Gå til innhold

Har dere dobbelt opp av luer og votter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere slipper å ta med hjem fra barnehagen? Eller blir det ofte vått så dere må ha to par?

Anonymkode: 51263...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn selv, men ville selvfølgelig hatt dobbelt opp - kanskje tredobbelt. Et par som var i barnehagen, et par hjemme, og et par til utskifting hvis noe måtte vaskes eller kastes umiddelbart. ☺️👌🏼

Når det er sagt så strikker jeg, så blir sikkert mer enn tredobbelt med luer og votter 😂🙈

Anonymkode: cd39c...5c4

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Har dobbelt opp av alt… Luer, votter, vinterdress, ulltøy, vintersko +++ 

Har et sett i barnehage og et hjemme 

Anonymkode: 4adbf...a09

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke barn selv, men ville selvfølgelig hatt dobbelt opp - kanskje tredobbelt. Et par som var i barnehagen, et par hjemme, og et par til utskifting hvis noe måtte vaskes eller kastes umiddelbart. ☺️👌🏼

Når det er sagt så strikker jeg, så blir sikkert mer enn tredobbelt med luer og votter 😂🙈

Barnet er 16 mnd nå og har ikke trengt dobbelt, men så har det ikke startet i barnehage enda, lurer på om behovet endres da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Strikkeluer er ikke anbefalt til små barn om vinteren, de er jo ikke vindtette. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dobbelt opp av alt… Luer, votter, vinterdress, ulltøy, vintersko +++ 

Har et sett i barnehage og et hjemme 

Det høres bare rotete og uorganisert ut med dobbelt opp, man er jo kun et sted av gangen og trenger kun et sett på deg om gangen. 

Skrevet

Har mer enn dobbelt opp. Dobbelt må du minimum ha. Blir vått ca hver dag, og de skifter underveis i bhg dagen.

Anonymkode: 267dd...f93

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres bare rotete og uorganisert ut med dobbelt opp, man er jo kun et sted av gangen og trenger kun et sett på deg om gangen. 

Det blir vått og man må skifte i løpet av dagen fordi man skal være mer ute/hjem. Det kan ta tid å få tørket ting, med mindre man har skotørker og tørkeskap.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo mye mer rot å dra med alt frem og tilbake hele tiden? 😅

Hun har alt hun trenger i barnehagen. Også har hun et sett hjemme, så slipper drasse med frem og tilbake hver dag , passe på at noe ikke er glemt igjen osv. Hadde aldri gidda å pakka sammen alt hver dag og tatt med til og fra barnehagen 😳 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har flere luer og en haug av votter. Lettere enn å frakte ting frem og tilbake, skift er alltid tilgjengelig når vottene blir våte og bittesmå votter forsvinner så lett.

Har ikke dobbelt opp av noe annet, og har heller ikke savnet det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

I barnehagen jeg jobber i har de ett sett til å leke ute i og ett til å sove med. Noen foreldre har ett ekstra sett hjemme🤷‍♀️

Jeg som voksen har 4 par votter/hansker og 2 luer hjemme😂

I barnehagen har jeg også votter i forskjellige tykkelser 😅

Anonymkode: bee6e...aeb

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke tørkeskap i barnehagen, har mer enn dobbelt opp. I dag var både regntøy og vinterdress våte, samt to sett mellomlag, to sett votter, to sett sko og sokker. 
Var nesten ikke tørre klær å reise hjem i. For alt skal bli tørt må det tørkes over ovn, på badet eller i skotørker. De var ute både før og etter lunsj i dag. Skiftetøy pakkes når vi kommer hjem når skittent og vått tøy er hengt opp. Yttertøy og sko pakkes når det er tørt. Ville ikke kunnet vært i Bhg med bare ett sett med tøy.

Anonymkode: 2f567...ad7

• Liker 1
Skrevet
Regnbuefisk skrev (5 minutter siden):

Har flere luer og en haug av votter. Lettere enn å frakte ting frem og tilbake, skift er alltid tilgjengelig når vottene blir våte og bittesmå votter forsvinner så lett.

Har ikke dobbelt opp av noe annet, og har heller ikke savnet det.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har mer enn dobbelt opp. Dobbelt må du minimum ha. Blir vått ca hver dag, og de skifter underveis i bhg dagen.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo mye mer rot å dra med alt frem og tilbake hele tiden? 😅

Hun har alt hun trenger i barnehagen. Også har hun et sett hjemme, så slipper drasse med frem og tilbake hver dag , passe på at noe ikke er glemt igjen osv. Hadde aldri gidda å pakka sammen alt hver dag og tatt med til og fra barnehagen 😳 

Men har dere da alt i samme god kvalitet eks to livat luer og ullvotter til Nøstebarn, balaclava fra Reima osv, eller har dere billige luer og votter fra hm, Lindex osv i syntetiske stoffer og som ikke er vindtette på vinteren?

Skrevet

Har alltid hatt dobbelt opp ja - minst. Innen votter og luer er det langt mer enn dobbelt. 

Har dress og regntøy i barnehagen. Hjemme har vi skallsett, bukse og jakke. Hvis vi skal ta hjem ting hver dag kan du banne på at vi glemmer noe og må ut å levere. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men har dere da alt i samme god kvalitet eks to livat luer og ullvotter til Nøstebarn, balaclava fra Reima osv, eller har dere billige luer og votter fra hm, Lindex osv i syntetiske stoffer og som ikke er vindtette på vinteren?

Jeg har alt i kvalitet, ja.  Bruker Kivat vinterlue , Hestra votter, Reima og Bergans vinterdress, merinoull undertøy osv. vintersko fra viking. Men , dress og ullundertøy kjøper jeg gjerne når det er salg :)  Selger unna etterhvert som barnet vokser ut av det. 

• Liker 6
Skrevet

Har mer enn dobbelt opp. Votter blir ofte våte i løpet av dagen i barnehagen og da må de jo selvfølgelig få på tørre. Har også litt forskjellig tykkelser. Luer har jeg også forskjellig av, tynne i bomull, tynn ull, og noen tykkere vinterluer. 

Anonymkode: e5740...db2

• Liker 3
Skrevet

Av votter og luer så har vi trippelt og mer til, men gjerne litt ulikt som kan brukes om hverandre. 

Min snart 4-åring har nøstebarn barnehagevotter, og to par hestra votter pluss hjemmestrikka ullvotter. Tykk hel balaclava, tynn balaclava, ullue med for(vindtett) og en tynnere lue. Vi veksler på hva som er i bhg og hjemme, det går litt på rundgang.

Ja, det koster litt men alt er kjøpt brukt unntatt det hjemmestrikkede og nøstebarnvottene som kan være litt vanskelig å få tak i brukt.

Anonymkode: c24dd...f73

• Liker 2
Skrevet

Alt i kvalitet, så er det ikke så nøye om det havner her eller der (mannen er kanskje ikke like flink til å vurdere kvalitet 😜). I helgene er vi også lenge ute, og da er det viktig at hjemmetøyet er laget for allslags forhold. 

Luer og votter varer flere sesonger, men det er dessverre verre med dresser og sko. Skoene tar jeg forresten frem og tilbake her dag. 

Skrevet

Har jobbet flere år i barnehage og sett mye dårlig kvalitet på klær. Det beste er å kjøpe ordentlig med en gang, da holder barna seg tørr og varm! Da trenger de ikke bytte votter 3 ganger ila dagen.. 

• Liker 2
Skrevet
Paulinetta skrev (6 minutter siden):

Alt i kvalitet, så er det ikke så nøye om det havner her eller der (mannen er kanskje ikke like flink til å vurdere kvalitet 😜). I helgene er vi også lenge ute, og da er det viktig at hjemmetøyet er laget for allslags forhold. 

Luer og votter varer flere sesonger, men det er dessverre verre med dresser og sko. Skoene tar jeg forresten frem og tilbake her dag. 

Er vel først når de er over 2 år at det varer flere sesonger?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...