Gå til innhold

Holde igjen/lyve om fortiden for kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg har vært sammen med kjæresten i syv måneder og min kjæreste har nå funnet ut at jeg har vært uærlig når det gjelder min eks, som det hadde vært slutt med i ett år før jeg møtte min nåværende kjæreste.

Jeg har fortalt min nåværende kjæreste at jeg ikke hadde snakket med eksen min på mange mnd før jeg møtte henne. Dette har jeg sagt til henne ved minst to eller tre anledninger. Sannheten er at jeg snakket med henne og møtte henne ca. en mnd før jeg traff min nåværende kjæreste. Da skrev jeg også til henne at jeg synes det var trist at hun ikke ville tilbake til meg, og at jeg håpte hun ville angre og at jeg kunne tenke meg å prøve på nytt. Ettersom responsen den gangen var negativ, avsluttet jeg all kontakt med henne, og har ikke snakket med henne siden den gangen. Jeg følte det som befriende å kutte kontakten helt med eksen.

Etter at jeg kuttet kontakten med eksen min, møtte jeg som sagt min nåværende kjæreste. Min nåværende kjæreste har gjort meg hodestups forelsket, og jeg har ikke sett meg tilbake til eksen.

Jeg løy til henne  om hvor kort tid det var siden jeg snakket med eksen, ettersom jeg rent objektivt ikke syntes det var en særlig «heldig» samtale å fortelle at jeg hadde med eksen. Selv om jeg aldri har vært i tvil om min nåværende kjæreste, og jeg tør å omtale meg som verdens mest trofaste og ærlige mann, selv om jeg løy til henne om dette.

Min nåværende kjæreste fant samtalehistorikken med eksen min på min telefon, og sier nå at hun har mistet all tillit til meg og at hun aldri kan tilgi meg. Det skal sies at hun har baggasje fra fortiden som gjør henne sårbar for slike ting.

For å være tydelig. Jeg hverken snakket eller møtte eller hadde noe med min eks å gjøre etter jeg møtte min nåværende kjæreste.

Hva tenker dere om å holde tilbake slik informasjon fra fortiden? Jeg erkjenner at jeg ikke har fortalt sannheten, men jeg kan samtidig ikke se at slikt kan ødelegge tilliten i forholdet. Hvordan kan man eventuelt reparere noe slikt?

Anonymkode: 69467...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart vil det komme som et sjokk på din nåværende kjæreste når du sier A, men plutselig finner hun ut i senere tid at sannheten er noe helt annet.

Katten er uansett ut av sekken. Du kan prøve slik det best lar seg gjøre å legge alle kortene på bordet og være ærlig, men det er opptil henne å bestemme om hun tror på det du sier eller ikke. Uansett må du gi henne tid til å prosessere tingene du forteller henne og ikke presse henne for mye. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kortene på bordet. Si unnskyld og gi forklaring, men samtidig si du skjønner hvordan det ser ut. Si samtidig hvor glad og forelsket du er i henne. Trygg henne. Hvis hun er glad i deg, gjør hun det ikke slutt pga. dette selv om det er et tillitsbrudd.

Anonymkode: 68c16...010

Skrevet

Skjønner hvorfor du valgte å ikke fortelle sannheten med en gang, og det ville sikkert bydd på usikkerhet om du var ærlig fra børjan også. Men for min del ville det føles ti ganger verre å finne ut at du løy om det i ettertid. Problemet er at spørsmålet «om han valgte å lyve om det, hva mer har han løyet om?» alltid vil ligge i bakhodet. Jeg ville hatt store problemer med å ha tillit til deg etter det. 

Anonymkode: b732d...9d1

Skrevet

....men hva har utløst at den nye kjæresten har vært inne på telefonen din og lest en privat samtale mellom deg og din forrige kjæreste? 

Er den nye kjæresten sjalu og kontrollerende? 

Skulle du ha sagt at "jeg prøvde å få tilbake gamledama for en måned siden "....., men nå tar jeg deg istedenfor "?

Anonymkode: 381d2...781

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg løy til henne  om hvor kort tid det var siden jeg snakket med eksen, ettersom jeg rent objektivt ikke syntes det var en særlig «heldig» samtale å fortelle at jeg hadde med eksen. Selv om jeg aldri har vært i tvil om min nåværende kjæreste, og jeg tør å omtale meg som verdens mest trofaste og ærlige mann, selv om jeg løy til henne om dette.

Anonymkode: 69467...d0e

:klaske:

Anonymkode: df7de...cb8

• Nyttig 3
Skrevet

Det du sa til eksen er ille for en dame du møter bare en måned senere. Da vil det aldri være troverdig at du egentlig likte den nye du møtte, men brukte henne for å komme deg over eksen mens du egentlig ville ha tilbake eksen. Man kommer nemlig ikke over en eks på bare en måned.

Det at du løy ødelegger selvfølgelig tilliten og får det til å virke som enda mer følelser involvert enn det var for eksen og får det til å virke enda mer utspekulert å date en annen bare en måned etter. Din kjærlighet for dama di har ingenting troverdighet, tillittsbrudd er alvorlig. Hun føler seg nå som en du bare tok til takke med mens du egentlig fantaserte om eksen.

Det skal godt gjøres å reparere dette..

Anonymkode: 36442...d20

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...