Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tidlig gravid og sliter som sikkert veldig mange andre med en konstant følelse av kvalme. Det er annerledes enn vanlig kvalme, mer en følelse av at jeg må spise noe hele tiden for å ikke føle meg uvel, og har på en måte en sånn ekkel smak i munnen så vil pusse tenner konstant. Haha vanskelig å forklare, men håpet noen kan kjenne seg igjen og kanskje har noen tips til hva som kan hjelpe? 

Eneste som hjelper for meg nå er og hele tiden putte ting i munn, men må få en slutt på denne kjedespisingen😅

Anonymkode: c7f90...6c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste typ en pakke tyggis om dagen når jeg i tillegg slet med den smaken i munnen.. Grusom. Kunne ikke gå uten tyggis. Kvalmen har aldri sluppet men den smaken går ihvertfall over 🙏🏻

Anonymkode: 35344...f46

Skrevet

For meg hjalp farris/boblevann. Det ble bedre, men aldri borte. Forferdelig å være konstant småkvalm i månedsvis.. 

Anonymkode: ea433...a6d

Skrevet

Pyridoksin hver dag, salt kjeks og farris 😀

Anonymkode: 285f1...bdc

Skrevet

Det er jo bare sånn det er. Det går jo som regel over i uke 10-12 av seg selv.

Mat er det eneste som hjelper, men du trenger jo ikke spise så mye om gangen for å stagge kvalmen. 

Anonymkode: 78e4a...45a

Skrevet

Hvile, delvis sykmelding, trege morgener, minst mulig stress. 

Anonymkode: 9aa66...6a9

Skrevet

Tusen takk for alle tips 👍 Tyggis, farris og salte kjeks kjøpes inn😊

Skrevet

Her gikk det mye i isvann med sitronskiver, jordbær og popcorn og salte chips første ukene 😅 Og ellers spis små måltider, men ofte. 

Anonymkode: 320cd...39c

Skrevet

Jeg har det samme! Jeg har noen kjeks og knekkebrød i en boks på nattbordet og tar noen biter litt før jeg står opp. Har merket at jeg må legge et godt "grunnlag" før jeg står opp for at kvalmen ikke skal ta overhånd. Deretter lager jeg frokost og tar det veldig med ro når jeg står opp. Jeg drikker også en del sitronvann i løpet av dagen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er tidlig gravid og sliter som sikkert veldig mange andre med en konstant følelse av kvalme. Det er annerledes enn vanlig kvalme, mer en følelse av at jeg må spise noe hele tiden for å ikke føle meg uvel, og har på en måte en sånn ekkel smak i munnen så vil pusse tenner konstant. Haha vanskelig å forklare, men håpet noen kan kjenne seg igjen og kanskje har noen tips til hva som kan hjelpe? 

Eneste som hjelper for meg nå er og hele tiden putte ting i munn, men må få en slutt på denne kjedespisingen😅

Jeg brukte postafen hver morgen og kveld i to uker - men om du ikke vil bruke postafen, synes jeg det hjalp å spise litt saltstenger og riskaker. De er så kjipe at det skal litt til å overspise på dem (noe jeg glatt hadde gjort med potetgull f.eks). Det er nok ikke krise om du småspiser en periode nå. For de aller fleste vil kvalmen avta en gang mellom uke 12 og 15. ❤️

Anonymkode: 6044f...c59

Skrevet

For meg gjaldt vann med isbiter, agurk og tomat, samt uendelig med salt kjeks og nudler frem til uke 16.

Skrevet

Jeg tror det varierer veldig fra person til person hva som hjelper.. ingen av rådene jeg fikk av andre hjalp, og til slutt levde jeg på knekkebrød med leverpostei. Det var det eneste jeg kunne spise uten å bli kvalm 😂

Anonymkode: ab964...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...