Gå til innhold

Noen som har sluttet med dagdupp rundt 15 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? 

Anonymkode: 74e4b...de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Tantebarnet mitt på 15 mnd sover nesten ikke på dagen lengre ☺️. Man må jo se an barnet og hvilket behov barnet har. 

Anonymkode: e163d...977

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det varierer. Tantebarnet mitt på 15 mnd sover nesten ikke på dagen lengre ☺️. Man må jo se an barnet og hvilket behov barnet har. 

Kan slenge på at hvis det er et styr å legge om kvelden, så er det med all sannsynlighet på tide å kutte soving på dagen. Og heller legge ved behov, hvis det er en dag hen virkelig trenger en liten dupp. Som sagt, se an behovet til barnet. 

Skrevet

Det er nok mange som sluttet med soving på dagen mellom ett og to år. 

Vi sluttet ganske tidlig med yngste. Tipper det var rundt  13-14 mnd alder. Da begynte nattesøvnen å være litt dårligere, helt til vi plutselig oppdaget at ungen fint holdt seg våken hele dagen om vi ikke tvang på soving. 
Da ble nattesøvnen mye bedre igjen med en gang. 

Anonymkode: acf59...4bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan slenge på at hvis det er et styr å legge om kvelden, så er det med all sannsynlighet på tide å kutte soving på dagen. Og heller legge ved behov, hvis det er en dag hen virkelig trenger en liten dupp. Som sagt, se an behovet til barnet. 

Jeg ville nok heller prøvd kortere dupper før den kuttes helt - om leggingen er et mareritt. De er enda såpass små og har med stor sannsynlighet behov for en hvil midt på dagen 😊 det er min mening da.

Har selv to barn, hun på tre år sov i bhg helt frem til hun ble to, men da hadde vi gitt beskjed til bhg at hun ikke fikk sove mer enn 45 minutter og ikke senere enn til klokken ett. I helgene sov hun ikke fra ca 18 mnd, men hadde behov i bhg. Lillesøster på 18 mnd sover enda på dagtid både hjemme og i bhg, men kan ikke sove lenger enn til klokken to. Du må nesten se an barnet, prøv deg frem. 

Skrevet

15 mnd er veldig tidlig å kutte all dagsoving. Det vanligste er at de slutter helt med dagsoving mellom 2 og 3 år. Men det er individuelle behov. 

Jeg har hatt to som har hatt mye behov for dagsøvn. Eldstemann sov 2 timer på dagtid helt frem til han var 3 år. Da begynte han å styre med legging om kvelden, og vi kuttet dagsovingen først litt og litt, men det ble bare enda mer tull, så kuttet vi den totalt cold turkey, og det gikk bra. 

Minstemann er 2 år, og her har vi kuttet fra 2 timer til halvannen for to måneder siden. Han styrer litt om kvelden nå, så tenker å kutte ned til maks en time nå. Men å slutte helt går ikke, han er helt ferdig midt på dagen, og sovner som en stein i det han blir lagt ned for duppen. 

Anonymkode: 9fecf...535

Skrevet

Vanlig er det ikke, men noen må være av de tidligste også :) 

min snart 3 åring trenger fortsatt å sove på dagen, men tipper han er ferdig med det før høsten.

Skrevet

Min sluttet ved 12 mnd :) 

Anonymkode: d461a...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...