Gå til innhold

Innkalt til flere MR-bilder av hodet. Dårlig tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok MR av hodet, og fikk beskjed om at legen ville ta flere bilder. Har ikke fått noe grunn til det.

Er det tegn på at de kan ha sett noe, eller overtenker jeg? Hvis bildene var dårlig ville jeg vel fått beskjed om det?

Anonymkode: ebb02...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er dødstegn ja.

Anonymkode: ce85c...b46

Skrevet

Skjekk kva som står på Helse Norge i journalen din.

Anonymkode: 70776...1ac

• Nyttig 3
Skrevet

Det betyr jo at de ikke har tilstrekkelig med bilder. Årsaken kan sikkert være nærmest hva som helst. Håper det viser seg at alt er bra ❤️

Anonymkode: 2d77c...c1a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette hadde jeg tatt som et ekstremt dårlig tegn. Uten at jeg vet hva det betyr i din case

Anonymkode: adbf4...a1d

• Liker 1
Skrevet

Hva er symptomene dine?

• Liker 1
Skrevet

Enten var ikke bildene gode nok, de tok feil bilder, eller de trenger mer informasjon.

Jeg har opplevd at de tok feil bilder av meg, de bildene de tok viste ikke det de skulle undersøke, da måtte jeg i en annen MR-maskin.

Anonymkode: 2c450...7d1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjekk kva som står på Helse Norge i journalen din.

Anonymkode: 70776...1ac

Ligger dessverre ikke inne i journalen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det betyr jo at de ikke har tilstrekkelig med bilder. Årsaken kan sikkert være nærmest hva som helst. Håper det viser seg at alt er bra ❤️

Anonymkode: 2d77c...c1a

Takk❤️ Litt dårlig gjort å ikke ha en liten notis til hvorfor det må tas flere bilder, skaper (mest trolig) unødvendig bekymring😅

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg tar ofte MR av hodet pga en mulig arvelig greie i familien.

Ene gangen ble jeg innkalt for å ta nye bilder, fordi de syntes bildene var dårlige og i tillegg ville kjøre med kontrastvæske fordi bildene da vil bli tydeligere for de. Ingenting annet.

Om legen ikke har skrevet noe tilleggsinformasjon som tyder på at det kan være dårlige nyheter, ville jeg tatt det helt med ro. Det er nok at du flytter litt på hodet ditt bittebittelitt, så blir bildene litt dårlige.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Her ligger det nok an til protese fra kneet og opp.

Anonymkode: bf402...efc

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor ble du sendt til MR? 

Det kan være du har vært uheldig med bildene, at du har bevegd deg for mye men det gir de deg som regel beskjed om når du ligger der og da blir det tatt på ny der og da. 

Min erfaring er at de har sett noe og de vil se nærmere på det for å være sikre, men det er min erfaring.

Tok du med kontrast eller har du fått beskjed om å gjøre det nå? Hvor raskt er den nye timen satt opp?

Anonymkode: 30b64...0a7

• Liker 1
Skrevet

Og en ting til, hadde det vært fordi at bildene er dårlige så hadde de nok gitt beskjed om det for ikke å skape unødig stress.

Skrevet

Trenger ikke være noe skummelt. :) 

Jeg var inne og tok MR av hodet som rutineundersøkelse for å følge med på en medfødt cyste på hjernen som vil skape store problemer dersom den vokser. Noen dager senere fikk jeg plutselig beskjed om at jeg måtte komme samme dag og ta nye bilder, men ingen ville gi meg noen forklaring på hvorfor. Var helt sikker på at cysten måtte ha vokst, men det viste seg at de hadde gitt meg feil kontrastvæske første gangen, så de klarte ikke engang å finne cysten på bildene. Men det fikk jeg først beskjed om av radiografen da jeg ble plassert i trommelen.

Anonymkode: 7b8fb...029

• Hjerte 1
Skrevet

Dette har jeg også opplevd en gang. Det viste seg å være fordi de hadde funnet noe på bildene som de ville undersøke nærmere. Det var ikke noe farlig, bare noe som må holdes øye med fordi det potensielt kan bli farlig i fremtiden. Det var bare fint og flaks at vi fant ut av dette. :) Som andre her sier så kan det også være så enkelt at bildene ikke var gode nok, så ikke tenk det verste.

Anonymkode: 18f9a...8a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tok MR av hodet, og fikk beskjed om at legen ville ta flere bilder. Har ikke fått noe grunn til det.

Er det tegn på at de kan ha sett noe, eller overtenker jeg? Hvis bildene var dårlig ville jeg vel fått beskjed om det?

Kan være bildene var dårlige og de ville dobbeltsjekke. Eller så fant de noe de vil se nærmere på. Snakk med legen din!

Anonymkode: 7a855...d96

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ble du sendt til MR? 

Det kan være du har vært uheldig med bildene, at du har bevegd deg for mye men det gir de deg som regel beskjed om når du ligger der og da blir det tatt på ny der og da. 

Min erfaring er at de har sett noe og de vil se nærmere på det for å være sikre, men det er min erfaring.

Tok du med kontrast eller har du fått beskjed om å gjøre det nå? Hvor raskt er den nye timen satt opp?

Tok ikke kontrast og har ikke fått beskjed om det denne gangen heller. De satte meg opp på første ledige jeg har mulighet å møte opp på. Så heldigvis trenger jeg ikke vente så lenge😅 Ble sendt til MR fordi det er noe galt med synet mitt🙂

Og takk alle, det er sikkert ingenting å være bekymret over! Skulle sikkert hatt protese fra kneet og opp, men det er for helt andre grunner😂

• Hjerte 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Tok ikke kontrast og har ikke fått beskjed om det denne gangen heller. De satte meg opp på første ledige jeg har mulighet å møte opp på. Så heldigvis trenger jeg ikke vente så lenge😅 Ble sendt til MR fordi det er noe galt med synet mitt🙂

Og takk alle, det er sikkert ingenting å være bekymret over! Skulle sikkert hatt protese fra kneet og opp, men det er for helt andre grunner😂

Kan være du egentlig skulle ha kontrast, også glemte de det. Det har også skjedd med meg. 🙈

Anonymkode: 7b8fb...029

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Der er dødstegn ja.

Anonymkode: ce85c...b46

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette hadde jeg tatt som et ekstremt dårlig tegn. Uten at jeg vet hva det betyr i din case

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her ligger det nok an til protese fra kneet og opp.

Anonymkode: bf402...efc

For noen idiotiske svar til en som sikkert er livredd fordi man blir innkalt til nye MR-bilder av hodet. Hva er vitsen med å svare på den måten???

Til TS: Dette kan bety alt og ingenting. Har selv opplevd både at de måtte ta bilder med kontrast etter funn av cyste i hodet og også at de måtte ta nye bilder pga dårlig bildekvalitet. En annen gang var ny innkalling rett og slett feil utsendt. Ring fastlegen og spør om årsak hvis det er en stund til ny dato for billedtaking. Røntgeninstituttet henviser nok bare videre til fastlegen da de neppe vil opplyse om noe som helst direkte til pasientene.

Anonymkode: f0317...e4b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forhåpentligvis så er det ingenting, men om det er "lenge" til MR så kan du ta en prat med fastlegen for å høre om de har mistanker om noe eller om det var bildene som var ræva.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tok mr av en annen del av kroppen. Fikk telefon samme kveld fra en overlege på sykehuset, som satt meg opp på ny mr. Da jeg spurte hvorfor svarte han at bildene ikke var tilstrekkelige, uten å utdype. Jeg var sikker på at de hadde funnet noe veldig alvorlig. Hvorfor ringe meg på kveldstid, liksom, og attpåtil sette meg opp på hastetime?  Men etter at nye bilder var tatt, fikk jeg vite at det var så enkelt som at de første bildene ikke var gode nok...

Anonymkode: 04b93...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...