AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Hei. Har begynt og tenke litt hvordan vi skal komme oss hjem etter fødsel. Vi bor ca 10/15 min kjøring unna sykehuset. Til sykehuset tenker vi selvfølgelig taxi, men er dette innafor hjem igjen også (vi har egen bilstol)? Eller tar man vogn? Anonymkode: b1c72...b6f
Flamme Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Selvfølgelig innafor med taxi. Eller få noen dere kjenner til å hente. 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Vi tok taxi til og ble kjørt hjem av mamma. Veldig behagelig for oss, og mamma syntes det var superstas. 😁 Anonymkode: 53061...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Vi har gjort forskjellig, egen bil, taxi og buss. Anonymkode: d4872...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Blås i vogn. Ta bilstolen å taxi hjem mange som gjør det hvis de ikke kjører selv eller kan få noen til å hente. Anonymkode: c6785...440 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Hvorfor skulle ikke taxi være ok..? Vi kjørte selv, men vi har jo egen bil. Ellers er jo selvsagt taxi helt ok? Anonymkode: 94bb3...0de 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skulle ikke taxi være ok..? Vi kjørte selv, men vi har jo egen bil. Ellers er jo selvsagt taxi helt ok? Anonymkode: 94bb3...0de Har ikke noe argument for hvorfor det ikke er ok. Bare lurer, aldri gjort dette før så derfor jeg spør ☺️ Hadde jeg hatt svaret hadde jeg ikke spurt Anonymkode: b1c72...b6f 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei. Har begynt og tenke litt hvordan vi skal komme oss hjem etter fødsel. Vi bor ca 10/15 min kjøring unna sykehuset. Til sykehuset tenker vi selvfølgelig taxi, men er dette innafor hjem igjen også (vi har egen bilstol)? Eller tar man vogn? Anonymkode: b1c72...b6f Hvorfor skulle dere ikke kunne bestille en taxi? 🙈😂. Undres over hvorfor taxi-tilbudet eksisterer 🧐.. Er det for å kjøre folk dit de måtte trenge, kanskje? 🧐 Anonymkode: 52917...710 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Taxi, ta med egen bilstol og beltemonter den. Øv i egen bil i forkant. Anonymkode: c77e8...ce7 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Du vet aldri hvordan formen er etter fødsel, er ikke sikkert du klarer å gå så langt. Så kan du få en baby som min som hatet vogna og bare hylgren der, og var hektet fast på puppen 24/7 de første ukene. Da er det litt greiere med 10 min skriking i bil enn en lang gåtur 🙈 Anonymkode: 51989...4b3 4
Daria Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har ikke noe argument for hvorfor det ikke er ok. Bare lurer, aldri gjort dette før så derfor jeg spør ☺️ Hadde jeg hatt svaret hadde jeg ikke spurt Anonymkode: b1c72...b6f Dere velger selvfølgelig det som er mest praktisk for dere. Er du i stand til og har lyst til å gå hjem med baby i vogn gjør du det, fortrekker du å ta drosje gjør du det. Du trenger ikke bestemme det på forhånd, kanskje gir svaret seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Daria skrev (1 time siden): Dere velger selvfølgelig det som er mest praktisk for dere. Er du i stand til og har lyst til å gå hjem med baby i vogn gjør du det, fortrekker du å ta drosje gjør du det. Du trenger ikke bestemme det på forhånd, kanskje gir svaret seg selv. Litt relevant å planlegge på forhånd da, man tar jo ikke med vogn på føden sånn helt uten videre 🤪 Her tar vi med bilsetet på føden TS, så blir vi sikkert hentet eller tar en taxi. Vi kan kjøre selv men mtp at parkeringen koster heroin på sykehuset og vi vet vi må være der minst 2 døgn så er det billigere å ta taxi til og bli hentet fra. Anonymkode: f1f74...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Vi tok taxi begge gangene. Fødte på et stort sykehus, så de hadde stol til nyfødt tilgjengelig. Nå som vi har egen bil hadde vi nok valgt at mannen drar hjem, henter bilen og kjører alle hjem. Anonymkode: 06132...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Om man ikke har bilstol da? Føler det er unødvendig å kjøpe bilstol når vi ikke har bil. Vi bor sentralt i storby. . Anonymkode: 3a3b2...45b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om man ikke har bilstol da? Føler det er unødvendig å kjøpe bilstol når vi ikke har bil. Vi bor sentralt i storby. . Anonymkode: 3a3b2...45b Bestill taxi med stol. Anonymkode: 8cc90...a82 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om man ikke har bilstol da? Føler det er unødvendig å kjøpe bilstol når vi ikke har bil. Vi bor sentralt i storby. . Anonymkode: 3a3b2...45b Kan man ta buss så kan man jo ta med vogna Går også an å høre med venner/familie om de har et babysete å låne bort når man skal hjem Anonymkode: c6785...440
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om man ikke har bilstol da? Føler det er unødvendig å kjøpe bilstol når vi ikke har bil. Vi bor sentralt i storby. . Anonymkode: 3a3b2...45b Kjøp brukt 😊 Der er mye tryggere enn å håpe taxien har et som faktisk passer babyen. Jeg bestilte taxi en gang og bilstol til 3åringen og lillebror på 2 mnd. Kom en babystol uten nyfødtinnlegget, og jeg måtte montere det selv. Kjempeskummelt. Babyen hylgråt hele veien, for det var jo kjempeubehagelig i stolen; nyfødtinnlegget til den stolen skal alltid være i, kun putene inni trekket som skal tas ut. Han lå rett på borrelåser rundt/nært hode og i rygg og rumpe. Du skal tro taxisjåføren fikk høre det. Vi hadde sendt han etter ny stol hadde turen vært på mer enn 5 minutter. Anonymkode: c77e8...ce7 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Har begynt og tenke litt hvordan vi skal komme oss hjem etter fødsel. Vi bor ca 10/15 min kjøring unna sykehuset. Til sykehuset tenker vi selvfølgelig taxi, men er dette innafor hjem igjen også (vi har egen bilstol)? Eller tar man vogn? Anonymkode: b1c72...b6f Ikke legg opp til å gå flere km så nærme fødsel hvertfall. Kroppen har godt av litt mer tid på å lege seg.. Anonymkode: 7c2d9...dbd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kjøp brukt 😊 Der er mye tryggere enn å håpe taxien har et som faktisk passer babyen. Jeg bestilte taxi en gang og bilstol til 3åringen og lillebror på 2 mnd. Kom en babystol uten nyfødtinnlegget, og jeg måtte montere det selv. Kjempeskummelt. Babyen hylgråt hele veien, for det var jo kjempeubehagelig i stolen; nyfødtinnlegget til den stolen skal alltid være i, kun putene inni trekket som skal tas ut. Han lå rett på borrelåser rundt/nært hode og i rygg og rumpe. Du skal tro taxisjåføren fikk høre det. Vi hadde sendt han etter ny stol hadde turen vært på mer enn 5 minutter. Anonymkode: c77e8...ce7 Ok Karen Anonymkode: 5c533...3a7 1 1
Hensatt Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 Skjønner godt dilemmaet som mange her prøver å latterliggjøre. Har man ikke bil, har man heller ikke bilstol. Og dyrt å kjøpe en bilstol kun for å komme seg hjem fra sykehuset. Tar man taxi til sykehus, er det ikke sikkert man rekker å ta med bilstol eller vogn. Ikke bare bare å reise hjem og hente vogn eller bilstol heller dersom man ikke har bil. Ikke alle taxiselskap som har bilstol for nyfødt heller.... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå