martitt Skrevet 14. februar 2023 #1 Del Skrevet 14. februar 2023 Tjolahopp! Her skal det være karneval på skolen til fredag. Jenta i 5.klasse har lyst å ga som Enid Sinclair fra Wednesday-serien. Så har jeg da gått til innkjøp av en nutricolor i en rosa ice - farge. Jenta har en mix av blondhetsskalaen på håret. Dvs alt fra lyse-til mørkeblondt hår. Hun har ganske tykt hår også. Hele håret skal farges. Tror dere fargen vil sitte på håret hvis jeg bruker såkalt sølvsjampo først, eller må jeg lysne på hele håret og bleke/blondere det? Kjenner jeg er skeptisk til å bleke det... Har dere noen hjelpsomme råd og gi? 😃 Hilsen litt usikker mams😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Del Skrevet 14. februar 2023 Husk på at alt du har i håret går inn i kroppen. Jeg ville ikke farget håret på et barn. Bruk parykk i stedet. Anonymkode: d9a90...c21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. februar 2023 #3 Del Skrevet 14. februar 2023 Mja, jeg hadde ikke gjort det. Det er mye kjemikalier - også i fargebalsam. Nutri color er semipermanent - og kun egnet for allerede farget hår. Angående bleking håper jeg virkelig du spøker? Se om du finner en parykk heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martitt Skrevet 14. februar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 14. februar 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Mja, jeg hadde ikke gjort det. Det er mye kjemikalier - også i fargebalsam. Nutri color er semipermanent - og kun egnet for allerede farget hår. Angående bleking håper jeg virkelig du spøker? Se om du finner en parykk heller. Av mitt innlegg håper jeg virkelig du har skjønt at bleking er jeg skeptisk til. Parykk er et STORT NEI for henne. Har du andre forslag til hvordan jeg løser dette? Hadde håpet på en voksne velmenende råd om dette da jeg obviously aldri har gjort dette før. Hun vil dette så gjerne og har planlagt dette med venninnene sine så lenge. Har bare så lyst til å innfri dette ønsket for henne, da hun som regel blir litt overskygget av all den oppmerksomheten hennes autistiske lillebror krever. Hun har vært så tålmodig og snill med ham, men hans behov kommer nesten alltid før hennes. For én gangs skyld kan hun vel få det som_hun_ vil? Så det handler om litt mer enn bare å farge håret. Og dette blir bare en éngangsgreie Hvordan kan du hjelpe meg med dette, utenom å henge ut mine manglende kunnskaper.. 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Del Skrevet 14. februar 2023 Parykk eller ingenting hadde jeg sagt. Anonymkode: ba41c...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #6 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Det finnes hårkurer med pigmenter eventuelt. Det er ikke sikkert fargen blir like sterk, men det sliter ikke på håret og er ikke permanent. Har i all fall sett slike kurer på ulike frisørsalonger og Normal. Endret 14. februar 2023 av Vixella Skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Del Skrevet 14. februar 2023 På Normal har de noen veldig bra semi permanente farger. Ville brukt tre tuber. Vil blant fint liv i håret hennes 😊 Anonymkode: 047bf...f5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GreenHarmony Skrevet 14. februar 2023 #8 Del Skrevet 14. februar 2023 På Normal har de også hårkritt i rosa, vaskes rett ut igjen. Ville gitt det et forsøk, skal fungere fint når hun er blond fra før😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 14. februar 2023 #9 Del Skrevet 14. februar 2023 Hvor hysterisk folk er om å farge håret til en 5. Klassing, men når man et eldre så er det ikke problem lengre? Jeg hadde prøvd å farget med håret hun har nå siden hun har blondt hår. Du kan ta en runde lillashampo for å få kaldere hår (Enid har jo det) men det vil ikke lysne noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Del Skrevet 14. februar 2023 Karnevalspray som vaskes ut igjen. Anonymkode: aab67...0a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Del Skrevet 14. februar 2023 Eller fargestifter for hår. Vaskes ut igjen det også. Leketøysbutikk, nille, europris etc.. Anonymkode: aab67...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Del Skrevet 14. februar 2023 Hårfarge kommer seg da ikke gjennom hudbarrieren. Molekylene er altfor stor for det. Det som kan skje, er en reaksjon i hodebunnen. Anonymkode: b29a4...26d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 14. februar 2023 #13 Del Skrevet 14. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Hårfarge kommer seg da ikke gjennom hudbarrieren. Molekylene er altfor stor for det. Det som kan skje, er en reaksjon i hodebunnen. Anonymkode: b29a4...26d Vel, på alle hårfarger står det vel at det anbefales at man tester det på huden først. Det finnes alternativer med mindre sjanse for en reaksjon, f.eks. pigmenterte kurer eller sprayer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Del Skrevet 14. februar 2023 Kome.no har rosa hårskum som går ut etter noen gangers vask Anonymkode: 1bcf7...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martitt Skrevet 14. februar 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 14. februar 2023 Tusen takk for svar, folkens! 💞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. februar 2023 #16 Del Skrevet 14. februar 2023 Trish skrev (47 minutter siden): Hvor hysterisk folk er om å farge håret til en 5. Klassing, men når man et eldre så er det ikke problem lengre? Jeg hadde prøvd å farget med håret hun har nå siden hun har blondt hår. Du kan ta en runde lillashampo for å få kaldere hår (Enid har jo det) men det vil ikke lysne noe. Jeg farger håret selv, og er godt kjent med produktet TS linker til da jeg bruker også det selv. Men nå er det slik at hårfarge - også semipermanente og fargebalsamer inneholder svært allergifremkallende stoffer. Det er folk som har blitt innlagt på sykehus, og dødd av dette. Og ja, vi snakker vanlige merker som Garnier osv. Det er ikke hysteri, men ren fakta. Ppd og de andre stoffene man finner i hårfarge øker risikoen for allergi dess mer man er i kontakt med det. Så - DERFOR er tidlig eksponering uheldig. Man kan også få alvorlig allergi av et produkt man tålte tidligere, det oppstår spontant. Men for å svare deg TS: Du må snakke med jenta og høre om hun er villig til å gå med dette i håret til det potensielt er vokst ut. Det tar 2-3 år å få vanlig lengde tilbake igjen. Bleking er veldig skadelig for håret, og dersom man har rester man må bleke så er særlig rødtoner vanskelig. Om du ser på Lyko så finner du flere som ikke får til å vaske ut de knæsje fargebombene fra merkene som her er nevnt. Hårkritt som noen her nevner har jeg ikke erfaring med, men det høres mye lurere ut om det vaskes ut ila 1-3 vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 14. februar 2023 #17 Del Skrevet 14. februar 2023 Kan jeg bare påpeke om at det er kun snakk om å farge endene av håret, hun kan klippe noen cm senere (etter det har vokst?) hvis hun senere blir lei og ikke blir kvitt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Del Skrevet 14. februar 2023 Vixella skrev (2 timer siden): Vel, på alle hårfarger står det vel at det anbefales at man tester det på huden først. Det finnes alternativer med mindre sjanse for en reaksjon, f.eks. pigmenterte kurer eller sprayer. Ja, en reaksjon på huden. Ikke i eller under huden, på den. Anonymkode: b29a4...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Del Skrevet 14. februar 2023 Er det helt uaktuelt å gå til en frisør? Om det er hele håret som skal farges permanent og det handler vel så mye om å gjøre noe spesielt for henne siden lillebror tar mye plass? Om det ikke blir som forventa tar det jo ganske lang tid å vokse ut igjen. Men, hjemmefarging funker antakelig bra, jeg kan dessverre ikke nok om det, men håper det ordner seg og synes det er flott at du jobber for at datteren din skal føle seg sett! Anonymkode: af46f...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Del Skrevet 14. februar 2023 Har ikke sett serien men mener du sånn? Da hadde jeg kjørt sølvsjampo noen uker først, så brukt en balsam, kan like gjerne kjøpe en sterkere farge og blande med vanlig balsam. Sparer penger på det. Siden håret til jenta di er mørkere blondt noen steder vil det ikke blir helt som på bildet, men hun går jo i 5 klasse og skal på en fest. De er vel ikke så nøye vel? 😊 Hvis du vil ha det så perfekt som mulig uten å bleke, så ta hun da med til frisøren. Anonymkode: 82831...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå