Gå til innhold

Skadet hår ! Olaplex oppskrytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Olaplex er oppskrytt. Du betaler veldig mye for lite produkter i flaskene (eller, flaskene er innmari små for en dyr penge, rettere sagt). Jeg ville ha hørt med en frisør hva de anbefalte for den type skade du har på håret. Noter ned navnet og bestill produktet på f.eks. Blivakker eller lignende. Da får du gjerne større flasker for en billigere penge enn hva frisørsalongene skal ha for å selge deg en liten flaske der og da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CSe0gvmY2b

Olaplex har fungert på mitt hår, små flasker ja, men man trenger sååå lite av det, tar bare en litt stor ert av produktet i henda og gnir henda sammen til det skummer og da holder det i massevis til meg, jeg har halvlangt hår. Har hatt sjampo flaska i flere måneder, og kuren er også veldig god 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaplex fungerer veldig fint på mitt hår, så går alltid tilbake dit etter å ha prøvd noe annet. Opplever imidlertid, som for mye annet, vanvittig mye bedre effekt når jeg lar produktene sitte lenge i håret. Lurer på om de angir 10 minutter på den måten fordi folk ellers ikke gidder å kjøpe produktet. 

Men jeg har aldri hatt skikkelig skadet hår. I så tilfelle ville jeg gått til frisøren for kuring der. 

Anonymkode: c5575...1a2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dere at olaplex-produktene kjøpt på vita og blivakker fungerer like bra som de som kjøpes hos frisør? Jeg opplever at de ikke er like effektive, og lukter annerledes.. 

Anonymkode: 27cfb...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virket som håret mitt hadde godt av olaplex 3, men flasken ble tom på kanskje 7-8 bruk. Jeg har langt men syltynt hår

Syns derfor prisen er veeeeeldig stiv

Anonymkode: e59a9...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaplex er ikke proteinkur, men bond builder. Jeg bruker begge deler ved behov, i tillegg til fuktkur selvfølgelig. Rent personlig kommer jeg aldri til å kjøpe olaplex etter jeg oppdaget K18. Driter i prisen, det er så verdt pengene. 

Vil du ha en klassisk proteinkur så anbefaler jeg Joico K-pak reconstructor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (1 time siden):

Olaplex er ikke proteinkur, men bond builder. Jeg bruker begge deler ved behov, i tillegg til fuktkur selvfølgelig. Rent personlig kommer jeg aldri til å kjøpe olaplex etter jeg oppdaget K18. Driter i prisen, det er så verdt pengene. 

Vil du ha en klassisk proteinkur så anbefaler jeg Joico K-pak reconstructor. 

Har lest mange anbefaler k18. Hvilke av produktene er det du bruker og hvor bestiller du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har lest mange anbefaler k18. Hvilke av produktene er det du bruker og hvor bestiller du fra?

Jeg kjøpte K18 hos frisør, men anbefaler å følge med på salg og snappe den opp når den er billigere (prisen blir veldig mye lavere på en så stiv pris hvis man f.eks. får med seg rabatt på 20%). Det er tube på 5 ml hvis du bare vil teste (lyko har salg på den for øyeblikket). Les pakningsvedlegget nøye, man skal bruke latterlig liten mengde. Det er et økonomisk produkt så lenge man bruker det som man skal. Joico k pak recontructor (proteinkuren) kjøper jeg på lyko, kjøper fuktkuren fra samme merke også (hydrator intense treatment), den er også på salg nå på lyko :) Jeg er ikke sponset, bare så det er sagt 😆. Sistnevne er veldig mektig, så bruker den bare noen få ganger i måneden og ved behov. Fuktkurer er ikke så avanserte som protein og bond builder, finnes mange gode der ute. Men Joico har aldri sviktet meg og er ganske OK priset.

Edit: Og bond builder og proteinkurer kødder man ikke med, det kan ha motsatt effekt hvis man bruker det feil eller for mye. 

Endret av Kullsyrevann
La til mer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det K 18 leave in rapair mask dere bruker? Kan man bruke rettetang med den i? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det K 18 leave in rapair mask dere bruker? Kan man bruke rettetang med den i? 

Jeg lurer også på hvilken av k18 produktene det er alle mener!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet man om man trenger bond builder, fukt, eller proteinkur? Eller må alle bruke alt?

Anonymkode: 332b1...5a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Olaplex 3, ikke spesielt imponert nei. Kjøpte også den wow-greien man sprayer i etter ca hver tredje vask. Vet egentlig ikke om den er bra, eller om den gjør noe.

Anonymkode: 332b1...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...