når du vet at de blir med stor sannsynlighet blir syke. Det er bare egoistisk.
Eva-Lena Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): begge søsknene mine har 3 og 4 barn hver. De vet ikke enda om de har arvet sykdommen. Anonymkode: a9b28...5aa Spiller jo ingen rolle for deg og evt ditt barn hvor mange barn dine søsken har. Er det arvelig så er jo sjansen stor for at barnet får den hjertesykdommen
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Syns det høres veldig egoistisk ut å få barn når du er syk mor og barnet kan bli sykt, særlig når du er såpass gammel. Hvis du på død og liv vil ha barn kan du adoptere til du er 45. Anonymkode: b37ee...186
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Syns det høres veldig egoistisk ut å få barn når du er syk mor og barnet kan bli sykt, særlig når du er såpass gammel. Hvis du på død og liv vil ha barn kan du adoptere til du er 45. Anonymkode: b37ee...186 Oi, visste ikke at man ikke kunne adoptere etter at man er blitt 45 år😅 måtte google det og det stemmer jo 😛 høres nesten litt rart ut, hva om man er 50 og er åpen for/ønsker å adoptere noen på 15 år, burde jo vært lov. men til deg ts, jeg ville nok vurdert fosterhjem/adopsjon i din situasjon, både mtp. alderen din og helsa. Men om du virkelig vil ha eget barn så må du ikke la noen stoppe deg (kan ikke skjønne at ønsket om biologisk barn er så sterkt når du ikke har fått det tidligere, da?) Anonymkode: b9589...542
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Dette må du jo spørre legen om? Antar du får oppfølging av spesialist på sykehus? Anonymkode: 5d748...676
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oi, visste ikke at man ikke kunne adoptere etter at man er blitt 45 år😅 måtte google det og det stemmer jo 😛 høres nesten litt rart ut, hva om man er 50 og er åpen for/ønsker å adoptere noen på 15 år, burde jo vært lov. men til deg ts, jeg ville nok vurdert fosterhjem/adopsjon i din situasjon, både mtp. alderen din og helsa. Men om du virkelig vil ha eget barn så må du ikke la noen stoppe deg (kan ikke skjønne at ønsket om biologisk barn er så sterkt når du ikke har fått det tidligere, da?) Anonymkode: b9589...542 var sammen med en mann som ikke kunne få barn i mange år. Ja, jeg er bitter Anonymkode: a9b28...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå