TIRE Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 (endret) Hei, Jeg har søkt NAV om fastsettelse av barnebidrag og fått dert innvilget fra Oktober 2022. Får far automatisk regning fra NAV om å betale til meg eller er dette noe jeg må søke om? Endret 14. februar 2023 av TIRE
smurfebuss Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Han får krav fra Nav. Så betaler de til deg. Tror fristen for ham er rundt 25. i hver måned. Du får når han har betalt. Hvis han ikke betaler opparbeider han seg gjeld og du kan søke om bidragsforskudd hvis du har lav inntekt. 2
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Søkte du om både fastsettelse og innkreving? Du krysser av i søknaden på om du ønsker innkreving eller bare utregning av beløpet. Det står sikkert et eller annet sted i vedtaket ditt, bare les nøye gjennom om det står nevnt noe om innkreving.
TIRE Skrevet 14. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2023 Vetatjegikkevet skrev (1 time siden): Søkte du om både fastsettelse og innkreving? Du krysser av i søknaden på om du ønsker innkreving eller bare utregning av beløpet. Det står sikkert et eller annet sted i vedtaket ditt, bare les nøye gjennom om det står nevnt noe om innkreving. Nei kun om fastsettelse ja. Spørs om jeg må ringe Nav da å be om at de krever inn
TIRE Skrevet 14. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2023 smurfebuss skrev (1 time siden): Han får krav fra Nav. Så betaler de til deg. Tror fristen for ham er rundt 25. i hver måned. Du får når han har betalt. Hvis han ikke betaler opparbeider han seg gjeld og du kan søke om bidragsforskudd hvis du har lav inntekt. Okei. Får se hva jeg gjør. Mulig ringe Nav og høre. han må også etterbetale fra Oktober, er dette no jeg kan be om at ikke skal kreves inn tro?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 TIRE skrev (50 minutter siden): Nei kun om fastsettelse ja. Spørs om jeg må ringe Nav da å be om at de krever inn Da må du levere ny søknad. Anonymkode: a74c8...68a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #8 Skrevet 15. februar 2023 Whistler skrev (15 timer siden): OK! hvorfor kan ikke folk bare holde kjeft hvis man virkelig ikke har noe "bedre" å komme med enn det søppelet der. klarer man ikke å svare på spørsmålet, så burde det være latterlig enkelt å bare pelle seg ut av hele tråden. Anonymkode: 57fe0...537
Whistler Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): hvorfor kan ikke folk bare holde kjeft hvis man virkelig ikke har noe "bedre" å komme med enn det søppelet der. klarer man ikke å svare på spørsmålet, så burde det være latterlig enkelt å bare pelle seg ut av hele tråden. Anonymkode: 57fe0...537 Firdi det ikke var noe spørsmål der da tråden ble opprettet. Kun første setning. Alle svarinnlegg blir teite når TS endrer HI etter at noen har svart. Elementært.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da må du levere ny søknad. Anonymkode: a74c8...68a Helt riktig. Litt avhengig av inntekter, så vil du få et lite bidragsforskudd hvis han ikke betaler. Det vil normalt langt nær dekke bidraget. NAV innkreving ( Skatteetaten faktisk) vil utbetale ettersom de får inn penger. Anonymkode: 576e6...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå