Gå til innhold

Skal alt se nytt ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at brukt er trendy, men samtidig ser jeg jo folk alltid har splitter nye sko og perfekt matchende klær. Før i tiden hadde folk litt mer tilfeldige kombinasjoner. Når man stadig kjøper nytt er det lettere å finne design og farger som passer sammen. Sko ser ut som om de aldri har vært utendørs men det er kanskje fordi folk har 50 par sneakers så de rekker ikke bli skitne/slites?

Anonymkode: a515c...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er hyklere. Det er trendy å være miljøbevisst, så da er folk liksom det. Men kjøper nye ting, reiser på ferier osv. Overfladiske verdier om å ta vare på miljø. 

Anonymkode: 19cb6...77a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er hyklere. Det er trendy å være miljøbevisst, så da er folk liksom det. Men kjøper nye ting, reiser på ferier osv. Overfladiske verdier om å ta vare på miljø. 

Anonymkode: 19cb6...77a

Ja det kjedelige sannhet er at virkelig miljøbevissthet dreier seg om begrensninger og det er ikke noe gøy. Hvis det er for å veksle på plagg så kan man jo hyppig kjøpe og selge brukt, men hvis ingen bruker plagg/skotøy med synlig slitasje så blir det kort levetid og det er jo ikke bærekraftig. Jeg synes ikke det gjør noe at sko og jakke jeg er glad i er godt brukt men sammenlignet med så striglede andre må jeg innrømme at jeg kan føle meg litt shabby😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kjedelige sannhet er at virkelig miljøbevissthet dreier seg om begrensninger og det er ikke noe gøy. Hvis det er for å veksle på plagg så kan man jo hyppig kjøpe og selge brukt, men hvis ingen bruker plagg/skotøy med synlig slitasje så blir det kort levetid og det er jo ikke bærekraftig. Jeg synes ikke det gjør noe at sko og jakke jeg er glad i er godt brukt men sammenlignet med så striglede andre må jeg innrømme at jeg kan føle meg litt shabby😅

Det handler jo også om å kjøpe kvalitet når man først kjøper, og ta godt vare på klær og sko. Det anbefales jo bl.a. å ikke bruke samme sko flere dager på rad hvis man vil ta best mulig vare på dem, så det kan faktisk være god økonomi og også bærekraftig å ha noen par sko å veksle mellom. 

Anonymkode: 8b1b9...498

• Liker 2
Skrevet

Jeg passer på å kun kjøpe noe som passer inn i garderoben min. Har ikke masse klær eller sko, og det meste kan brukes sammen.

Nå er jeg sjeldent hipp eller trendy, men klærne mine tar jeg godt vare på. Lufttørker klærne, kjøper helst bare naturmaterialer, og de få plaggene jeg har som nupper bruker jeg shaver på så de blir fine igjen.

Jeg sammenligner meg ikke med andre heller, og det kan jeg love gjør at jeg slipper mange bekymringer andre virker å ha i hverdagen.

Skrevet

Jeg syns det er kjedelig når alt ser nytt ut, samtidig koster det mye også. Sjelden jeg kjøper meg nye sko f.eks. Blir som regel så jeg kun kjøper sko når jeg må, fordi jeg har gått i hjel de forrige så de holder på å gå i stykker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 12.33):

Det handler jo også om å kjøpe kvalitet når man først kjøper, og ta godt vare på klær og sko. Det anbefales jo bl.a. å ikke bruke samme sko flere dager på rad hvis man vil ta best mulig vare på dem, så det kan faktisk være god økonomi og også bærekraftig å ha noen par sko å veksle mellom. 

Om noen måneder kan jeg variere med hvilke sko jeg bruker, For da kan jeg endelig begynne å bruke mitt 2 andre skopar.

Anonymkode: 805e3...b98

Skrevet

Man tar da vare på klærne sine. Særlig skoa krever litt jobb. 

Skinnsko blir renset, børstet, og impregnert to ganger i året. Om det er saltet ute blir de tørket av i det vi kommer inn.

Sneakers blir vasket med børste og skurekrem for at sålene skal holde seg hvite. 

Det meste av tøysko og joggesko får en runde i maskinen innimellom. Og så impregnering. 

Ofte skifter jeg til innesko, slik at de sarteste skoa mine ikke blir utsatt for asfalt, bilkjøring og slikt. 

Anonymkode: f8af5...67f

Skrevet

Jeg ser også folk gå eller ta buss, selv om det er trendy med el-bil. 
Jeg så også mange med sminke når non-makeup trenden var på topp. 
Jeg så mange uten farget hår når balyage var superpoppis. 
Jeg ser stadig folk kjøpe kjøtt, selv om kjøttfritt er blitt mer og mer trendy. 

Følger du absolutt alle trender, siden du reagerer på at du ser noen som ikke gjør det? 

Anonymkode: f5ffa...f7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om noen måneder kan jeg variere med hvilke sko jeg bruker, For da kan jeg endelig begynne å bruke mitt 2 andre skopar.

Anonymkode: 805e3...b98

Er det helt umulig for deg å ha f.eks. 3 eller 4 par sko?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...