Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Short story: har hatt kontakt med en dame via nettet i et halvt år. Vi har mye til felles og matcher godt føler jeg. Har kontakt fra morgen til kveld. Men vi har ikke hatt mulighet til å møte hverandre foreløpig (kan ikke forklare hvorfor pr. nå). 

Kan vi kalle oss kjærester, eller må vi vente til vi har møttes fysisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det bare dere selv som kan bestemme. Det framstår unektelig som kjemperart for min del, men for all del - dere bestemmer helt og holdent dette selv. 

• Liker 5
Skrevet

ps: Ikke send henne penger. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Svar på overskriften,

Ja, så lenge du er sosialt retard så er det innafor. 

For vanlige mennesker så er det selvfølgelig bare en utopi. 

Anonymkode: 52511...a79

• Liker 3
Skrevet

Hvis begge to mener at dette forholdet kan bli til noe, så kan dere selvfølgelig bli enige om en form for eksklusivitet hvor dere ikke speider etter andre muligheter. Hva dere vil kalle forholdet dere i mellom blir seff opp til dere, men selv ville jeg nok ikke kringkastet at jeg hadde fått meg kjæreste før vi hadde fått testet ut forholdet IRL. Det kan fort fremstå som litt naivt og virkelighetsfjernt. Om man bryr seg om sånt, da.

• Liker 3
Skrevet

Virker veldig rart å kalle noen man aldri har møtt i virkeligheten for kjæreste. Hvis du ønsker å leve i en virtuell verden, så er dere vel kjærester da. 

Skrevet

Ja, det er veldig rart. 

Ikke send henne penger når hun "plutselig" ikke kan møte deg allikevel.

Anonymkode: 968a0...ed9

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere er 11 år så 💕

Anonymkode: 86092...672

• Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig. Men dere bør jo være enig om det og hva dere legger i det.

• Liker 3
Skrevet

Dere kan selvsagt kalle dere hva dere vil. Ikke bry dere om hva andre sier. Det er hva som gir DERE glede som teller . 

Anonymkode: 95db5...7fa

• Liker 3
Skrevet

Det kan dere. Men er lurt å planlegge å møtes.

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo det. Dere har definisjonsmakt, og andre må ikke få diktere hva dere betyr for hverandre. Det er ingen tvil om at personer kan blir veldig knyttet til hverandre uten å møtes fysisk, selv om det kanskje ikke er så lett å forstå for utenforstående (meg selv inkludert).

Det finnes eksempler på forhold som starter på nett og ender i samboerskap. En venninne av meg på ungdomsskole ble sammen med en europeisk gutt via Mindcraft. Må innrømme vi lo litt av henne. Idag er vi nærmere 30 enn 20 og disse to er samboere på 4-5 året. Alt dette sagt er det viktig å ikke kaste all sunn fornuft og skepsis til siden. For mange blir offer for svindlere, ikke bli en av dem! 

• Liker 2
Skrevet

Dere er ikke kjærester og dere tror dere kjenner hverandre, men den dagen dere møtes tar dette brå stopp.

Anonymkode: e5fc8...ed9

Skrevet

Se på elsker elsker ikke,90 days,og grenseløs kjærlighet så gjør jo dem det.Men ville aldri satt meg i forhold med noen jeg ikke har møtt.For nett og virkelighet kan være stor forskjell🙈

Anonymkode: fa3f2...396

Skrevet

Hvorfor ikke? Mannen og jeg var kjærester i et år før vi møttes (han kommer fra usa) og nå har vi vært gift i over ti år. Vi snakket sammen hver dag med webkamera. Vi er/var ikke umodne eller sosialt tilbakestående som enkelte mener i denne tråden. 

Anonymkode: c4183...232

• Nyttig 1
Skrevet

Dere må gjerne kalle dere det overfor hverandre, men ikke presenter det slik utad. 
Dette kan få et brått havari når dere møtes. På nett og telefon kan man framstille seg som den ideelle partner. Kun omgang i levende live vil vise hele personen, og jeg ville aldri kalt en nettflørt for en kjæreste.

• Liker 1
Skrevet

Dette inspirerte meg til å tenke på alle de damene som faktisk lever av ‘å date’ menn på nett. Flørter og spiller kjæreste for penger. Mange menn blir så hektet på dette at de tror på det selv. Og lurt til å stadig sende mer penger i god tro om at han skal få møte henne til slutt. Men det er jo bare utopi og han lurer bare seg selv til syvende og sist.

Anonymkode: b8339...cce

• Hjerte 1
Skrevet
straamann skrev (På 14.2.2023 den 18.57):

Short story: har hatt kontakt med en dame via nettet i et halvt år. Vi har mye til felles og matcher godt føler jeg. Har kontakt fra morgen til kveld. Men vi har ikke hatt mulighet til å møte hverandre foreløpig (kan ikke forklare hvorfor pr. nå). 

Kan vi kalle oss kjærester, eller må vi vente til vi har møttes fysisk?

ja.
jeg var sammen med en i nesten ett år før vi møttes. dette var en jeg da hadde kjent i mange år via online gaming. vi utviklet følelser for hverandre etter å ha kjent hverandre nesten 10 år. dette var rett da alt ble nedstengt pga corona (han bodde i et annet land)

vi var på facetime med hverandre hver dag fra han kom hjem fra jobb, til han dro på jobb neste dag..... (ja, om natta da vi sov også)

han var definitivt kjæresten min før vi møttes.
jeg var på besøk hos han en gang (over en periode på flere uker)
han var på besøk hos meg noen uker- neste gang han kom hit giftet vi oss.

det er selvfølgelig en fordel å møtes fysisk- men følelsene vi hadde for hverandre var like intense selv om vi ikke kunne.

Anonymkode: 37ff2...c30

• Hjerte 1
Skrevet

PS. jeg har ikke sendt henne penger, og vi er begge i en veldig spesiell livssituasjon der vi har mye felles. kan desverre ikke utdype dette av personvernhensyn. takk for mange innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...