Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stesønn fikk nylig søsken (han har vært enebarn fram til nå, mor har fått barn med ny mann), barnet ble født for kort tid siden. 

Far er litt tilbakeholden (men ikke i mot idéen), men jeg synes at det er en fin gest å gi gave til den nyfødte fra storebror (altså at vi kjøper en liten ting og far gir på vegne av storebror). 

Er dette teit eller innenfor?

Jeg vil nødig være stemor som tråkker over grenser, og jeg pusher lite på. Jeg har et ok forhold til mor, men har holdt meg veldig i bakgrunnen, far og hans eks samarbeider greit, men en del preget av sabotasje fra hennes side når det gjelder samvær (hvor samboeren min må svelge mange kameler). Skal sies at samværet har økt betraktelig etter at jeg kom inn i bildet, mor beskriver meg som en positiv faktor i far og barnets liv. Mor har også invitert meg med på ferie (for at far og sønn skulle kunne ha samvær, hvor hun da foreslo at jeg skulle være med). Vi er oppriktig glade for at hun og ny mann har fått barn sammen, det er noe vi tror er veldig fint for dem og min stesønn. Dette er altså ment som en hyggelig gest. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vel heller si at det er uhøflig og ufint å IKKE gå gave. 

Anonymkode: 5a474...45e

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker dette er en fin tanke, og helt innenfor. Bare å kjøpe en gave av ca tilsvarende verdi som du ville kjøpt til ei venninne eller en kollega. 
Finn noe som den nybakte storebroren har et forhold til, og blir litt stolt over, kanskje? Muligens en leke eller noe annet som passer om en liten stund.

Anonymkode: 5c854...ea5

Skrevet

Det å gi gave er i de aller fleste situasjoner en meget hyggelig gest. Tenker at det er lite "press" på de nybakte foreldrene å gi tilbakemelding eller takke for gaven. Syns det høres ut som en koselig å ting å gjøre.

Anonymkode: 5fd63...6b9

Skrevet (endret)

Jeg hadde gitt, da jeg synes det er hyggelig og fin greie :) Som andre skriver, jeg oppfatter der også som ufint og IKKE gi gave/oppmerksomhet.

Og det foreligger ingen grunn til at det ikke skal bli positivt mottatt heller, hvertfall ikke ut fra hva du skriver.

Endret av mereo
Skrevet

Så fint, da har jeg tenkt rett, og far sier seg enig. Det blir gave til den nyfødte. :) 

• Hjerte 2
Skrevet

Det tror jeg nok at moren hadde syns er kjempehyggelig om dere hadde kjøpt en gave til den nyfødte fra storebroren. Både fordi det viser omtanke at du tenkte på henne og den nyfødte, og at det er spesielt at gaven kommer fra storebror.

• Liker 1
Skrevet

Hyggelig gest, kjør på! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...