Gå til innhold

Ser du etter Xtra produktene når du handler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du flink å planlegge for mat/husholdningsartikler? Ser du etter Xtra produktene når du handler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke flink å planlegge nei, men forsøker å handle billig produkter der det er mulig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler det som er billig og godt, uansett merke.

Anonymkode: 4cc18...26e

• Liker 1
Skrevet

Xtra og first price er identitske

Anonymkode: 1e015...f4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg velger gjerne de billigste merkene om de smaker godt og er like bra ernæringsmessig. 

Ellers har jeg ikke fryser og lite kjøleskap og har funnet ut at jeg faktisk sparer mer på å handle oftere, basere middagene på kjøtt fra holdbarhetsdisken 1-2 dager om gangen, og tilbud på kjøtt og grønt.

Frokost og lunsj spiser jeg stort sett det samme hver dag og handler inn basisvarer til det når det er salg. 

Anonymkode: e5556...319

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er de ikke. Xtra er myyyye bedre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler ikke i butikk som har Xtra, men velger ut fra hva som smaker best. Ofte er det first price. Jeg er også bevisst på kjemikalier osv, så jeg bruker gjerne mer på rengjøringsmidler.

Anonymkode: c344c...9c5

Skrevet

Jeg velger Rema sitt eget merke. Mye bedre kvalitet enn både First Price og Xtra. 

Om man ser på varedeklarasjonen på mange av de "rimelige" merkene, og sammenligner med merkevareproduktene, så er stort sett innholdet akkurat det samme. Så hvorfor folk kjøper Findus fiskepinner når Rema sine er like gode, men koster 1/3 av prisen, er for meg et mysterium.

Anonymkode: cc272...1bd

Skrevet

Kjøper Xtra potetgull, men savner flere smaker. Kjøper også egg derfra. 

Anonymkode: 48445...d35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, og bare noe helvetes uspiselig billig dritt     😡

Anonymkode: af03e...19e

Skrevet

Ja, spesielt pålegg. I tillegg er det mer pålegg i hver pakke. 

Anonymkode: d6d5b...80e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er de ikke. Xtra er myyyye bedre.

Overhodet ikke.

Anonymkode: 8d4f1...99a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og bare noe helvetes uspiselig billig dritt     😡

Anonymkode: af03e...19e

Nå må du oppføre deg ordentlig. 

Anonymkode: d6d5b...80e

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 61794...459

• Liker 1
Skrevet

Jeg leter ikke spesifikt etter butikkens egne merker, men jeg velger ofte det som er billigst pr kilo osv. Om det er Gilde, first price eller annet spiller ingen rolle for meg så lenge det er mat jeg liker og er sunt. Og dersom jeg finner matvarer til nedsatt pris så kjøper jeg gjerne det også. 

Anonymkode: f6d8f...ac5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg velger gjerne de billigste merkene om de smaker godt og er like bra ernæringsmessig. 

Ellers har jeg ikke fryser og lite kjøleskap og har funnet ut at jeg faktisk sparer mer på å handle oftere, basere middagene på kjøtt fra holdbarhetsdisken 1-2 dager om gangen, og tilbud på kjøtt og grønt.

Frokost og lunsj spiser jeg stort sett det samme hver dag og handler inn basisvarer til det når det er salg. 

Anonymkode: e5556...319

Oyda, ikke kjøl eller fryser? Men det virker som du har funnet en metode som funker for deg. Bra gjort😃

Skrevet

Ser på prislappen og sammenligner kilopris på de ulike alternativene av den varetypen jeg skal ha. F.eks. filterkaffe eller kyllingfilet . Kjøper den med lavest kilopris, uansett hvilket merke det er.

Men jeg husker ikke prisen etterpå, så hvis jeg er i en annen butikk etterpå så aner jeg ikke om kaffen der er billigere eller dyrere enn i forrige butikk.

Ser i datokassa, men ofte er det bare dyre varer der. Håndlagde hjortepølser på 40% rabatt er fortsatt dyrt, altså. Så ofte er det billigere å kjøpe normale varer til full pris enn å kjøpe dyre varer med 40% rabatt.

• Nyttig 1
Skrevet

Nå handler jeg kun fra Oda, og de fører ikke xtra eller first price. Spiser også mest råvarer som da ikke er fra noen typiske merker.

Men om jeg gjør det kan jeg fint kjøpe billigvarianter dersom de er av like god kvalitet. Ser alltid på ingrediensene og velger det reneste og sunneste.

Noen av de billigvarene synes jeg ikke er noe gode, så de unngår jeg. 

Skrevet

Noen varer ser jeg bevisst etter billigmerkene, med andre varer styrer jeg like bevisst unna dem. 

• Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (4 timer siden):

Er du flink å planlegge for mat/husholdningsartikler? Ser du etter Xtra produktene når du handler?

Er flink til å planlegge, ja - ser ikke etter Xtra produkter, nei. Kjøper helst Änglemark og annet økologisk, men Änglemark er mye billigere enn alt annet økologisk ☺️👌🏼.

Anonymkode: a731d...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...