Gå til innhold

Liker katten din å få besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gjemmer den seg da? Jeg har en som elsker besøk, er veldig sosial og kosete. De som pleier å komme hit liker katter så er ikke noe problem. Han liker det vel fordi han får så mye oppmerksomhet vil jeg tro 😸

Hvordan er din katt?

Anonymkode: ab1b4...59c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå flere, men den ene er veldig skvetten og redd av seg. Under sofaen hvis jeg har besøk eller hvis han ser ukjente gjennom vinduet.

Anonymkode: 9b8ce...f51

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det spørs litt hvem det er og hvordan de er. Kjenner han de godt så synes han det er hyggelig og går bort og koser med de. Om han ikke kjenner de så godt så kan han komme bort og hilse på, men går gjerne og legger seg på soverommet 😸

Han liker best rolige mennesker og er redd for barn og hunder. Jeg har ikke hatt noe besøk av barn eller hunder her jeg bor nå, men tidligere pleide han å løpe ut og gjemme seg bare han så en hund utenfor for eksempel. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet

De bryr seg vanligvis ikke, med mindre det kommer noen på besøk som ikke liker så godt katter…….da elsker kattene de som er på besøk og gjør ikke annet enn i ville legge seg i fanget og kose masse😆 mens når de som liker katte er på besøk derimot og gjerne kunne tenkt seg en katt i fanget så er der om å gjøre å være kostbar og ignorering 

Rare kattene❤️

Barn liker de ikke. Da vil de ut. Heller drittvær og regn enn barn. 

• Liker 1
Skrevet

Min gjemmer seg bak toalettet av alle plasser. Skviser hodet bak så han nesten sitter fast. De eneste gangene han bruker det gjemmestedet, er når den fordømte naboen starter opp motorsykkelen rett ved stuevinduet mitt. Han skremmer livskiten utav meg og katten. 

Dersom det er flere enn en person på besøk og besøket er her under en timestid, så blir han værende på badet og gjemmer seg bak toalettet til de drar. Er de her lengre så kommer han inn på stuen og mjauer og maser. Så fort de forsøker å snakke til han eller vil hilse, så løper han på badet. Jeg tror han kommer for å fortelle at det er på tide at besøket drar 😂
Er det bare en person på besøk så ligger han i gangen og følger med, og venter på at personen skal dra. En sjeldent gang så kan han hilse på dem om de er her lenge. Det tar tid for at han skal godta at noen er i huset hans. 

De første to årene jeg fikk han så var jeg veldig syk og det var bare oss to. Isolert fra alt og alle. Og han er innekatt. Så kan være derfor han ikke liker besøk. Er vi på hytta med storfamilien, så har han ingen problemer med folk og elsker all oppmerksomheten. Problemet er når de samme folkene kommer hjem til oss. 

Anonymkode: ea090...76b

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke noe særlig.. men er ikke vant med det heller. Det hender hu kommer frem og kikker etterhvert. Men man bør la henne snuse uten brå bevegelser osv. Så går hu bare og legger seg igjen.

• Liker 1
Gjest CatPerson123
Skrevet

Mine elsker det! Verdens mest sosiale og kosete katter 😂

Skrevet

Kommer an på hvem som kommer. Noen går hun bort til for å hilse på, mens hun løper opp på vitrineskapet som er hennes trygge sted når andre kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min gjemmer seg bak toalettet av alle plasser. Skviser hodet bak så han nesten sitter fast. De eneste gangene han bruker det gjemmestedet, er når den fordømte naboen starter opp motorsykkelen rett ved stuevinduet mitt. Han skremmer livskiten utav meg og katten. 

Dersom det er flere enn en person på besøk og besøket er her under en timestid, så blir han værende på badet og gjemmer seg bak toalettet til de drar. Er de her lengre så kommer han inn på stuen og mjauer og maser. Så fort de forsøker å snakke til han eller vil hilse, så løper han på badet. Jeg tror han kommer for å fortelle at det er på tide at besøket drar 😂
Er det bare en person på besøk så ligger han i gangen og følger med, og venter på at personen skal dra. En sjeldent gang så kan han hilse på dem om de er her lenge. Det tar tid for at han skal godta at noen er i huset hans. 

De første to årene jeg fikk han så var jeg veldig syk og det var bare oss to. Isolert fra alt og alle. Og han er innekatt. Så kan være derfor han ikke liker besøk. Er vi på hytta med storfamilien, så har han ingen problemer med folk og elsker all oppmerksomheten. Problemet er når de samme folkene kommer hjem til oss. 

Anonymkode: ea090...76b

Hva skjer hvis besøket må på do?

Katten min hater besøk. Den piler under senga mi når den hører ringeklokka, og der blir den til de har dratt igjen. Hvis det er mamma som kommer kan den komme ut og se litt på henne på trygg avstand, ellers er det ingen andre enn meg som har sett den. 

Anonymkode: ff309...1ea

Skrevet

Mine løper til døren når ringeklokken gir lyd fra seg, og spankulerer rundt for å demonstrere at her bestemmer vi 🤪

Anonymkode: f55ec...55d

• Liker 1
Skrevet

Løper å gjemmer seg hvis det ringer på. Den ene kan til nød komme litt frem.. sånn har de vært i alle sine 11 år. Det er helt ok.

Anonymkode: 2b755...267

Skrevet

Gamla går full on dramaqueen mode og later som hun ikke har fått mat de siste fire ukene. 

Hun yngste gjemmer seg, og spionerer fra avstand. 

Skrevet

Våre to kan løpe og gjemme seg med en gang besøket kommer, om det ikke er noen som er veldig kjente for dem. Er det rolige mennesker, så kommer de oftest frem ganske fort. Men har jobbet mye med å få de trygge på besøk, da det er slitsomt for dem også å være så stressa. Om de ikke kommer frem, så pleier jeg å hente de og kose med de/gi de mat, så de skjønner at det ikke er farlig. Etter det så er det sjeldent noe problem, og de kan også bli "bestevenner" med besøket. Men det er enkelte personer de synes er dritskumle uansett. Det er ett eller annet med måten de går på eller snakker på som de reagerer på tror jeg. 

Anonymkode: 165e2...df5

• Hjerte 1
Skrevet

En av dem elsker besøk og oppmerksomhet, den andre finner jeg ikke igjen før besøket har dratt. (Begge blir akutt usynlige når jeg sier «nå skal jeg støvsuge».)

• Hjerte 3
Skrevet

De to jeg har nå elsker folk, og møter ofte folk i døra for å hilse på. I mange tilfeller havner de i fanget på folk også og maler fornøyd. Her går man hjem med klærne full av kattehår etter å ha vært på besøk! :D Dette er to ragdollkatter, og de er jo kjent for å være supersosiale, glad i folk og litt dumsnille.
Huskatten min var livredd for folk og gjemte seg når det kom besøk. Det var kun noen spesielt utvalgte som fikk hilse på henne, og enda færre som fikk stryke henne. Katter er like forskjellige som folk.

Anonymkode: 93eb7...75e

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg er hjemme, så nei. Han ene kan til og med finne på å bite eller slå besøkende (men kun besøk når jeg er hjemme, og aldri meg). Hvis jeg ikke er hjemme, og en kattepasser kommer innom er det visstnok stas med besøk.

Anonymkode: cf7dd...f63

• Liker 1
Skrevet

Pus hater besøk. Han får faktisk panikk, mjauer og hopper opp på døra fordi han vil ut. Han er en ganske engstelig katt og er bare trygg på meg.

Anonymkode: ebaf1...909

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør de 🙂

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, han er usikker av seg og forsvinner bak sengen eller helst ut.

Anonymkode: e456f...73c

• Liker 1
Skrevet

Besøk av 1-3 personer synes begge er helt greit, men de liker å trekke seg unna om det blir flere.

Anonymkode: d78d4...9f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...