Gå til innhold

Når på dagen bør man ta kosttilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar i dag alle mine kosttilskudd (tran, vitamintab osv) på kvelden, men lurer på hva som er mest hensiktsmessig i forhold til opptak eller har det i det hele noe å si, og hva bør man ta om morgenen i så fall?

Anonymkode: 3cd1e...685

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det når du vil. Spiller ingen rolle.

Anonymkode: 6cd3b...249

Skrevet

Om morgenen får man det på sykehus så jeg regner med det er best. Med unntak at jern og kaffe, drikker du kaffe og tar jerntilskudd må du gjøre det på forskjellige sider av dagen da kaffe hindrer jernopptak.

Anonymkode: 899db...84a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får ikke sove så godt om jeg tar d vitamin på kvelden, så det har jeg slutta med 

Anonymkode: 38a20...3cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om morgenen får man det på sykehus så jeg regner med det er best. Med unntak at jern og kaffe, drikker du kaffe og tar jerntilskudd må du gjøre det på forskjellige sider av dagen da kaffe hindrer jernopptak.

Jeg drikker kun kaffe på formiddagen og ti av tilskuddene er jern, så da er det nok smart å ta det om kvelden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke sove så godt om jeg tar d vitamin på kvelden, så det har jeg slutta med 

Anonymkode: 38a20...3cc

Tar sovemedisin og har ikke merket noe til det. Verre om jeg drikker kaffe for seint på dagen.

Skrevet

Jeg tar mine kosttilskudd jevnt og trutt gjennom dagen.... 😊

Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Jeg tar mine kosttilskudd jevnt og trutt gjennom dagen.... 😊

Har du noen grunn til å gjøre det til forskjellige tider?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På sykehus deles det ut fordi det er mest praktisk. Man har andre ting og nye medisiner å styre med resten av dagen.

Anonymkode: 6cd3b...249

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har du noen grunn til å gjøre det til forskjellige tider?

Ønsker ikke å ta alle samtidig. Sliter litt med å svelge piller, hvis de blir for store eller for mange på en gang 😊

Skrevet

Tar cvit sammen med jern. Kalsium tar jeg motsatt på dagen (hindrer jernopptak). 

Anonymkode: e3938...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...