Gå til innhold

Hvordan rengjør du hjemmet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støvsuging, tørr eller våtmopp? Vann eller ikke? Såpe? eddik? uten såpe?  hvilken kluter? Vil ha ny motivasjon for å komme i gang :)

Anonymkode: 7b6e2...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuging først. Så gulvvask med mopp og grønnsåpevann på både parkett og fliser. 

Anonymkode: a8733...578

• Nyttig 1
Skrevet

Ved hjelp av en polsk hushjelp som jeg behandler og betaler godt.

Anonymkode: 6ff43...554

• Hjerte 2
Skrevet

Vanligvis veksler jeg mellom å tørrmoppe/støvsuge )hvis jeg gidder dra på støvsugeren) og moppe med fuktig mopp. Nå har vi valp så nå er det mopp med litt klorin i vannet i 190% mens valpen er uoppmerksom for her slost vi med moppen.

Anonymkode: b0a18...b93

Skrevet

Går ut så jeg ikke er i veien når kona vasker.

Skrevet

Tørrmopper hver kveld. Støvsuger daglig, men akkurat nå virker den ikke, så må kjøpe ny. Da er valget en Dyson. Moppvasker en til to ganger i uka, med gulvvask med litt god duft. Fjerner ellers rusk og rask umiddelbart om det skulle skje noe «ekstra». Sånn gjør jeg det med gulvene. 

Anonymkode: 70da5...7f2

Skrevet

Ærlig talt gjør jeg en dårlig jobb.. Det er noe av det verste jeg vet, spesielt når jeg sliter med humør osv. Men det er hvertfall ikke mugg og svære hybelkattunger overalt. (Ja, her er det ikke hybelkaniner, men hybelkattunger. Det er tross alt katten som lager de. 😂

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha sett masse cleaning videos, og skaffa meg scrub daddy og gode mikrofiberkluter, har jeg fått hekta på å vaske! 

Scrub daddyen tar virkelig ALT! Og mikrofiberkluter er helt fantastisk! Men pass på at de ikke er for myke (bortsett fra de du skal bruke til glass/speil) og ikke for store, da blir de vonde å holde i, selv med ordentlig bretting, om du har små hender. Zalo, ovnsrens, klor og WC-rens rulleres det på etter bruk. 

På gulvene støvsuger jeg mest (lat :P ) men vasker med mikrofibermopp. 

Anonymkode: eb533...783

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Støvsuging, tørr eller våtmopp? Vann eller ikke? Såpe? eddik? uten såpe?  hvilken kluter? Vil ha ny motivasjon for å komme i gang :)

Så du har ennå ikke begynt?🤣🤣🤣🪣🧽🧹

Skrevet

Vi er litt slappe her... Men støvsuger ukentlig (1-2g). Mopper med våtmopp/vann&grønnsåpe når jeg ikke orker å plages med det lenger/orker/gidder/mannen får ånden over seg. 

Anonymkode: e2674...442

• Liker 1
Skrevet

Støvsuger flere ganger for dagen, kan godt moppe innimellom og. Til teppene har jeg en Dyson støvsuger. Genial. Har også robot støvauger/vasker, og har en dampstøvsuger som jeg bruker til feks dusjen (der det er vanskelig å komme til.

Vasker gulvet med løvang og våtmopp kanskje annenhver mnd.

Anonymkode: aecc2...f8d

Skrevet (endret)

Støvsuger jevnlig. Sviff og vask av parkett etterpå. Støvtørk etter behov. Jukser litt med liten håndstøvsuger når jeg ikke gidder dra frem den store…Bad og wc er er et kapittel for seg selv, ukentlig rengjøring  med remediene som er naturlig å bruke her.Skifter store og små hånkler hver 3. dag. Sengeskift ukentlig. Gubben tar vinduene, han er god på det.🪣🪠🧽🧴

Endret av Rødstrupa
Skrevet

husker å fylle vann på vanntanken og tømmer støvkammeret. Resten tar robotstøvsugeren seg av 2 ganger i uka.

Annenhver mnd tar jeg gulvene med zalovann og mikrofibermobb

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Støvsuging først. Så gulvvask med mopp og grønnsåpevann på både parkett og fliser. 

Anonymkode: a8733...578

Et av det verste innleggene her....men alle var dårlige.

Grønnsåpe er ikke noe som skal brukes på parkett. Du legger igjen en tynn hinne med fett.

Rengjøring skal gjøres så enkelt som mulig, minst mulig kjemikaler.

Gulv: tørrmoppe med microfiber. Flekker fjernes etterpå med lett fuktet microfiberklut; bruk dusjflaske med vann for å sprute på kluten. 

Vegger kan moppes etpar ganger i året for å fjerne støv der, tørrmopp.

Kjøkkenbenk tørkes daglig med lett fuktet microfiberklut. Tørk inni kjøleskapet etter behov. Fettfilter i vifte minst 1 gang pr mnd, legg det i vann med oppvaskmaskintabletter. Så i maskinen etterpå.

Gulvteppe støvsuges 1 gang i uken.

Skift på senga 1 gang i uken, støvsug overmadrassen hver gang.

Badet er greit med microfiberklut også, evt klorin der du vil. Inni dusjen bruker jeg blandingen av zalo og eddik, gnir på med en oppvaskkost. Spyler av.

Anonymkode: b1d56...468

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært mye å skrive opp 😅

Har i alle fall en fast rekkefølge på ting. Går over og rydder alle overflater. Så støvtørk med "fjær", eller våt mikrofiberklut på bord. Deretter støvsuging møbler og gulv. Så gulvvask. Siste er hat, jeg bruker JIF engangskluter. 

Tar ofte en klut og en sprayflaske og går rundt i huset og tørker karmer, brytere, alt mulig slikt, mens jeg snakker i telefonen. 

På badet brukes dampvasker med ulike "hoder", og en blanding av zalo og edikkvann. Ukentlig. Men går innimellom grundigere til verks, og roterer litt på hva som blir tatt slik at vi plutselig ikke står der og må tømme og vaske skuffer, impregnere fuger, rense sluk, og alt slikt på en gang. 

Kjøkkenet tas daglig, men er også en del av "ting å gjøre mens jeg prater i telefonen" greia mi.

En gang eller to i året tar jeg og mannen sammen nedvask av enkeltrom, også det roteres. 

Hadde robot en stund, men så liksom ikke helt vitsen når det var superenkelt å ta overflatene den når til, mens det uansett er mange rom og steder den ikke kommer til. Og ikke minst det at den ikke tar møbler og slikt, og da må man uansett frem med støvsugeren 1-2 ganger i uka. 

Anonymkode: 9c177...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Robotstøvsugeren støvsuger alle gulvene (minus baderommet) ca annenhver dag. Kjører den med moppefunksjonen ca 1 gang pr uke

Vasker gulvene selv kanskje 1 gang annenhver mnd, da tar jeg listene samtidig. 

Har laminatgulv så jeg bruker aldri såpe for å slippe belegg på gulvet

Tørker støv ca 1 gang annenhver uke, skifter på senga og tar skikkelig gjennomlufting av soverommet 1 gang pr uke, baderommet vaskes etter behov

Rydder og vasker kjøkkenet daglig

Rydder jevnlig gjennom hele dagen. Dvs om jeg skal til soverommet så tar jeg med meg skittentøy på veien for det er der jeg har skittentøyskurven. Om jeg skal fra stua til kjøkken så tar jeg med meg eventuell oppvask. Rydder alltid opp etter meg når jeg gjør noe. Tanken «det kan jeg gjøre senere» er ikke en tanke jeg har, for da blir det bare mer å gjøre senere, bedre å bruke få minutter på noe med en gang enn å ta skippertak 

Av utstyr så bruker jeg stort sett bare billige mikrofiberkluter jeg kjøper på tilbud på f.eks Kid, europris eller andre steder. Bruker glasskluter for å dra over steketopp, vinduer eller andre glatte overflater etter vask for å unngå skjolder. 
Bruker skrubbesvamper til vanskelig skitt. Ellers bruker jeg ikke så mye mer enn det

Anonymkode: 9ca82...bac

Skrevet

Robotstøvsuger ❤️❤️❤️❤️

Utover det tar jeg bare en våt klut og tørker av overflater når jeg ser det trengs. Vasker gulv kanskje 1-2 ganger i året med jif mopp. Har ikke skjønt hva som er vitsen med å vaske oftere så lenge man får støvsugd vekk støvet før det fester seg i gulvet? Går jo ikke med sko inne

Anonymkode: 4c90d...2bd

Skrevet

Langkost og klut eller engangs fra jif. Vasker gang, bad og kjøkken kanskje en g i mnd. Stua og soverom kanskje et par ganger i året. Støvtørk ved behov og bad ca hver 14 dag.  Robotstøvsuger ca 1 g i uka 

Anonymkode: 5107a...743

Skrevet

Aner ikke. Lykke Hjemme AS kommer hver torsdag og mandag så det er hvertfall strøkent til enhver tid. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tørrmopper hver kveld. Støvsuger daglig, men akkurat nå virker den ikke, så må kjøpe ny. Da er valget en Dyson. Moppvasker en til to ganger i uka, med gulvvask med litt god duft. Fjerner ellers rusk og rask umiddelbart om det skulle skje noe «ekstra». Sånn gjør jeg det med gulvene. 

Anonymkode: 70da5...7f2

Du må jo ha utrolig mye fritid som holder på slik.

Anonymkode: db3fc...344

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...