AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Del Skrevet 14. februar 2023 Hei, Jeg skriver for øyeblikket en master om novellesjangeren, og jeg ønsker gjerne å starte innledingskapittelet mitt med et sitat som jeg har funnet. Problemet mitt er at jeg ikke har primærkilden til dette sitatet. Har noen her inne hørt om dette sitatet fra Tove Nilsen, og kan tipse meg om hvor jeg kan finne det? «Novellen er som et mikrokosmos av livet selv, som kan gi oss et nyansert bilde av menneskelige erfaringer og følelser på en kort og intens måte» - Tove Nilsen. Om noen har noen andre sitat som omhandler novellesjangeren og dens betydning for menensket, setter jeg stor pris på deling. Hilsen en frustrert og stresset masterstudent Anonymkode: 3aa2c...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. februar 2023 #2 Del Skrevet 14. februar 2023 Hadde det vært en mulig løsning (hvis du ikke får svar her fra noen om kilde) å kontakte Tove Nilsens forlag, og spørre dem? Hvis ikke de vet svaret kan de kanskje kontakte fru Nilsen og spørre henne direkte, og formidle svaret til deg? Det hender folk gjør hyggelige ting for andre uten å få noe igjen for det, men hvem vet, Tove Nilsen liker sikkert tanken på å bli sitert i en masteroppgave :- ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå