Gå til innhold

Avising for dummies

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koblet fra strømmen. Bør døra til fryseren være åpen (vil tro det), hva bør jeg gjøre mtp smeltevannet? Har kombinert kjøleskap og fryseboks, måtte koble fra strømmen til hele sulamitten. Andre ting som er verdt å vite, tips & triks? 

Annet tidsbruk? Liten fryseboks, men mye is.

Anonymkode: 81edc...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en ostehøvel i plastikk til å skrape vekk isen før den smelter for mye, løsner som regel i store flak og samler isen i en bøtte før den kastes ut. Tørker med papir etterpå.

Anonymkode: 26cbe...ee8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må legge noe under. Flere håndklær og gjerne noe under i plast som kan samle opp vann feks lokket til en stor plastboks. 

Om du skraper av isen underveis så pass på å være forsiktig så ikke elementene blir ødelagt 

Anonymkode: 6e0cd...19d

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dør åpen, gryte med varmt vann inn i fryseboksen. Da går det fort. Håndklær for å samle opp vann. Pass på at det ikke renner for mye vann ut på gulvet. Sjelden det lønner seg å skrape og fjerne is mekanisk, da du kan ødelegge overflaten på fryseboksen. Det er dumt. Isen løsner i biter før eller siden, og da bare plukker du dem opp og kaster i vasken

Men ødelegger du den nok kan du glede deg over å kunne kjøpe en no-frost-fryser :) 

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg legger frysevarer i kjøleposer/bager, og det som er mindre fare for å tine raskt bare legger jeg i en ikeabag så jeg har det samlet. Perfekt anledning  til å se over om det er noe som burde bli kastet, eller bør prioriteres å spises raskt opp. 

Jeg setter boller/dype tallerkener med varmt vann rett fra vannkokeren inn i fryseren, og lukker døren til fryseren. Da går der normalt raskt. Har godt med gulvfiller/håndklær klare, og legger et nederst i fryseren også. Jeg kan skrape noe på den fryseren jeg har, uten å komme borti elementer, men hver obs på hvor elementene sitter, og om du kan gjøre det hos deg.

Jeg har noen ganger flere omganger med nytt varmt vann inn i fryseren. Alt etter behovet. Store blokker med is hiver jeg rett i oppvaskkummen.

Greit å vaske ut av skuffer og hyller i mens, både i kjøleskap og fryser. Vask gjerne utsiden også, og evt ta det frem og vask gulvet bak, om det er løst kombiskap, og lenge siden sist. 

Jeg prøver å få et greit system igjen når jeg legger på plass etterpå. Hos meg i fryseren det frukt/bær/grønt øverst, protein og litt mer grønt i midten, og nederst er det en halv skuff hos meg og der har jeg brød, is, kjøleelementer/isbiter. Det kan være noe helt annet for deg da hva som er logisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...