AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Oppmuntre sykmog deprimert mann Anonymkode: 458ef...f0b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Det er ikke så lett å oppmuntre en deprimert men ta han med ut på små korte turer (10 min er nok) hver dag, ta han med på kino feks så han får litt input til andre ting enn bare det som skjer i hode og kropp. Anonymkode: 12e1a...058
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 1. Du begynner med å gå i deg selv, for å utelukke at du gjør noe som får han til å bli deprimert og ta avstand fra deg. Er han glad i lag med andre mennesker, da er sannsynlighet at dere har toxic dynamikk. Da må dere fixe det sammen. 2. Få i gang sexlivet (hvis dere ikke er aktive på den fronten) 3. Finn ut hvilket kjærlighetsspråk du må "snakke" så han føler seg elsket. Anonymkode: c6bfb...169
Friluftsmann70 Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Dialog og god kommunikasjon. Del deres tanker med hverandre, hva liker dere, hva liker dere ikke, interesser, seksualitet. By på dere selv. Prat sammen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Gå tur sammen. Frisk luft og aktivitet. Anonymkode: f6284...8a6 1
Hjelpsom Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 8 minutter siden, Friluftsmann70 said: Dialog og god kommunikasjon. Del deres tanker med hverandre, hva liker dere, hva liker dere ikke, interesser, seksualitet. By på dere selv. Prat sammen. Støtte denne. Har selv hatt perioder med mye depresjon pga bipolar lidelse. Støtte og kommunikasjon er viktig, men det er ikke så lett å få igang en god samtale med en som er deprimert desverre. Det viktigste er at du er der for personen og forsikrer hen om at du støtter hen. Få hen med ut, og for all del ikke bli sint på hen fordi hen ikke responderer som du ønsker. Den som er deprimert ønsker ikke deg noe vondt, det er bare vanskelig å forholde seg til verden og man stenger den da ofte ute. Tilby en skulder å gråte på, vær oppmuntrende, fortell hvor mye hen betyr for deg osv. Det tror jeg kan være rette medisinen. Men få også hen til psykolog eller en proffesjon person som hen kan prate med. Det er ekstremt viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Folk er forskjellige, og jeg kan ingenting om andre enn meg selv. Jeg hadde likt å høre "Kan jeg gjøre noe for å hjelpe deg nå?". Bonuspoeng hvis du svarer "ok, si ifra hvis det er noe senere" når jeg svarer nei, og lar det ligge. Anonymkode: c017f...f01
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 Det som hjalp her var faktisk å flytte fra ham. Da først tok han tak i egen psykiske helse, og gikk til behandling og tok medisiner. Ufrivillig var jeg blitt hans sovepute i forhold til å ta skikkelig tak i problemet. Vi er fremdeles gift. Bor sammen igjen også. Anonymkode: 46f2a...d8d 1 1
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #9 Skrevet 15. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Det som hjalp her var faktisk å flytte fra ham. Da først tok han tak i egen psykiske helse, og gikk til behandling og tok medisiner. Ufrivillig var jeg blitt hans sovepute i forhold til å ta skikkelig tak i problemet. Vi er fremdeles gift. Bor sammen igjen også. Anonymkode: 46f2a...d8d Da min partner forlot meg gjorde jeg også store grep i livet mitt, doblet medisin dosen, jobber med mitt sinneproblem, tilbringer mer kvalitetstid sammen med sønnen min og har begynt å gå til samtaler med "terapaut". De grepene har vært veldig gode for meg og endret livet mitt drastisk selv om jeg fortsatt har ekstra depresjoner på grunn av bruddet.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Skrevet 15. februar 2023 Jeg er diagnostisert med depresjon. Jeg har gått til flere psykologer uten at det har hjulpet og har til slutt endt opp på antidepressiva. Min kone kunne ha helbredet min depresjon når som helst fordi det er hennes sexnekt over flere år som har påført meg depresjonen. Bare spør mannen din om hva han trenger. Anonymkode: 0a8d0...58b
Hjelpsom Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er diagnostisert med depresjon. Jeg har gått til flere psykologer uten at det har hjulpet og har til slutt endt opp på antidepressiva. Min kone kunne ha helbredet min depresjon når som helst fordi det er hennes sexnekt over flere år som har påført meg depresjonen. Bare spør mannen din om hva han trenger. Anonymkode: 0a8d0...58b Er det slik at du aldri får sex? Kan skjønne det da. Men har du tenkt på at kanskje du skal gjøre endringer også for at kona di skal få lyst til å ha sex med deg. Har dere kommunisert om deres behov og har du lyttet til det hun sa, eller hengt deg opp i dine behov? Jeg spør da jeg selv var lite villig til å lytte fordi jeg var for opphengt i mine behov og ikke klarte å se/forstå hva det var hun ønsket. Kanskje samlivsterrapi eller samtaler på Fvk hadde vært en løsning for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå