AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Når man er usikker på den andres kjærlighet og dedikasjon, så sier hen: "Det er deg jeg vil være sammen med. Jeg ser ikke etter noen andre". Det skulle da bare mangle at man ikke er på utkikk etter noen andre når man har en kjæreste som man bor sammen med? Jeg syns ikke dette er et veldig betryggende utsagn, men mer en slags unnvikelsesstrategi for åslippe å innrømme mangel på sterke følelser. Eller er jeg helt på jordet? Anonymkode: 13c43...1d2 2
Mezzosoprena Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man er usikker på den andres kjærlighet og dedikasjon, så sier hen: "Det er deg jeg vil være sammen med. Jeg ser ikke etter noen andre". Det skulle da bare mangle at man ikke er på utkikk etter noen andre når man har en kjæreste som man bor sammen med? Jeg syns ikke dette er et veldig betryggende utsagn, men mer en slags unnvikelsesstrategi for åslippe å innrømme mangel på sterke følelser. Eller er jeg helt på jordet? Anonymkode: 13c43...1d2 Ja, det er du. 12 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Hadde jeg lett kunne si uten å legge noe i det. Anonymkode: 8ee8f...9e9 3
Nymerïa Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Jeg hadde ikke fokusert så veldig på selve ordene. Men hvis du kjenner innerst inne at dette er ikke rett så nytter det ikke å hale det ut av den andre. Kjærlighet kan verken tvinges eller forhandles fram. Enten er den der eller så er den det ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Hvorfor skriver du "det skulle bare mangle" nah, faktisk ikke, i denne generasjonen funker ikke ting slik og alle vet det, ikke alle er lojale så at h*n sier det er ikke en selvfølge, det er bare ord, men om personen mener det burde du være glad over det. Anonymkode: dd962...506 1
exictence Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Ja, det skulle jo bare mangle at han ikke så etter noen andre. Akkurat som det skulle bare mangle at du stolte på kjæresten din. Han kan si det nettopp fordi du har sagt at du er usikker. 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skriver du "det skulle bare mangle" nah, faktisk ikke, i denne generasjonen funker ikke ting slik og alle vet det, ikke alle er lojale så at h*n sier det er ikke en selvfølge, det er bare ord, men om personen mener det burde du være glad over det. Anonymkode: dd962...506 Vi er i 50-årene.... Anonymkode: 13c43...1d2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 TS her. Jeg har vært litt overanalytisk i det siste, så jeg er glad andre ikke syns dette er en rar ting å si. Anonymkode: 13c43...1d2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 han prøvde å trygge deg. Du må stole på ham. Har du lav selvfølelse og er litt mistenksom og synes ikke du er verdt å elske ellers? Høres ut som du kan ha godt av å jo be med selvfølelsen din. Anonymkode: 4794c...b50 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Sammen med den første setningen så syns jeg ikke det er rart å si nei. Hadde mannen min sagt det hadde det vært positivt ment 😊 (30-årene her) Anonymkode: 7f129...dbd 1
Havbris Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 (endret) La det gå. Men i fortsettelsen bør du kanskje ikke bruke mye tid på å analysere hva han sier. Det kan koste dere begge for mye. Endret 14. februar 2023 av Havbris
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Jeg tenker at du overanalyserer voldsomt. Leter du etter tegn på at han ikke ønsker å være sammen med deg? Anonymkode: 6db58...965 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi er i 50-årene.... Anonymkode: 13c43...1d2 Oj, stakkars deg å fortsatt være så usikker. Jeg er selv også over 50 og synes fordelen med å ha blitt så voksen nettopp er at jeg er blitt trygg på meg selv og slipper ha hundre tusen bekreftelser hele tiden. Anonymkode: 78d96...d81 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Om situasjonen var omvendt - kunne du ikke ha sagt det samme for å vise at du ikke er interessert i å finne en annen? Jeg tenker du bør gå i deg selv, finne ut hvorfor du er usikker og usikker på forholdet, hvorfor du ikke stiler på samboeren. Har dere utfordringer, få hjelp av parterapeut slik at dere slipper slike unødvendige misforståelser. Anonymkode: 00775...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 TS her. Jeg vet jeg fremstår som usikker, spesielt med tanke på alderen min. Og jeg ER usikker. Men det er en grunn til det. Det er fordi han for noen måneder siden, etter at vi hadde vært sammen i mer enn to år, sa til meg at han ikke er forelsket i meg og at han aldri har vært det. Anonymkode: 13c43...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Jeg vet jeg fremstår som usikker, spesielt med tanke på alderen min. Og jeg ER usikker. Men det er en grunn til det. Det er fordi han for noen måneder siden, etter at vi hadde vært sammen i mer enn to år, sa til meg at han ikke er forelsket i meg og at han aldri har vært det. Anonymkode: 13c43...1d2 Det sa eksen til meg etter over 20 års samliv. Anonymkode: 78d96...d81 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Når man er usikker på den andres kjærlighet og dedikasjon, så sier hen: "Det er deg jeg vil være sammen med. Jeg ser ikke etter noen andre". Det skulle da bare mangle at man ikke er på utkikk etter noen andre når man har en kjæreste som man bor sammen med? Jeg syns ikke dette er et veldig betryggende utsagn, men mer en slags unnvikelsesstrategi for åslippe å innrømme mangel på sterke følelser. Eller er jeg helt på jordet? Anonymkode: 13c43...1d2 Hvorfor trenger du i det hele tatt å høre slike ting? Er du så usikker på deg selv at du må tvinge frem slike utsagn av partneren din? Det er ikke partneren din sin feil at du er usikker, og ikke klarer å ha tillit til hen. Het skyter du deg selv i foten, du saboterer ditt eget parforhold med din egen usikkerhet. Uansett hva hen sier til deg, så kommer det til å misforstås og tolkes negativt. Dette er giftig og du burde virkelig jobbe med deg selv. Anonymkode: aceb5...b31 2
Trolltunge Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Jeg vet jeg fremstår som usikker, spesielt med tanke på alderen min. Og jeg ER usikker. Men det er en grunn til det. Det er fordi han for noen måneder siden, etter at vi hadde vært sammen i mer enn to år, sa til meg at han ikke er forelsket i meg og at han aldri har vært det. Anonymkode: 13c43...1d2 Forelskelse er ikke noe vi har en fasit på, så du kan egentlig ikke vite hva han legger i å ikke være forelsket. Snakket engang med en som hevdet å ikke ha vært forelsket i sin kone, men gikk liksom direkte til å føle kjærlighet. Det viste det seg at han ikke hadde følt usikkerhet, kaos og vært frem og tilbake i tankene om dette var riktig, eller ikke. For å føle kaos og usikkerhet var hva han tenkte på som forelskelse. Ikke egentlig noe positivt. At noe er blått, eller tørt/vått, det kan vi lett ha samme fasit på vi mennesker, men å være forelsket eller å elske er noe hver av oss kan definere ulikt. Så vet du egentlig hva han mener med å ikke ha vært forelsket, og er det egentlig viktig dersom han elsker deg? Det er vel det vesentlige, om han gjør det. At han sa at han ikke leter etter noen andre var vel en respons på hva han tenker at du kanskje tror. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi er i 50-årene.... Anonymkode: 13c43...1d2 Og her ble jeg akkurat 30-år og har ikke vært så usikker på meg selv på flere år. Jeg har fullstendig tillit til min samboer, og regner med at han ville kommunisert med meg hvis noe ble forandret. Kommunisere er noe vi alltid gjør, og noe en må gjøre i et parforhold. Kommuniserer man ikke mister man både tillit og forståelse. Forelskelse er komplekst, og er man ikke særlig kjent med seg selv så kan man føle seg vinglete. Forelskelse er ikke noe man kjenner på resten av livet for partneren sin, det kan komme å gå. Man velger livspartneren sin av kjærlighet, forelskelse kan avta med tiden, men man elsker hverandre selvom og ønsker å dele livet med hverandre. Anonymkode: aceb5...b31
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 Synes det var en fin ting å si. Jeg har fortalt nesten nøyaktig de samme ordene til min kjæreste da vi gikk igjennom en litt tøff tid. Han også har sagt det samme til meg. Min eks har også brukt lignende ord. Anonymkode: 50337...85f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå