Gå til innhold

Tenker på å bruke egenmelding hver dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. men, jeg har aldri brukt det før. Selv ikke da jeg tok abort (den dagen burde jeg nok egentlig ha vært hjemme..). Akkurat nå er jeg så sliten, men jeg skjønner ikke hvorfor. Så det er ikke så lett å gjøre noe med. Skulle ønske livet ikke var et ork hver dag. Akkurat nå husker jeg ikke sist jeg dusjet. Det er pinlig å være i denne tilstanden. Jeg vet jo at selv om jeg tar en egenmeldingsdag (men kan jo ikke ta det bare fordi jeg er sliten), så vil det jo mest sannsynlig ikke være noe bedre neste dag.

Har du vært i en liknende situasjon? Hva gjorde du?

Anonymkode: edaf1...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burde tatt en tur til legen?

Anonymkode: 104cb...bf7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som det er noe mer dyptliggende enn en vanlig influensa som man da gjerne bruker egenmeldinger til. Anbefaler deg å ta en tur til legen for å finne ut av dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du burde tatt en tur til legen?

Anonymkode: 104cb...bf7

Har tatt blodprøver. Alt er fint.. Er ung og i god fysisk form ellers

Skrevet

Hvordan er forholdet ditt til arbeidsgiver? Når man er så sliten at man ikke orker å dusje, så kan det være tegn på depresjon. Da er ikke nødvendigvis egenmelding eller sykemelding det beste, hvertfall ikke 100 % og hvertfall ikke over lengre tid. Jeg gikk gjennom en skikkelig dritt periode, da snakket jeg og lederen min om det. Fikk til litt tilrettelegging som hjalp meg veldig. For eksempel ha Hjemmekontor på formiddagen to dager i uka, ha en pause fra visse arbeidsoppgaver som overveldet meg totalt, Få ekstra av de arbeidsoppgavene som faktisk ga meg energi.

Lykke til ❤️

Anonymkode: d81b2...b90

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen ganger går man til legen for mer enn bare noe fysisk. Man kan rett å slett bli mentalt utmattet. Og det er mulig å få sykemelding. For man kommer til å gå på en smell om man fortsetter å presse seg.

Anonymkode: de532...1c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er forholdet ditt til arbeidsgiver? Når man er så sliten at man ikke orker å dusje, så kan det være tegn på depresjon. Da er ikke nødvendigvis egenmelding eller sykemelding det beste, hvertfall ikke 100 % og hvertfall ikke over lengre tid. Jeg gikk gjennom en skikkelig dritt periode, da snakket jeg og lederen min om det. Fikk til litt tilrettelegging som hjalp meg veldig. For eksempel ha Hjemmekontor på formiddagen to dager i uka, ha en pause fra visse arbeidsoppgaver som overveldet meg totalt, Få ekstra av de arbeidsoppgavene som faktisk ga meg energi.

Lykke til ❤️

Anonymkode: d81b2...b90

Veldig godt, heldigvis ❤️ Burde kanskje nevnt det i hovedposten, men arbeidet mitt er så godt tilrettelagt som mulig..

Skrevet

Ta deg en uke fri. Du kan ta egenmeld i 14 dager sammenhengende.  Ihvertfall i kommunen. 

Anonymkode: b9776...820

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om blodprøver er fine og man er frisk og rask, så kan det fortsatt være vanskelig mentalt å dra på jobb og å ta vare på seg selv. Jeg syns absolutt at du burde prate med fastlegen din om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...