Gå til innhold

Hjemme med sykt barn når man selv er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med sykt barn, og har selv blitt syk. Mannen mener at siden jeg likevel er hjemme så bør jeg ta meg av barnet. Barnet har vært syk siden helgen, jeg har vært hjemme i 3 dager nå med sykt barn og har selv blitt dårlig. Er det virkelig så feil av meg å mene at han bør ta en dag hjemme med barnet? Barnet er i bra form nå, men fortsatt smittsom og kan ikke i barnehage imorgen heller. Jeg er sengeliggende og føler virkelig at jeg ikke strekker til. Barnet er 1 år, og kan ikke være alene (hadde vært lettere med en 5 åring som kan leke alene). 

Anonymkode: 57c34...2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at du spør her en gang. Selvfølgelig skal mannen ta seg av sitt eget barn når du er syk og sengeliggende. Det er et ikke ukjent fenomen, man har krav på sykedager fra jobb for å passe sykt barn, eller når barnets vanlige passer er syk.

Menn er generelt elendige til å ta ansvar når det kommer til å ta seg av sine syke barn. De innbiller seg at det er mødrenes jobb, å ta det fraværet fra jobb.

Anonymkode: 724bf...002

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig skal far ta sykt barn dag når du er syk selv - du er attpåtil sengeliggende med en 1 åring hjemme! Her får far jammen skjerpe seg, og utvikle litt sunn fornuft og empati. 

Anonymkode: ba2fd...b91

• Liker 3
Skrevet

En har krav  å være hjemme fra jobben hvis barnepasser er syk . 
Enkelt og  greit. 
På tide at desse vrange fedrene lærer seg lov og rett, men da må mødrene rette seg opp i ryggen og kreve det også 

Anonymkode: d3c4d...706

• Liker 1
Skrevet

Klart skal han det. Han er jo pappaen til barnet. Om han ikke gjør det, kast ham ut/skill deg fra han. Viser bare at han ikke bryr seg om deg og barnet.

Slike mannfolk som mener at man ikke trenger å være to hjemme, bør forlate hjemmet umiddelbart 

Anonymkode: 6f541...825

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Når du er så syk at du er sengeliggende, bør han selvsagt ta en sykedag med barnet.

Skrevet

Garanterer at han ikke hadde akseptert å være hjemme alene med barnet selv om det var han som var sengeliggende. 

Anonymkode: eaf15...5f8

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Man må jo rasjonere litt på sykt barn dagene så de skal holde. Derfor kommer det an på hvor syk man er og om man klarer å ta vare på barnet på en god måte. Det høres ut som om du trenger at han er hjemme og da skal han det. Det er blytungt å passe på barn som holder på å bli frisk når man selv er veldig dårlig. Det har jeg gjort mye og da blir det mye tv...

Anonymkode: 71e7b...13f

• Liker 2
Skrevet

Er du samme som forsøker å få mannen hjem fra plattformjobben sin i Nordsjøen?

Hvis mannen din har en normal jobb bør han ta sykt-barn-dag. Er mannen din i Nordsjøen bør han ordne med barnevakt så du får være syk i fred.

Anonymkode: a544d...9c2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er hjemme med sykt barn, og har selv blitt syk. Mannen mener at siden jeg likevel er hjemme så bør jeg ta meg av barnet. Barnet har vært syk siden helgen, jeg har vært hjemme i 3 dager nå med sykt barn og har selv blitt dårlig. Er det virkelig så feil av meg å mene at han bør ta en dag hjemme med barnet? Barnet er i bra form nå, men fortsatt smittsom og kan ikke i barnehage imorgen heller. Jeg er sengeliggende og føler virkelig at jeg ikke strekker til. Barnet er 1 år, og kan ikke være alene (hadde vært lettere med en 5 åring som kan leke alene). 

Prøv å ha 2 små tette med omgangsyke og syk selv og mann på reisejobb 2-3uker.. 

Anonymkode: 005fb...e33

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Klart skal han det. Han er jo pappaen til barnet. Om han ikke gjør det, kast ham ut/skill deg fra han. Viser bare at han ikke bryr seg om deg og barnet.

Slike mannfolk som mener at man ikke trenger å være to hjemme, bør forlate hjemmet umiddelbart 

Anonymkode: 6f541...825

Slapp av a 😂 Han var hjemme i permisjon med barnet i et halvt år, han står opp med barnet og leverer i barnehage, henter når det er behov for det… Lager middag, går turer, leker med barnet, tar legging , bading, bleieskift osv. Eneste er at han syns det er vanskelig å være borte fra jobb når han nettopp er kommet tilbake etter permisjon, og mente at jeg kunne ta det siden jeg likevel er hjemme nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal jeg det? Situasjonen min er 1 barn, en mann som jobber 2 minutt unna hjemmet vårt og er tilstede for barnet hver dag. Hadde ikke valgt noe annet… Fint om folk kan svare på det som blir spurt 🙂

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er du samme som forsøker å få mannen hjem fra plattformjobben sin i Nordsjøen?

Hvis mannen din har en normal jobb bør han ta sykt-barn-dag. Er mannen din i Nordsjøen bør han ordne med barnevakt så du får være syk i fred.

Anonymkode: a544d...9c2

Haha nei, det er jeg ikke😅 Mannen jobber rett i nærheten (2 min med bil). Mandag-fredag, fri på helg. 

Skrevet

Selvsagt skal han det. Jo fortere blir du frisk og kan komme tilbake på jobb.

Anonymkode: b3a12...c83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor sksl hun prøve det?🙄

Anonymkode: 5cbc0...bca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor sksl hun prøve det?🙄

Anonymkode: 5cbc0...bca

Så den som kommenterer kan kose seg som martyr, vel! Helt til det kommer noen og sier «prøv å være alenemor med trillinger med RS-virus og vannkopper samtidig mens du selv sitter i rullestol fordi du har amputert begge bena».

Anonymkode: eabc0...3df

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Fatter ikke hvordan dere klarer å komme på alle disse spørsmålene som går på OM mannen skal ta ansvar eller ikke? Er dere virkelig så tafatte at dere ikke klarer å formidle at far SELVFØLGELIG skal være hjemme med sitt eget barn når man er syk selv..?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke det, mannen byttet selvfølgelig jobb da jeg ble gravid igjen slik at han faktisk kan være hjemme og ta sin del av ansvaret 😉

Anonymkode: 7e152...d48

• Liker 2
Skrevet

Jeg var hjemme med sykt barn da jeg selv var syk. Men barnet var mye sykt, så det var viktig for oss å være restriktive med fraværsdager fra jobb. 

Anonymkode: 82479...aa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tror du alene foreldre gjør? Utrolig  hva en klarer når en må.

Anonymkode: 7380c...673

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vært der selv, overlevde, 1mnd senere ble barna syke på nytt, jeg ble syk og sengeliggende, og da var selvfølgelig mannen hjemme med barna 🤷‍♀️(jeg er ikke ts)

Er man småsyk tenker jeg det går greit å være hjemme med syke barn(dere har et begrenset antall sykt-barn-dager og vi er bare i februar), men når du er såpass dårlig at du er sengeliggende tenker jeg det er greit at mannen er hjemme en dag sånn at du får sjansen til å bli bra igjen og komme deg tilbake på jobb fortest mulig. 

Anonymkode: de143...b97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...